Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Det er spesielt ille om jeg prater med en mann og om jeg syns han er bittelitt kjekk. Huff, skulle tro jeg fortsatt var 14, men dette her klarer jeg altså ikke å overvinne. Men jeg er sånn når det gjelder damer også og venninner jeg ikke har pratet med på en stund. Har nok litt sosial angst. Og det er kjedelig å ha det slik. Og med tanke på at jeg er singel tenker jeg at det alltid vil forbli slik også Anonymous poster hash: f3da5...999
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Det er spesielt ille om jeg prater med en mann og om jeg syns han er bittelitt kjekk. Huff, skulle tro jeg fortsatt var 14, men dette her klarer jeg altså ikke å overvinne. Men jeg er sånn når det gjelder damer også og venninner jeg ikke har pratet med på en stund. Har nok litt sosial angst. Og det er kjedelig å ha det slik. Og med tanke på at jeg er singel tenker jeg at det alltid vil forbli slik også Anonymous poster hash: f3da5...999 Jeg også. Jeg slet spesielt et sted jeg jobbet før. Rødmet uansett hvem som snakket til meg. Valgte å slutte. Vet ikke hva det var med det stedet. Følte meg usikker. I tillegg rødmer jeg når folk jeg ikke kjenner godt stiller personlige spørsmål, når jeg får ros av leder og når folk kommer brått på meg for å stille spørsmål. Slitsomt og har ikke klart å finne noen teknikk for å kontrollere det. Anonymous poster hash: da806...cc4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Dette er bare noe du må jobbe med. Tenk heller hva er det verste som kan skje? Ikke ta deg så høytidelig;) vet det er vanskelig. Men du må innse at du er som du er, og er god nok. Ingen grunn til å være sjenert. Kanskje enkle tiltak som en makeover kan hjelpe på selvtilliten? Ta deg råd til frisør. Vær vågal, si de kan gjøre som de vil med håret ditt. De har som regel peiling. Få sminketips i butikken. Les deg opp på hvordan få bedre selvtillit. Øv deg på å møte andre. Begynn med å holde blikkkontakt med de som sitter i kassen på butikken. Smil til dem, og se du får smil tilbake. Si 5 pene ting om deg selv hver morgen i speilet. Gi komplimenter til andre. Ta en telefon til en gammel venninne, og be om å møtes. Snakk om alt og ingenting. Det hjelper å være sosial og være åpen om problemet med andre. Du er som du er... og må finne en måte og godta det på. Du er mer enn god nok;) lykke til;) Anonymous poster hash: 23d38...702
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Dette er bare noe du må jobbe med. Tenk heller hva er det verste som kan skje? Ikke ta deg så høytidelig;) vet det er vanskelig. Men du må innse at du er som du er, og er god nok. Ingen grunn til å være sjenert. Kanskje enkle tiltak som en makeover kan hjelpe på selvtilliten? Ta deg råd til frisør. Vær vågal, si de kan gjøre som de vil med håret ditt. De har som regel peiling. Få sminketips i butikken. Les deg opp på hvordan få bedre selvtillit. Øv deg på å møte andre. Begynn med å holde blikkkontakt med de som sitter i kassen på butikken. Smil til dem, og se du får smil tilbake. Si 5 pene ting om deg selv hver morgen i speilet. Gi komplimenter til andre. Ta en telefon til en gammel venninne, og be om å møtes. Snakk om alt og ingenting. Det hjelper å være sosial og være åpen om problemet med andre. Du er som du er... og må finne en måte og godta det på. Du er mer enn god nok;) lykke til;) Anonymous poster hash: 23d38...702 Takk for svar . Ja en makeover hadde gjort seg, men sliter med økonomien, så da blir det ikke så ofte nye klær eller frisørtimer. Sliter veldig med mitt eget selvbilde etter at jeg slet med overvekt en tiårsperiode. Pga sykdom er jeg ikke i jobb og kommer meg ikke tilbake i jobb. Kan få litt jernteppe når jeg prater med folk og kommer ikke på noe og si. Ender med at jeg svarer litt på spørsmål de stiller meg, men glemmer å spørre dem hvordan de har det osv... :-o Og etterpå føler jeg meg bare mer dustete . Pratet med en fyr på fredag da jeg møtte han på butikken. Han var min første kjæreste for 23 år siden. I dag er han gift. Likevel står jeg der og rødmer og stotrer, avslutter samtalen brått uten avslutningsfraser, og tenker i ettertid på hvor dustete han måtte synes at jeg er HI Anonymous poster hash: f3da5...999
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Vet du hva? Du kan gå til hudlegen og få betablokkere. Det er tabletter du kan ta enten jevnlig eller før du skal i en situasjon hvor du rødmer mye. Det er egentlig hjertemedisin, så det spørs jo på sykdommen din om du kan ta det. Men jeg brukte det i en periode, og det hjalp veldig. Rødmingen kom ikke når jeg tok dem:) En annen ting som hjalp meg var å ta solarium jevnlig, annenhver dag ca 5-8 min om gangen. Jeg rødmet svært lite den perioden jeg gjorde det. Men det er jo ikke anbefalt å ta solarium... Anonymous poster hash: e1e24...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå