DaTuMa Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Hadde en tråd her om dagen ang maxi cosi cabriofix. At babyen på 5 mnd hadde selene nedenfor skuldrene og etterlyste informasjon om hva som er rett og ikke ang dette. Sendte spørsmålet til maxi cosi og fikk et langt og utfyllende svar. Kortversjonen er som følger: * Aldri jakke eller dress i bilstol * Selene kan på bakovervendte bilstoler gå nedenfor skuldrene, men da MAX 1/2 inch (ca 1,25 cm) * På forovervendt må de være skulderhøyde eller over * Bruk babystolen så lenge som mulig
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Hva skal babyen ha på seg i kulda? Har alltid på dress! :-O Anonymous poster hash: 1fa32...97c
Appelsinpiken Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Ha bilstolpose eller teppe over. Det viktigste er at selene er så tett på kroppen som mulig slik at barnet ikke risikerer å bli slynget ut av sete.
Musemorbr / Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Tynn jakke/ullgenser oo teppe over hvis bilen er kald i starten. Dress og ytterjakke er livsfarlig. Og en annen ting er å alltid etterstramme når selene er tatt på. Jeg har sett mange bare putte barnet i stolen, klikke igjen og kjøre. Da kan man like gjerne kjøre usikret.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Hva skal babyen ha på seg i kulda? Har alltid på dress! :-O Anonymous poster hash: 1fa32...97c Da utsetter du barnet ditt for ekstremt stor risiko dessverre! Bilstolpose eller teppe er best, og oppvarmet bil om det er mulig. Anonymous poster hash: 0c9b4...33e
Plutselig_gravid Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Dette med selene har jeg faktisk lurt litt på. Jeg har britax baby safe til gutten som er 3,5 mnd. Nå har vi selene på øverste hakket, men likevel er selene et par cm nedenfor skuldrene.Han har aldri tykke klær på i stolen. Har aldri opplevd dette tidligere når vi har hatt andre seter/andre barn. Greien er at jeg tror han er veldig lang i ryggen. Han må ha 74/80 i bodyer selv om han såvidt er 60 cm. (61 cm på 3 mnd konroll). Bodyene er selvfølgelig stor i bredden, men får ikke igjen knappene med mindre str. Uansett så er han bare 6,5 kg så kan jo ikke bytte ut setet heller. Andre som har samme erfaring med britax?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Tusen takk! Jeg har faktisk lurte på dette et par ganger og har faktisk kjørt med selene under skuldrene... *løper ut og justerer* Anonymous poster hash: 6807c...a14
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Dette med å ikke ha klær på i bilstoler, gjelder det for større stoler også tro? Anonymous poster hash: 2c824...f6c
DaTuMa Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2014 Ja stramming av selene er også veldig viktig. Og passe på at man drar barnet nedover i stolen sånn at det har skrittet mot stroppene og ikke sitter høyere.
DaTuMa Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2014 Dette med å ikke ha klær på i bilstoler, gjelder det for større stoler også tro?Anonymous poster hash: 2c824...f6c Det gjelder all stoler
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Dette med å ikke ha klær på i bilstoler, gjelder det for større stoler også tro? Anonymous poster hash: 2c824...f6c Ja, det gjelder forsåvidt voksne også. Man skal ha minst mulig slark og luft mellom sele og kropp for å unngå rykk og nakkesleng ( forover) og det er også for voksne. Så egentlig bør ingen ha på seg tykke jakker i bil. Anonymous poster hash: 54fe6...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå