Gå til innhold

Hva tror dere vi kan få i lån??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jg har 321000 i året,samboer har 340000. Til sammen har vi ca 430000-450000 i gjeld :/

Noen vits for oss og gå i bank og høre om huslån? (Førstegangs kjøpere)

Anonymous poster hash: e8680...945

Skrevet

Det er vanskelig å si for oss som ikke har alle data om dere.

Dere har en total inntekt på ca kr 660.000,- i året.
3*inntekt blir kr 1.980.000,-, og trekker man fra det dere har i lån får man ca kr 1,5 millioner.
Jeg vil gjette at dere kan få maksimalt 1,5 mill. , om dere har andre forhold som trekker ned vet jeg ikke.
Koster ikke noe å snakke med banken

Anonymous poster hash: 27e6c...32f
Skrevet

Med så mye gjeld (kredittkort?) så tror jeg ikke dere kvalifiserer til så veldig mye til boliglån. Dere har relativt lav inntekt og med antagelig store renteutgifter på gjelden dere allerede har og ingen (?) egenkapital så tror jeg banken vil be dere om å bli kvitt gjelden dere allerede har først.

Er det studiegjeld så vil det antagelig stille seg annerledes. Hva har dere i egenkapital ?

Skrevet

1,9 mill +/-. Lokalbankene er ofte litt greiere etter min erfaring. Er det Lånekassen dere har 450000 i gjeld så kanskje dere kan få litt mer.

Anonymous poster hash: 0677e...ecc

Skrevet

Nei. Det er ikke kreditt kort gjeld. Det er forbrukslån som vi har tatt for og bli kvitt bil lån og andre små lån. Hørt at billån er negativt og ha?

HI

Skrevet

Nei. Det er ikke kreditt kort gjeld. Det er forbrukslån som vi har tatt for og bli kvitt bil lån og andre små lån. Hørt at billån er negativt og ha?

HI

Med så mye i forbruksgjeld vil dere neppe få lån og får dere lån vil dere ikke få så mye. Kanskje 2 ganger årsinntekt?

Skrevet

Så mye i forbrukslån, da får dere neppe noe huslån desverre :(

Anonymous poster hash: c448f...4c9

Skrevet

Finanstilsynet har bestemt at bankene må kreve at kundene (de som skal låne penger til kjøp av bolig) minimum har 15% av kjøpesummen selv (= egenkapital). Dersom dere ikke har dette så kan et alternativ være at dere kan få sikkerhet i noen andres bolig (= realkausjon), dette kan da dekke opp for manglende egenkapital.

Når du så forteller om hvor høy forbruksgjeld dere har tror jeg det vil være veldig krevende å få lån i banken for å kjøpe bolig. Høres ut som at dere burde jobbe hardt for å betale ned gjelden før dere søker å øke den..

Anonymous poster hash: c44fd...87a

Skrevet

Betalt ned den usikrede gjelden først, ihvertfall store deler av den. Først da ville jeg søkt om lån.

Anonymous poster hash: 97a94...e0e

Skrevet

Siden dere har så høy forbruksgjeld, så bør dere ikke få huslån! 

Betal ned forbrukslånet, så kan dere begynne å vurdere det på nytt. 

Anonymous poster hash: 31001...dfb
Skrevet

Hvis dere har så mye i forbruksgjeld, så har dere sannsynligvis ikke egenkapital heller?

Kan ikke tenke meg dere får noe boliglån, i alle fall ikke uten kausjonister i så fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...