Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #26 Skrevet 5. januar 2014 Hi her Jeg ønsker å komme bort fra foreldrene mine - lang historie. Jeg er smilende og kreativ. Gjør 'hva som helst' for å få kontakt. Forslag mottas med takk :) Anonymous poster hash: 26a14...f6b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #27 Skrevet 5. januar 2014 På Hamar er det litt sånn at de som de ikke kjenner prøver de ikke å bli kjent med heller. Å prøver du å snakke med en du ikke kjenner så godt,så ser de bare rart på det med ett blikk som sier " hvorfor snakker du til meg når jeg ikke kjenner deg" Det er min erfaring med både arbeidskollegaer,folk på byn og folk på fester. Da tror jeg det er deg det er noe feil med. Jeg opplevde en fantastisk inkluderende gjeng, både på barselgruppe og jobb, har fått et stort nettverk og mange gode venner her. Anonymous poster hash: 49c14...413
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #28 Skrevet 5. januar 2014 Os i Hordaland. Utrolig hyggelige mennesker , flott natur , fjell og fjord. Kort vei til flyplass og Bergen. Anonymous poster hash: 7265f...808
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #29 Skrevet 5. januar 2014 Ikke Bryne i allefall! Helt umulig å bli kjent med NOEN der! Selv om jeg var hjemme i mammapermisjon og var i åpen barnehage og på babysvømming. Anonymous poster hash: 4ab43...be4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #30 Skrevet 5. januar 2014 Oslo I storbyene er det lettere å møte hyggelige folk, her er det mange hyggelige mennesker over alt. Det er nok fordi folk her er mer vant med å være sosiale. Folk ute i bygdene pleier bare baksnakke, være tilbaketrukne, lite sosiale, drittsekker og bry seg lite om folk. Hold deg unna bygdene hvis du ønsker å bli kjent med hyggelige folk! Anonymous poster hash: b55f3...159 For du virker veldig hyggelig! Anonymous poster hash: 57cac...551
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #31 Skrevet 5. januar 2014 Os i hordaland vil jeg ikke anbefale! Det er utrolig mye mobbing og utestenging på både barne og ungdomsskole,å skolene klarer ikke få eb slutt på det. Her gikk det så langt at sønnen min måtte bytte skole. Anonymous poster hash: b370f...b82
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #32 Skrevet 5. januar 2014 På Hamar er det litt sånn at de som de ikke kjenner prøver de ikke å bli kjent med heller. Å prøver du å snakke med en du ikke kjenner så godt,så ser de bare rart på det med ett blikk som sier " hvorfor snakker du til meg når jeg ikke kjenner deg" Det er min erfaring med både arbeidskollegaer,folk på byn og folk på fester. Da tror jeg det er deg det er noe feil med. Jeg opplevde en fantastisk inkluderende gjeng, både på barselgruppe og jobb, har fått et stort nettverk og mange gode venner her. Anonymous poster hash: 49c14...413 Nei er heller folkene som bor der som er rimlig spesielle. Anonymous poster hash: b370f...b82
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #33 Skrevet 5. januar 2014 Nord-Norge. Har selv flyttet fra Trondheim til Harstad! Og i begynnelsen fikk jeg sjokk fordi "alle" sa HEI til meg da jeg gikk til og fra skolen, butikken etc. Var så absolutt ikke vant til det Hyggelig. Trondheim er også bra, for er mange studenter, familier her fra andre plass som ikke har noe nettverk selv Anonymous poster hash: 9f198...e9f
NormaJean Skrevet 5. januar 2014 #34 Skrevet 5. januar 2014 Oslo Har fått meg ett kjempefint nettverk her jeg bor. Blitt kjent med mange fine foreldre i barnehagen og på den lokale lekeplassen. Blitt omgangsvenner med flere som jeg/vi finner på ting med uten barna. Tror det ofte også handler om en selv og hvor villig man er til å oppnå kontakt. Og da er det ofte det samme hvor en bosetter seg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #35 Skrevet 5. januar 2014 Ikke Oslo hvertfall! Nordlendinger er mye mer imøtekommende. Så feks Tromsø. Anonymous poster hash: 169ec...bb9 Du er klar over at den største byen i Nord-Norge er Oslo, sånn ift antall nordnorske innbyggere that is? Anonymous poster hash: d8783...4c4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #36 Skrevet 5. januar 2014 Har samme oppfatning om Hamar jeg også, håpløs plass. Nordfjordeid er en nydelig plass, knøttliten, men alle er superhyggelige der! Anonymous poster hash: 7022c...5b2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #37 Skrevet 5. januar 2014 Ser det er veldig mange forskjellige opplevelser fra de forskjellige steden og da har det nok noe med innsatsen, engasjementet og arenaene. Er du aktiv eller har du aktive barn? Da bør du utnytte det, melde deg frivillig, stille opp, smile og snakke med folk når dere er i aktivitet. Invitere barn og by på kaffe når de blir hentet. Snakke med kolleager, være med på sosiale arrangement i nærmiljøet. Over alt i Norge har noen opplevd noe bra og andre noe dårlig, så bassere seg på ti svar her inne for enn så viktig avgjørelse ville jeg nok ikke ha turt. Faktorer som spiller inn på hva slags sted du ønsker å bo handler om deg og dine ønsker for fremtiden. Vil du bo i by eller på landet? Har du økonomi til å bo på valgte sted? Finner du jobb? Er det et bra aktivitetstilbud for barn? mm Å flytte vekk fra familie og venner er kanskje ikke den beste grunnen til å flytte langt, men hvis det er en av mange grunner til at du ikke trives må du sette deg ned å skrive ned alle grunnene til at du ikke trives og ha du ønsker av et nytt bosted. Så er det bare å søke i vei og pakke sekken å ta steget. (pst, jeg bor i Ringsaker og stortrives med det fordi det passer meg og min familie mtp hva vi ønsker også er det jo finneste stedet i hele verden sånn rent objektivt da ) Anonymous poster hash: 1ed65...88e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #38 Skrevet 5. januar 2014 Indre sotra er i bergen. Det er ingenting som offisielt heter indre Sotra, og Sotra er ikke i Bergen. Sotra er en øy utenfor Bergen og er oppdelt i Fjell og Sund kommune. Anonymous poster hash: a1b1d...e60
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #39 Skrevet 5. januar 2014 På Nattlandsområdet i Bergen er det vakkert, stille, rolig og mange kjekke nytilflyttede folk. Kan anbefales! Anonymous poster hash: a1b1d...e60
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #40 Skrevet 5. januar 2014 Tromsø Da burde du ha jobb eller gå på skole for å få super kontakt med folk Anonymous poster hash: 309e5...249
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. januar 2014 #41 Skrevet 5. januar 2014 Surnadal Nydelig tettsted, med mennesker som til tider kaster seg over nykomlinger, for å ta de inn i varmen. Nå skal det sies at noen av de er stikk motsatt også, men likevel, jeg stortrivdes såpass, at når mitt "fri år" (folkehøgskole) ble jeg værende et år ekstra, planen var lengre, men ting endret seg litt for meg, så jeg søkte hjem til familien her jeg bor nå, noe jeg til tider angrer, det å bli inkludert i Ringsaker, om man så har vokst opp her, er umulig.. Bodde her fra jeg startet på barneskolen til jeg gikk ut første året på vgs, og kom tilbake igjen i 2007, bodd her siden, og smått med venner og bekjente uansett.. Ga opp i 2012.. Hadde det ikke vært for at jeg har samboer og unger, hadde jeg flyttet, enten opp dit igjen, eller testet meg i Sandefjord (som jeg har forelsket meg i utseendemessig)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #42 Skrevet 5. januar 2014 Drammen! Her stortrives jeg som bergenser på åttende året. Kommer aldri til å flytte herfra. Har fått en helt ny venneflokk etter at jeg flyttet hit og de er gull verdt. Har også bare positiv erfaring med mennesker fra andre steder i samme fylke. Buskerud Anonymous poster hash: 00964...a3a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #43 Skrevet 5. januar 2014 Ikke Arendal, føler folk her er redde for nye folk. Anonymous poster hash: 50e81...16c
me_87 Skrevet 5. januar 2014 #44 Skrevet 5. januar 2014 Indre sotra er i bergen. Eller rettere sagt utenfor Bergen. Anonymous poster hash: 7cfea...402 Ja okey perfeksjonist
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #45 Skrevet 5. januar 2014 Om det er lett å få nettverk eller ikke har vel mest med dine egne sosiale evner å gjøre enn hvor du bor...?!! Anonymous poster hash: d8783...4c4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #46 Skrevet 5. januar 2014 Os i hordaland vil jeg ikke anbefale! Det er utrolig mye mobbing og utestenging på både barne og ungdomsskole,å skolene klarer ikke få eb slutt på det. Her gikk det så langt at sønnen min måtte bytte skole. Anonymous poster hash: b370f...b82 Sånt skjer alle steder , dessverre. Jeg har bare positivt å si om skolene her i os. Anonymous poster hash: 7265f...808
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #47 Skrevet 5. januar 2014 Os i hordaland vil jeg ikke anbefale! Det er utrolig mye mobbing og utestenging på både barne og ungdomsskole,å skolene klarer ikke få eb slutt på det. Her gikk det så langt at sønnen min måtte bytte skole. Anonymous poster hash: b370f...b82 Sånt skjer alle steder , dessverre. Jeg har bare positivt å si om skolene her i os. Anonymous poster hash: 7265f...808 Joda men vet at det er veldig mye mobbing på disse skolene,er mange andre fortvilte foreldre som sier det samme. Aldri i livet om minstemann skal gå på skole der hvertfall. Anonymous poster hash: b370f...b82
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #48 Skrevet 5. januar 2014 Os i hordaland vil jeg ikke anbefale! Det er utrolig mye mobbing og utestenging på både barne og ungdomsskole,å skolene klarer ikke få eb slutt på det. Her gikk det så langt at sønnen min måtte bytte skole. Anonymous poster hash: b370f...b82 Sånt skjer alle steder , dessverre. Jeg har bare positivt å si om skolene her i os. Anonymous poster hash: 7265f...808 Joda men vet at det er veldig mye mobbing på disse skolene,er mange andre fortvilte foreldre som sier det samme.Aldri i livet om minstemann skal gå på skole der hvertfall. Anonymous poster hash: b370f...b82 Jeg har barn på ene skole der, og har ikke noe inntrykk av at det er mer mobbing der enn på andre skoler rundt i landet. Ikke har jeg hørt noen av de andre foreldrene nevne det heller . Anonymous poster hash: 7265f...808
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #49 Skrevet 5. januar 2014 Hamar! Mange mødre som gjerne møter nye. Flere grupper på Facebook og helsestasjonen er flink til å bygge opp gode grupper. Anonymous poster hash: 49c14...413 Hvor finner du disse gruppene? Jeg skulle veldig gjerne hatt større omgangskrets og da spesielt med småbarnsforeldre slik at datteren min fikk flere å leke med på fritiden. Anonymous poster hash: a71a1...fb6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #50 Skrevet 5. januar 2014 Os i hordaland vil jeg ikke anbefale! Det er utrolig mye mobbing og utestenging på både barne og ungdomsskole,å skolene klarer ikke få eb slutt på det. Her gikk det så langt at sønnen min måtte bytte skole. Anonymous poster hash: b370f...b82 Sånt skjer alle steder , dessverre. Jeg har bare positivt å si om skolene her i os. Anonymous poster hash: 7265f...808 Joda men vet at det er veldig mye mobbing på disse skolene,er mange andre fortvilte foreldre som sier det samme.Aldri i livet om minstemann skal gå på skole der hvertfall. Anonymous poster hash: b370f...b82 Jeg har barn på ene skole der, og har ikke noe inntrykk av at det er mer mobbing der enn på andre skoler rundt i landet. Ikke har jeg hørt noen av de andre foreldrene nevne det heller . Anonymous poster hash: 7265f...808 Ja går kanskje barnet på Søfteland? Der er det mye bedre miljø på skolen. Anonymous poster hash: b370f...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå