Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Eg litt usikker på hva som betegnes som sentrum, men vi vurderer å flytte innenfor ring 1. Tenker Frogner, St Hanshaugen osv. Må ha en leilighet med minst 3 soverom og helst balkong og parkering. Vi har barn på to og 17 år og lurer på hvordan det er å bo så sentralt med såpass lite barn. Om noen har erfaringer, både positive og negative setter vi pris på å høre de. Anonymous poster hash: f0498...47b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Tror du mener innenfor Ring 2? Kjempefine områder du nevner. Masse småbarnsfamilier der. Mange flytter lenger ut når barna blir litt større, så stort gjennomtrekk i barnehagene. Anbefaler St Hanshaugen! Anonymous poster hash: b1c7f...e99
Oslomama Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Vi bor på galgeberg i gamlebyen med et barn på 1år og stortrives men vi flytter nok tilbake til bygda når det er tid for skole
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Jeg trives veldig godt med en på 3 og en nyfødt:) Utrolig deilig å ha tilgang til alt av fritidsaktiviteter, tilbud, parker osv. Har tenkt på å flytte litt lenger ut av byen når det nærmer seg skolealder, men kjenner jeg vil savne at alt er så tilgjengelig. Frognerparken, strander, øyer, lekeland, kafeer, butikker, kollektivtransport som får oss overalt. Anonymous poster hash: 5a0a9...464
Papegøyeblomst Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 St.hanshaugen ! Vi har bodd der siden sønnen min ble født, drøye 6 år. Veldig fornøyd med både bhg og skole. Parken er også veldig familievennlig, flere lekeplasser, og ikke noen "alkisgjeng" som holder til der. Trygt og koselig! Gangavstand til Bislett Stadion, Bogstadveien, Akerselva, Deichmanske Bibliotek , og selvsagt byen. Buss hver 7. minutt ned til oslo s/oslo city.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Vi bor på frogner og trives kjempegodt. Har barn på Uranienborg skole, veldig fornøyde, blir boende her for alltid :-) Anonymous poster hash: b2696...ab3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Men skal du bo på frogner med tre soverom, parkering og balkong så snakket vi nok minst 10 millioner... Anonymous poster hash: b2696...ab3
L-8 Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Vi bor ihvertfall innenfor ring 2, og jeg antar det er det du også mener Vi stortrives og kommer ikke til å flytte, ihvertfall ikke ut av bydelen!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Tusen takk for svar. Det er nok ring 2 jeg mener ja vi er helt i startfasen mtp planlegging og har kun besøkt Oslo som turister så vi må nok sjekke en del før vi tar steget fullt ut. St Haugen høres flott ut. Liker at det er både parker og lekemuligheter. Men Frogner har også sine fordeler, så vi får se hvor vi finner drømmeleiligheten Vi er klar over at det koster å kjøpe noe så sentralt, men ser at man kan få fine leiligheter til ca 7 mill. Vi har vel en øvre grense på max 9 mill og tror vi kan få noe brukbart for det. Kjenner på sommerfuglene i magen nå, det blir overgang å flytte fra en liten bygd til storbyen Hi Anonymous poster hash: f0498...47b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Har du en max grense på 9 mill så vil jeg anbefale Bygdøy. Det er liksom litt utpå landet samtidig som du er supernærme sjøen og byen. Bra kollektivtilbud er det, og så får du gjerne en hageflekk til leiligheten. Ellers er det supert på Frogner nær Frognerparken :-) Anonymous poster hash: 1f9ba...d1a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Men skal du bo på frogner med tre soverom, parkering og balkong så snakket vi nok minst 10 millioner... Anonymous poster hash: b2696...ab3 Nei, DET gjør vi altså ikke. Anonymous poster hash: 00513...519
L-8 Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Vi bor på Grünerløkka og synes selvfølgelig at det er det aller beste stedet i byen Sjekk ut Rodeløkka for en "soft" overgang fra bygd til by!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ville ha gått for Torshov, uten tvil. Nyelige gamle leiligheter med høyt under taket. Enormt med barnefamilier, avslappa steming, nydelige bakgårder med fuglesang, julegrantenning, dugnader og grilling, (gammel arbeiderbydel) kort vei til Torshovparken, en av byens fineste parker med alt fra besøk av sirkus landsby til lek på 17. mai. (ville forøvrig ha bodd så nært denne parken som mulig) To teatre, egen jazzklubb. Koselige kafeer, eget bibliotek. Kort vei til både by og marka. (Som man sier på Torshov: Det er kort vei fra Torshov til resten av byen, men Torshov ligger likevel langt fra resten av Oslo) se her feks: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=45854731 Anonymous poster hash: 5172f...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå