Gå til innhold

hvor i Norge er det lettest å få et nettverk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Os i hordaland vil jeg ikke anbefale!

Det er utrolig mye mobbing og utestenging på både barne og ungdomsskole,å skolene klarer ikke få eb slutt på det.

Her gikk det så langt at sønnen min måtte bytte skole.

Anonymous poster hash: b370f...b82

Sånt skjer alle steder , dessverre. Jeg har bare positivt å si om skolene her i os.

Anonymous poster hash: 7265f...808

Joda men vet at det er veldig mye mobbing på disse skolene,er mange andre fortvilte foreldre som sier det samme.

Aldri i livet om minstemann skal gå på skole der hvertfall.

Jeg har barn på ene skole der, og har ikke noe inntrykk av at det er mer mobbing der enn på andre skoler rundt i landet. Ikke har jeg hørt noen av de andre foreldrene nevne det heller .

Ja går kanskje barnet på Søfteland?

Der er det mye bedre miljø på skolen.

Nei ikke på søfteland . På kuventræ

Skrevet

Surnadal :) Nydelig tettsted, med mennesker som til tider kaster seg over nykomlinger, for å ta de inn i varmen. Nå skal det sies at noen av de er stikk motsatt også, men likevel, jeg stortrivdes såpass, at når mitt "fri år" (folkehøgskole) ble jeg værende et år ekstra, planen var lengre, men ting endret seg litt for meg, så jeg søkte hjem til familien her jeg bor nå, noe jeg til tider angrer, det å bli inkludert i Ringsaker, om man så har vokst opp her, er umulig.. Bodde her fra jeg startet på barneskolen til jeg gikk ut første året på vgs, og kom tilbake igjen i 2007, bodd her siden, og smått med venner og bekjente uansett.. Ga opp i 2012..

Hadde det ikke vært for at jeg har samboer og unger, hadde jeg flyttet, enten opp dit igjen, eller testet meg i Sandefjord (som jeg har forelsket meg i utseendemessig)

Jeg kommer også fra Ringsaker og etter flere år som utflyttet pga studier og jobb flyttet jeg til Hamar i 2008. Jeg har den samme opplevelsen som deg angående at det er vankelig å komme i kontakt med folk her da jeg blir sett på som en innflytter til tross for at jeg vokste opp i nabokommunen Ringsaker. Jeg blir gjerne kjent med deg hvis du vil utvide bekjentskapskretsen din :-)

Skrevet

Sansynligvis er det enklest på Svalbard. Det er et veldig spesielt miljø med så mange innflyttere at det er det som er normalen.

Anonymous poster hash: b1789...891

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Surnadal :) Nydelig tettsted, med mennesker som til tider kaster seg over nykomlinger, for å ta de inn i varmen. Nå skal det sies at noen av de er stikk motsatt også, men likevel, jeg stortrivdes såpass, at når mitt "fri år" (folkehøgskole) ble jeg værende et år ekstra, planen var lengre, men ting endret seg litt for meg, så jeg søkte hjem til familien her jeg bor nå, noe jeg til tider angrer, det å bli inkludert i Ringsaker, om man så har vokst opp her, er umulig.. Bodde her fra jeg startet på barneskolen til jeg gikk ut første året på vgs, og kom tilbake igjen i 2007, bodd her siden, og smått med venner og bekjente uansett.. Ga opp i 2012..

Hadde det ikke vært for at jeg har samboer og unger, hadde jeg flyttet, enten opp dit igjen, eller testet meg i Sandefjord (som jeg har forelsket meg i utseendemessig)

Jeg kommer også fra Ringsaker og etter flere år som utflyttet pga studier og jobb flyttet jeg til Hamar i 2008. Jeg har den samme opplevelsen som deg angående at det er vankelig å komme i kontakt med folk her da jeg blir sett på som en innflytter til tross for at jeg vokste opp i nabokommunen Ringsaker. Jeg blir gjerne kjent med deg hvis du vil utvide bekjentskapskretsen din :-)

Neimen :D Så moro da :D Sier da aldri nei til nye bekjentskaper ;)

Skrevet

Jeg er innflytter i Ringsaker, har bodd her i 10 år og har ikke hatt noe problem med å skaffe meg nettverk. Det var ikke vanskelig i det hele tatt, det handla om å starte i det små og jobbe seg videre derfra. Barnehage, idrettslag, skole, jobb, kolleger, naboer, venner og venners venner. Åpenhet og positivitet har vært gode stikkord.

Anonymous poster hash: 65fc3...09f

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er innflytter i Ringsaker, har bodd her i 10 år og har ikke hatt noe problem med å skaffe meg nettverk. Det var ikke vanskelig i det hele tatt, det handla om å starte i det små og jobbe seg videre derfra. Barnehage, idrettslag, skole, jobb, kolleger, naboer, venner og venners venner. Åpenhet og positivitet har vært gode stikkord.

Anonymous poster hash: 65fc3...09f

Vel, jeg har prøvd siden jeg startet på barneskolen, endte opp som mobbeofferet på skola, helt til jeg flyttet fra bygda.. Nå, snart 7 år etter jeg flyttet hjem, så er jeg likevel nok så "utenfor", så det å være åpen, positiv og tilstedeværende hjelper ikke, trodde det å få unger i bhg ville være til hjelp, men der ble jeg "utestengt" fordi jeg er innflytter i "deres" bygd, svært få som hilste på meg, eller i det heletatt enset at jeg var der..

Så nei, det er virkelig ikke så lett. Å være bygdas "hun vi kan pirke på som vi vil", utgjør at man tydeligvis aldri vil bli en del av samfunnet.. Skulle nok flyttet for lengst, eller aldri flyttet tilbake, men det er her jeg har familien min. Og nå er det her ungene har sin trygghet.

Skrevet

Jeg stemmer på oslo :) bodde der i 6 år og fikk venner i alle aldre. Nå bor vi lørenskog og syns ikke folk er like åpne her. De er mer nysgjerrige og sladrer mye.

Anonymous poster hash: 02b00...c6f

Skrevet

Trondheim, Kristiansund eller et tettsted i Trøndelag. Trøndere (og nordlendinger) er som regel lette å komme i kontakt med.

Anonymous poster hash: ad40a...0f3

Skrevet

Bærum. Hyggelige og oppegående mennesker stort sett over hele fjøla. (Eller fjelen, som vi sier her.)

Anonymous poster hash: c13f0...443
Skrevet

Kristiansund, endel innflytter fra før, men små forhold og lett å bli kjent med nye mennesker. Noe slarv er det vel i visse grupper. Aktivt utliv i helgene, bra cafe kultur, noe kulturliv, endel trivelige festivaler ol, feks operafest uka, tahitifestivalen, marokko festivalen, bra treningstilbud med feks jentebootcamp, mulig å bli kjent med folk, fine turløyper.

Anonymous poster hash: 89808...a93

Stemmer for denne!:)

Anonymous poster hash: a25ff...997

Skrevet

Lo litt av indre Sotra :) Den var ny for meg! Jeg har vokst opp og bor i Fjell kommune :)

Anonymous poster hash: 50163...063

Skrevet

Har bestemt meg for lengst :P

Hi

Anonymous poster hash: 26a14...f6b

Skrevet

Lo litt av indre Sotra :) Den var ny for meg! Jeg har vokst opp og bor i Fjell kommune :)

Anonymous poster hash: 50163...063

Hvor i Fjell kommune???

Skrevet

Har bestemt meg for lengst :P

Hi

Oslo da eller? :)

Anonymous poster hash: b55f3...159

Skrevet

Kristiansund :P

Hi

Skrevet

Trondheim, Kristiansund eller et tettsted i Trøndelag. Trøndere (og nordlendinger) er som regel lette å komme i kontakt med.

Foreslår da Inderøya, de er mye triveligere enn steinkjerbyggen, tror heller ikke gutteklubben grei regjerer i like stor grad som i Namsos. Levanger er dødt, men liker godt stjørdalinger :)
Skrevet

Nå bor jeg i Elverum, men føler det litt på samme måte som dere beskriver Hamar. Litt vanskelig å komme som innflytter, men alt er vel hva man gjør det til ;)

Anonymous poster hash: 0aee8...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...