Gå til innhold

Billigst med sønn eller datter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på når de er små såklart, men når de vokser til! Artig å vite hva man hør til:)

Anonymous poster hash: a67b0...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hva slags fritidsaktiviteter de har. Min tanke er at om du har en jente som feks spiller håndball og en gutt som spiller fotball vil jeg tro at jenter koster litt mer enn gutter. Sammenligner også meg og min mann, og da er jeg dyrere i drift :P Dyrere og oftere hos frisør, handler mer klær, sminke, renseprodukter til ansiktet, kremer, bruker vesentlig mer sjampo enn han også :P

Anonymous poster hash: cd2f7...1ce

Skrevet

Men håper ikke de bruker sminke før tenårene da, men ser absolutt den!;-) klær og slikt da, tror dere jentene krever dyrere og mer klær? Jeg arvet så mye når jeg vokste opp, så kan ikke sammenligne meg selv heller :)HI

Anonymous poster hash: a67b0...3e8

Skrevet

Gutter! Spiser for 3 voksne i tenårene ;)

Anonymous poster hash: 153fa...b48

Skrevet

Det er helt umulig å si. Du kan få en sønn som kun vil ha merkeklær, og ei jente om handler på loppis. Ulike fritidsinteresser koster også forskjellig. Uansett så er det å få barn noe av det minst smarte man gjør, økonomisk sett ;)

Skrevet

Ja, tenkte jeg faktisk ikke på mat. Mine gutter er i barnehagealder, likevel spiser de mer mat enn meg. Spesielt den yngste, spiser stort sett dobbelt så mye som storebror. Og storebror er ikke småspist han heller. Skulle vært ekstra barnetrygd når man har gutter :P

Anonymous poster hash: cd2f7...1ce

Skrevet

Aktive gutter i den verste voksealderen kan spise en hel bondegård og være sulten igjen om en time, det er helt vannvittig hvor mye mat som går i en tenåring som trener 3-4 ganger i uken og eller er litt aktiv.

Ellers har miljøet rundt ungene mye å si, og dette forandrer seg fra år til år og fra klasse til klasse. Jeg har to gutter med 3 års aldersforskjell og i klassen til eldste er de helt laid-back når det kommer til klær, om du går i sko fra Økonomisko og genser fra Cubus er det ingen som legger merke til. Mens yngste går i en klasse hvor du virkelig får høre det om du kommer i "billige jalla-sko" og det skal helst være merkeklær som DC o.l.

Guttene krever nok noe mer oppdatering og utvalg i elektroniske duppedingser også, nettbrett, pc, tv-spill, telefoner, høretelefoner osv skal være av god kvalitet og det forventes at man har et visst nivå på sin elektroniske "park" altså.

Jeg har jente også, men ikke så stor enda, blir spennende å se hvordan det utvikler deg der...

Anonymous poster hash: f6876...ea3
Skrevet

Min 15 år gamle datter koster meg mer enn min 16 år gamle sønn. Har noe med fritidsaktiviteter å gjøre. Min datter driver med skiskyting. Ski og gevær og annet treningsutstyr har kostet noen kroner opp gjennom, mens min sønns interesser ikke har kostet like mye.... Men spiller ingen rolle... Det kunne vært omvendt...

Men jevnt over sett bort fra fritidsaktiviteter har ikke kostnadene vært noe høyere på henne enn han.

Anonymous poster hash: cdf32...882
Skrevet

Tenker det kjem ut rimelig likt, meir mat på gutar og meir helse/hygiene/kosmetikkprodukt på jenter.

Skrevet

Min samboers sønn på 13 koster mer enn mine to. Ei jente på 10 og en gutt på 8.

Samboers sønn krever et nytt spill annenhver mnd(til xboks) nye klær en gang i mnd og andre småting

Mine barn arver klær, jenta mi arver kule klær så hun klager ikke :)

Men regner med når jenta blir eldre så vil pengene flyyyyyy

Anonymous poster hash: bc07e...c50

Skrevet

Vil tro at det går mye opp i opp, eller at jenter er hakket dyrere i så fall.

Det som er dyrt med gutter er, som mange har påpekt, at de spiser enormt mye mat. I tillegg er ofte herreklær og sko, også de billige, dyrere enn jenteklær. På den annen side vil ofte jenter har flere plagg og sko da, så det jevner seg vel ut ;)

Med jenter blir det nok mer penger på kosmetikk. Ellers tror jeg frisør fort er like dyrt med gutter fordi de gjerne må gå oftere, men gjør mindre enn jentene som kanskje farger og lignende i tillegg til klipp.

Ellers har vel interesser mer å si enn kjønn for hvor dyrt det blir.

Skrevet

Har tre gutter og ei jente. Jenta er dyrere enn alle tre guttene til sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...