Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg vokste opp i ei lita bygd, hvor tradisjonen fra gammelt var at det var julebukk 6 januar (13 dag jul). Ingen barn gikk julebukk, bortsett fra jeg og ei til, flere år. Nå har de som mobba oss som gikk fordi vi var så teite, tydeligvis laget "obligatorisk" julebukk for barna sine, og avlyser fritidsaktivteter for å gå... Fordi det er så kult plutselig? Tradisjonen var jo borte? Hyggelig for barna da :) Og en koselig tradisjon. Hvordan har det vært der dere vokste opp (Trøndelag dette). Har tradisjoner dødd ut for å oppstå igjen? Anonymous poster hash: 33b26...39b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Vi gikk nyttårsbukk når vi var små og det er fremdeles mange nyttårsbukker ute og går også i år. Dette er i Bergen. Jeg synes det er em mye koseligere tradisjon enn Halloween. Anonymous poster hash: d08cd...481
★julestjerne★ Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Gjekk julebukk på nyttårsaften (sunnmøre). Har ikkje sett ein julebukk på mange år.
Superdolly Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Vi gikk i romjula. Det var mange som gikk julebukk da jeg var barn, både barn og voksne. Barna gikk gjerne på dag eller ettermiddag, mens de voksne gikk på kvelden og forventet alkohol. Noen av dem var ikke så hyggelige, spesielt når de var mer eller mindre fulle og kranglete og man ikke visste hvem det var. Nå er det aldri en julebukk å se lenger... Hverken barn eller voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå