Prosjekt_baby84 Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Hei. Jeg er 21 fullgåtte uker i morgen, og har kjent liv hver dag siden uke 18. På torsdag var vi på ultralyd og så at alt var helt fint. Men de siste to/ tre dagene synes jeg det har vært mindre liv enn før.. Det er fremdeles sånn at når jeg legger meg ned eller setter meg ned for å slappe av så kjenner jeg det.. Men kanskje ikke like ofte. Men hun er jo der, der sier hun klart og tydelig de gangene hun sparker. Hvor høy terskel skal man ha for å ringe? Er det normalt at det er litt mindre aktivitet noen dager enn andre? Jeg kjenner henne jo hver dag, er det det viktigste? Håper noen kan svare..
Bilingüe Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ville tenkt at så lenge du kjenner noe hver dag så er det greit. Blir kanskje trangere der inne, og bevegelsene annerledes? Men ring jordmor for å spørre, så kan hun forsikre deg
Antoine Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Man forventer ikke å kjenne daglig liv før ved 24 uker. Barna har ulike dager, akkurat som oss. I går var min veldig aktiv, i dag er hun roligere. Likevel kjent en del liv tidligere i dag. Ikke bekymret for det. 20 uker selv.
DaenerysStorm Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Min har også vært veldig rolig i går og i dag! I går kveld er første kvelden på lenge jeg ikke har kjent spark og på morran i dag og nå er det spark, men veldig svake... Det er helt normalt og jeg har hørt at det ikke er nødvendig med daglig liv før uke 28
BabyBoom-84 Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Jeg hadde også noen rolige dager rundt uke 21 ca, og jeg ble litt bekymret, men nå er jeg 23+3 og i den siste uken har det vært vill sparkefest der inne (og mot urinblæra sånn for å gjøre det ekstra festlig kjennes det ut som) - nesten så jeg blir litt sliten, hehe! Men det er jo bare koselig. Jeg hadde ikke bekymret meg (lettere sagt enn gjort jeg vet..) så lenge du kjenner liv innimellom - det er jo fortsatt tidlig og babyen snur seg mye og kan ha dager hvor den sparker innover f.eks. eller mot livmoren og du kjenner den mindre:) Jeg har hørt at det ikke er før uke 25 ca hvor man skal kjenne daglig liv:)
BabyBoom-84 Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Når det er sagt så er det bare å ringe jordmor om man er veldig urolig - det har de sagt til meg at om jeg er redd så er det bare å ringe. Ikke at jeg mener du behøver det, men det føles bedre når noen andre forteller deg at du ikke skal bekymre deg:)
Camillok Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Av og til legger de seg sånn at de sparker inn mot morkaken i den alderen og man kjenner lite i noen dager. Så lenge du kjenner litt er det ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå