Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Når er det? Hilsen idiot hi Anonymous poster hash: ee4b3...1cb
magica fra tryll Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Det varierer fra kvinne til kvinne. Selv ble jeg lett gravid som 44-åring, mens det nå ser dårlig ut. Nå er jeg 47. Blir gravid, men har hatt 2 sa. Enten er egga gått ut på dato, eller så er ikke forholda i kroppen gode nok tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Vil du ha barn nå da? Anonymous poster hash: ee4b3...1cb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Når man er blitt så voksen at man ikke er barnslig lenger. Anonymous poster hash: 88fb8...6ee
magica fra tryll Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Vil du ha barn nå da? Anonymous poster hash: ee4b3...1cb Var det meg du spurte? Ja, jeg tar gjerne en til jeg:)
Gjest Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 20 år.... iallefall her inne. Alt over det er eldgammel, om en skal tro det noen skriver. Men når eggene er gått ut på dato og ikke høna, da begynner man å bli for gammel
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Når kroppen ikke er befruktningsdyktig lenger. Fra gammelt av fikk kvinner barn til langt oppi 40 års alder ennå da var levealderen betraktelig lavere. Nå lever vi lenger, er sprekere, sunnere og det er ingenting i veien for å få å få barn til man ikke kan få barn lenger Anonymous poster hash: 608ad...393
★julestjerne★ Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Når man er blitt så voksen at man ikke er barnslig lenger. Anonymous poster hash: 88fb8...6ee I så fall kunne morfar fått barn til han var 87 Han skaffa seg premierebillett til første ringenes herre då hsn var ca 80 og koste seg som ein unge. Kor lurt det hadde vore å få barn i den alderen er ei anna sak, han vart pleietrengandw då han var 87..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Når man ikke har flere egg Anonymous poster hash: f0d1e...675
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 jeg tenker rundt 45 år er en slags grense. Da er man 60 år når ungen er 15. Det er klart at for kvinner er det en biologisk grense ved overgangsalderen, men det finnes jo eksempler på at man kan unngå dette ved ivf og sette inn egg... Jeg tror man også bør tenke på at når man får barn sent har de også foreldrene sine kortere, og er yngre når foreldrene trenger mer hjelp og oppfølging. Det er kjipt å ha småunger, og veldig gamle/pleietrengende foreldre samtidig. Og det må være trist for både for foreldre og barn, at man ikke får oppleve barnas barn.... Anonymous poster hash: b27f5...75b
Josette Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Når overgangsalderen kommer. Den kan komme i 20 årene, men vanligvis fra 45-55 årene.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Kjennet et par som fikk barn da hun var 42 og han 52 år, barnet går på skolen nå og det har ihvertfall gått veldig greit. Anonymous poster hash: a8264...a31
Gjest MMJ Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Tror det er individuelt. Noen er fulle av energi som 40 åringer, andre er slitne som 40 åringer. Det trengs jo ett visst energinivå for å kunne være en god forelder Ja, sikkert mange meninger om dette og da, men
magica fra tryll Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Kjennet et par som fikk barn da hun var 42 og han 52 år, barnet går på skolen nå og det har ihvertfall gått veldig greit. Anonymous poster hash: a8264...a31 Hvorfor skulle det ikke det?? Jeg fikk barn både som 42-åring og 44-åring jeg. Tror jammen det skal gå helt fint;) Faktisk tror jeg det går bedre med dem enn de jeg fikk som 25-åring;)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Kjennet et par som fikk barn da hun var 42 og han 52 år, barnet går på skolen nå og det har ihvertfall gått veldig greit. Anonymous poster hash: a8264...a31 Hvorfor skulle det ikke det?? Jeg fikk barn både som 42-åring og 44-åring jeg. Tror jammen det skal gå helt fint;) Faktisk tror jeg det går bedre med dem enn de jeg fikk som 25-åring;) Fordi de egentlig var ferdig med babytiden, de hadde til sammen 7 voksne og nesten voksne barn og hadde vel egentlig begynt en ny fase i livet uten foreldremøter, henting og levering i barnehagen, oppfølging av lekser, barnevakt hver gang de ville ta et glass vin med venner osv osv. De var veldig i tvil da de ble gravide uten at det var planlagt, men valgte å beholde. De fikk et krevende barn med kolikk og veldig "high need" første 1,5 årene.. De foreldrene var slitne en stund altså, ble nesten gjennomsiktige, kunne se lang vei at de sleit. Men ungen vokste til og ting gikk seg til, det har gått helt greit, og de angrer ikke. Men det var tøft en stund, kanskje særlig fordi det ikke var helt planlagt og de følte seg ferdig med denne fasen av livet. Der er jo ikke dermed sagt at dette er likt for alle, andre ønsker jo ikke barn tidlig i livet men er kjempeklar for babytiden når de selv er godt voksne. Det må nesten folk finne ut av selv, vi har forskjellig kapasitet på forskjellige stadier i livet og det er ingen fasit for dette. Anonymous poster hash: a8264...a31
Gjest Trulte med to små Skrevet 5. januar 2014 #20 Skrevet 5. januar 2014 Det er vel ikke noe fasitsvar på når man er for gammel til å få barn. Det må man føle på selv og selvfølgelig er det jo mange som mener noe om andre som tar andre valg en dem selv. Jeg for min del ønsker ikke å være mye over 40 år før jeg sier stopp. Max 42 tenker jeg. Dvs at jeg har 3 år på meg til å prøve å få et barn til. Fikk mitt første for 6 mnd siden og det gikk veldig fint. Hun ble til ved hjelp av ivf og siden vi har tre egg på frys så går vi for en til, selv om jeg ikke er babysyk enda så må jeg tenke på alderen. På klinikken der jeg går er det en grense på 39 år ved ferskforsøk, men fryseegg er min eiendom og kan brukes når jeg vil.
studVest Skrevet 5. januar 2014 #21 Skrevet 5. januar 2014 Når de eldste i barneflokken får egne barn..?
MammantilNurket Skrevet 5. januar 2014 #22 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Du vet at du er for gammel til å få barn når ... 1) Du må feste barnesetet på rullatoren din. 2) Du klager høylydt på at det ikke er "barneparkering" på din lokale bingo. 3) Du deler bleier med barnet ditt. 4) Du har omtrent like mange tenner i munnen som 1-åringen. 5) Du husker WW2 som det var i går. 6) Når ordet "backfish" er en naturlig del av ditt vokabular. 7) Når du synes det er helt naturlig å servere fyrstekake og kabaret (gjerne i kombinasjon med et glass cherry eller en pjolter) når barselgruppen kommer på besøk 8) Når du synes at barnetrygden er en kjekt tilskudd til pensjonen. 9) Når du lar tenåringsdatteren din arve de flotte bindene du strikket på "syskolen" i din ungdom. 10) Når du synes at pjekkert er en sentralt plagg i sønnens skiftetøykasse i barnehagen. 11) Når du blander en liten skvett cognac i melkeflasken "for da sover Vesla så godt". Endret 5. januar 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #23 Skrevet 5. januar 2014 Når de eldste i barneflokken får egne barn..? Min pappa og kona hans hadde mange barnebarn da de fikk et barn sammen... Anonymous poster hash: a8264...a31
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #24 Skrevet 5. januar 2014 Når man er over 30 Anonymous poster hash: 85885...f23
magica fra tryll Skrevet 5. januar 2014 #25 Skrevet 5. januar 2014 Når man er over 30 Anonymous poster hash: 85885...f23 Hvorfor det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå