Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Hvor er menneskene hyggelig og imøtekomme??? Jeg ønsker å starte på nytt Anonymous poster hash: 26a14...f6b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 På indre Sotra. Anonymous poster hash: a8c36...e1f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Hvor er det? Hi Anonymous poster hash: 26a14...f6b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Oslo I storbyene er det lettere å møte hyggelige folk, her er det mange hyggelige mennesker over alt. Det er nok fordi folk her er mer vant med å være sosiale. Folk ute i bygdene pleier bare baksnakke, være tilbaketrukne, lite sosiale, drittsekker og bry seg lite om folk. Hold deg unna bygdene hvis du ønsker å bli kjent med hyggelige folk! Anonymous poster hash: b55f3...159
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Oslo - hvorfor ikke Hi Anonymous poster hash: 26a14...f6b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Kristiansund, endel innflytter fra før, men små forhold og lett å bli kjent med nye mennesker. Noe slarv er det vel i visse grupper. Aktivt utliv i helgene, bra cafe kultur, noe kulturliv, endel trivelige festivaler ol, feks operafest uka, tahitifestivalen, marokko festivalen, bra treningstilbud med feks jentebootcamp, mulig å bli kjent med folk, fine turløyper. Anonymous poster hash: 89808...a93
me_87 Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Ikke Hamar hvertfall Ble godt mottatt med en bergenser når jeg bodde der.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Trondheim Anonymous poster hash: 91d9e...fcf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Flyttet fra Oslo til Finnmark og trives som bare det Herlige mennesker, flott natur, lett å bli kjent med folk og jeg kommer aldri til å flytte tilbake til Oslo. Finnmark er stedet Anonymous poster hash: e70cd...438
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Spennende!! Hi Anonymous poster hash: 26a14...f6b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Flyttet fra Oslo til Finnmark og trives som bare det Herlige mennesker, flott natur, lett å bli kjent med folk og jeg kommer aldri til å flytte tilbake til Oslo. Finnmark er stedet Anonymous poster hash: e70cd...438 Jeg tror ikke flere mil til nærmeste nabo er drømmestedet (med mindre man er litt rar ) Anonymous poster hash: b55f3...159
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Flyttet fra Oslo til Finnmark og trives som bare det Herlige mennesker, flott natur, lett å bli kjent med folk og jeg kommer aldri til å flytte tilbake til Oslo. Finnmark er stedet Anonymous poster hash: e70cd...438 Jeg tror ikke flere mil til nærmeste nabo er drømmestedet (med mindre man er litt rar ) Anonymous poster hash: b55f3...159 Flere mil faktisk Hehe! Aldri vært i Finnmark du? Anonymous poster hash: e70cd...438
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Indre sotra er i bergen. Eller rettere sagt utenfor Bergen. Anonymous poster hash: 7cfea...402
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Ikke Oslo hvertfall! Nordlendinger er mye mer imøtekommende. Så feks Tromsø. Anonymous poster hash: 169ec...bb9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Jeg fikk en veldig god følelse på Kristiansund Hi Anonymous poster hash: 26a14...f6b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Flyttet fra Oslo til Finnmark og trives som bare det Herlige mennesker, flott natur, lett å bli kjent med folk og jeg kommer aldri til å flytte tilbake til Oslo. Finnmark er stedet Anonymous poster hash: e70cd...438 Jeg tror ikke flere mil til nærmeste nabo er drømmestedet (med mindre man er litt rar ) Anonymous poster hash: b55f3...159 Flere mil faktisk Hehe! Aldri vært i Finnmark du? Anonymous poster hash: e70cd...438 Nei, jeg er nemlig ikke rar. Anonymous poster hash: b55f3...159
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Trondheim! Men spørsmålet er vel mer hva DU har tenkt til å gjøre for å starte på nytt, og hvordan du har tenkt deg å skaffe et nytt nettverk. Delta i frivillig arbeid, organisasjonsarbeid, politikk, jobb, barnehagen til ungen? Hvis du har noe spesielt i tankene ville jeg tenkt litt på hvor du finner det beste miljøet for f.eks organisasjonen du skal begynne i. Trondheim er en studentby på godt og vondt, er man en del av studentmiljøet er det relativt lett å skaffe seg omgangsvenner hvis man går litt inn for det, men samtidig så er det stor "gjennomtrekk" av folk. Anonymous poster hash: db2e1...61c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Hamar! Mange mødre som gjerne møter nye. Flere grupper på Facebook og helsestasjonen er flink til å bygge opp gode grupper. Anonymous poster hash: 49c14...413
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #20 Skrevet 5. januar 2014 Trondheim ja! er innflytter dit selv. Anonymous poster hash: 97843...2f4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #21 Skrevet 5. januar 2014 Du finner flotte mennesker over alt.. Teite også, for den saks skyld Min erfaring er at halvstore byer (med forstader) eller tettsteder er et bra utgangspunkt der er det masse mennesker, som regel mange barnefamilier, samtidig som det ikke blir så mange mennesker at det blir upersonlig det er gjerne gjennom aktiviteter, hobbyer, skole, barnehage o.l hvor man finner de med like interesser osv Anonymous poster hash: 13178...fe3
Ugl@ ruger... Skrevet 5. januar 2014 #22 Skrevet 5. januar 2014 Jeg fikk en veldig god følelse på Kristiansund Hi Anonymous poster hash: 26a14...f6b Veldig trivelig by, ikke meningen å være anonym heller. Send meg en PM hvis du skulle ende opp her eller vil sjekke ut " byen oss" :-) Rimelig bra takhøyde, byen er ikke perfekt, finnes problematikk her som alle byer, men det er en by i vekst og med gode muligheter til bygge nettverk i. :-) Selv bor jeg ikke i selve byen, men i nærheten :-) i ei lita men trivelig bygd, vil du vite mer om den så kan jeg fortelle litt på pm om den også :-)
me_87 Skrevet 5. januar 2014 #23 Skrevet 5. januar 2014 På Hamar er det litt sånn at de som de ikke kjenner prøver de ikke å bli kjent med heller. Å prøver du å snakke med en du ikke kjenner så godt,så ser de bare rart på det med ett blikk som sier " hvorfor snakker du til meg når jeg ikke kjenner deg" Det er min erfaring med både arbeidskollegaer,folk på byn og folk på fester.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #24 Skrevet 5. januar 2014 jeg tror ikke det nødvendigvis finnes et sted (eller en type sted) som er bedre enn andre.. alt kommer an på deg, og hva du er villig til å gjør for å bli kjent med folk.. som noen sier over her - hva tenker du å gjøre? Jobbe frivillig osv Vi bor i Oslo, og vi har blitt kjent med veldig mange på den lokale lekeplassen + i barnehagen. Og dette er verdifullt, fordi dette selvfølgelig er familier med små barn akkurat som oss! Anonymous poster hash: 9d2da...fcc
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. januar 2014 #25 Skrevet 5. januar 2014 Det handler ikke om hvor man bor, det handler om hvordan man selv oppfører seg. Vis initiativ, vær aktiv, vær blid og hyggelig, så får du nettverk uansett hvor du bosetter deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå