Gå til innhold

når er man for gammel til å få barn?? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok veldig individuelt. Jeg har sagt at jeg ikke vil være mer enn 32-35 år når jeg er ferdig med å få barn.

Dette har nok sammenheng med at moren min ikke er mer enn 21 år eldre enn meg.

Skrevet

Når man er over 30

Anonymous poster hash: 85885...f23

Hvorfor det??

Sannsynligvis ei på 18 år som har svart....eller 18 år "i hodet"

Anonymous poster hash: 608ad...393

Skrevet

Når man er over 36.

Anonymous poster hash: 6f671...703

Skrevet

Det er jo så individuelt. Har ei venninne på 32 år som er såååå sliten, trøtt og klarer ikke følge opp de to hun har. Så har jeg søsteren min på 44 år som har 3 barn, yngste er 1 år. Hun følger opp 100%, er sprek, fisk har 100 baller i lufta samtidig og takler det. Hun hadde absolutt hatt kapasitet til flere barn

Skrevet

Du vet at du er for gammel til å få barn når ...

1) Du må feste barnesetet på rullatoren din.

2) Du klager høylydt på at det ikke er "barneparkering" på din lokale bingo.

3) Du deler bleier med barnet ditt.

4) Du har omtrent like mange tenner i munnen som 1-åringen.

5) Du husker WW2 som det var i går.

6) Når ordet "backfish" er en naturlig del av ditt vokabular.

7) Når du synes det er helt naturlig å servere fyrstekake og kabaret (gjerne i kombinasjon med et glass cherry eller en pjolter) når barselgruppen kommer på besøk

8) Når du synes at barnetrygden er en kjekt tilskudd til pensjonen.

9) Når du lar tenåringsdatteren din arve de flotte bindene du strikket på "syskolen" i din ungdom.

10) Når du synes at pjekkert er en sentralt plagg i sønnens skiftetøykasse i barnehagen.

11) Når du blander en liten skvett cognac i melkeflasken "for da sover Vesla så godt".

;)

Herlig :D

Anonymous poster hash: e4fb6...095

Skrevet

Jeg blir egentlig mest fascinert over at så mange har ett bestemt tall i hodet som deadline ift å få barn.

Hvorfor f.eks. akkurat 36 - hvorfor ikke 35 eller 37?

Hvorfor akkurat 30, men ikke 31 eller 29?

Jeg blir fascinert, virkelig fascinert over hvor svart-hvit noens livssyn er til tider!

Anonymous poster hash: e4fb6...095
Skrevet

Jeg tenker at aldersmessig så bør man vel ha gjort seg ferdig før man er 44 - 45 år. Dette for at barna skal kunne ha glede av foreldrene sine i et visst antall år.

Dersom man ikke snakker alder så bør man ikke få barn dersom man ikke har god nok helse til å ivareta barna de første 13 - 14 år av barnas liv. Man bør også være mentalt klar i hodet og ha en nogelunde grei økonomi slik at barna ikke blir skadelidende.

Jeg selv har vært ung mor (18) og gammel mor (38) og alder har selvsagt noe å si. Men vi har da klart å oppfostre kompetente voksne som bidrar i samfunnet som tenåringsforeldre og har tenkt å gjøre dette igjen som "gamliser". ;)

Skrevet

Når man er like gammel som meg.

Skrevet

Ca 40 år.

Anonymous poster hash: f62ac...aa9
Skrevet

Foreldrene mine fikk barn da de var rundt 40 og vi kunne ikke hatt bedre foreldre, MEN nå som jeg selv er over 30 og ikke fikk barn så tidlig, så synes jeg det er trist å tenke på at mine foreldre sannsynsligvis ikke får overvære mine barns konfirmasjon, barnabarn ol. De er over 70 nå og jeg skulle veldig gjerne ønsket at de var 10 år yngre. Men gode foreldre, så absolutt!

Anonymous poster hash: 19f07...55f
Skrevet

Jeg tenker førti år.

Mange glemmer at en baby skal følges opp i 20 år.

Jeg kjenner et par som fikk to barn når de var 43-45. Jeg ser nå, ti år senere at det var for sent for de. De er sliten.

Anonymous poster hash: 796d7...005

Skrevet

Jeg tenker førti år.

Jeg tror jeg er enig. Jeg ble selv gravid som 40-åring, og er ressurssterk og sprek og barnslig etter alderen, men kjenner at dette er helt på grensen hva som er "forsvarlig" i forhold til det å følge opp barnet i rundt 20 år.

Anonymous poster hash: cfd76...395

Skrevet

Jeg tenker førti år.

Mange glemmer at en baby skal følges opp i 20 år.

Jeg kjenner et par som fikk to barn når de var 43-45. Jeg ser nå, ti år senere at det var for sent for de. De er sliten.

Ser riktig mange slappe og slitne foreldre i 20 og 30-årene også jeg;) Tenker at dette med å være gode foreldre handler om mange ting, så det nytter ikke å sette noen regel på det. At naturen selv sier stopp er noe helt annet...

Skrevet

... grensen for hva som er...

Anonymous poster hash: cfd76...395
Skrevet

Ca. 45, eller når overgangsalderen er et faktum.

Anonymous poster hash: c1d87...c56

Skrevet

Rundt 45 år.

Anonymous poster hash: 554e4...88b

Skrevet

Personlig vil jeg ikke ha flere barn etter 37 år, og da tøyer jeg allerede strikken langt. 

Anonymous poster hash: 565e6...667
Skrevet

Ser langt flere flinke og oppegående mødre i barnehagen som er 38-45 enn de som er mellom 20-27...... Finnes unntak men selv om kroppen er litt eldre er ofte økonomien og erfaringen bedre. De har levd litt fra seg og feila mye ferdig. Bruker mest tid med ungene på fritiden og.

Anonymous poster hash: 6189c...03e

Skrevet

Jeg er lærer, har jobbet på barnetrinnet i snart 17 år. I tillegg har jeg 3 barn selv i alderen 2 - 12 år. Så jeg har mange foreldre rundt meg både i forhold til jobb, egne barn i skole/barnehage og barnas fritidsinteresser

Det er ikke de unge foreldrene som peker seg ut hverken på foreldremøter, dugnader, oppmøte på kamper/turneringer/frivillig innsats i forhold til aktiviteter. Det er de "gamle" foreldrene, 38-55 år. Det er positiv innlevelse og innsats, full oppfølging og ikke minst velvilje til å bli kjent med de andre i foreldregruppen.

Hadde jeg kunnet velge, ville jeg heller hatt godt voksne foreldre enn meg..

Skrevet

37!

Anonymous poster hash: cdeb9...c6d
Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg er lærer, har jobbet på barnetrinnet i snart 17 år. I tillegg har jeg 3 barn selv i alderen 2 - 12 år. Så jeg har mange foreldre rundt meg både i forhold til jobb, egne barn i skole/barnehage og barnas fritidsinteresser

Det er ikke de unge foreldrene som peker seg ut hverken på foreldremøter, dugnader, oppmøte på kamper/turneringer/frivillig innsats i forhold til aktiviteter. Det er de "gamle" foreldrene, 38-55 år. Det er positiv innlevelse og innsats, full oppfølging og ikke minst velvilje til å bli kjent med de andre i foreldregruppen.

Hadde jeg kunnet velge, ville jeg heller hatt godt voksne foreldre enn meg..

Min erfaring også. Jeg er selv "bare" 29 med 3 barn. Jeg er har ikke noe mer energi enn de over 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...