Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 ..er det noe vits i det egentlig? Altså, jeg er alene (har barna 50%), umulig å få noe å leie her til under 12tusen. Jeg kan få rekkehus til ca 2mill. men opererer ikke husbanken med samme reglene som vanlige banker, altså at man kan bare få låne 3ganger inntekten? I så tilfelle kommer jeg jo aldri til å få kjøpt meg noe som helst :/ (tjener 320 000)..ikke har jeg egenkapital heller. Anonymous poster hash: 95bc8...297
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Be om et møte hos boligkontoret i din kommune, du kan kanskje fylle kriteriene for å få etableringstilskudd i tillegg til lån. Vet ikke hvordan reglene er når samværsfordelingen er 50/50, du regnes vel ikke som aleneforsørger. Men soden du er lavtlønnet er det absolutt verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 06590...84a
DaTuMa Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 2 mill er mye lån på den inntekten du har. Vil du virkelig ha det så trangt økonomisk, hvis du i det hele tatt får så mye lån
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Du bør ikke ha et boliglån på 2 mill, HI! Det klarer du rett og slett ikke å betjene med din inntekt og utgifter til barn (og bil?). Håper ikke banken er dum nok til å si ja - det er skattebetalernes penger du låner. Sorry, men det er altså ikke en menneskerett å eie et hus. Tenk deg om renten går opp til 8 % (det bør man klare), da koster et lån på 2 mill 160000 bare i renter per år. Det er knapt 14000 i måneden. Så må du betale ned på lånet i tillegg, så ikke regn under 18-20000 per måned. Anonymous poster hash: 3413e...be3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Du vil nok ikke kunne få lån på mer enn 1,3. Og det vil jeg tro er absolutt maks. Sikkert mange banker som ville gitt deg det en gang. Anonymous poster hash: b501a...adc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 I tillegg til selve lånet kommer kommunale avgifter, strøm, forsikring, eventuelt fellesutgifter, og du må ha en buffer i tilfelle du plutselig får problemer med huset. Så det er ikke bare lånet som skal betjenes... Anonymous poster hash: 4282c...532
mamma_til_gutt Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Men, du har jo ikke råd til dette.. Hvordan har du tenkt å betale? Har du et budsjett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå