Gå til innhold

Ubehagelig historikk på nettet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst tråkket i baret, og glemt at ens aktivitet setter sine spor på nettet:P

Har kommentert div VG saker på facebook, i sinne og frustrasjon for mange år siden.

Når jeg nå søker på navnet mitt ,så dukker dette opp. Kommentarene mine "lyser" opp i søkerresultatet, og jeg kan ikke annet enn å gremmes:P

Det er på ingen måte alvorlige kommentarer, men de kan oppfattes på en negativ måte av fremmede som ikke kjenner meg.

Ja, dette kan til og med potensielle arbeidsplasser få ferten av..

Men jeg har nå tatt et kjapt grep om problemet, og gått inn på kommentarene for deretter å slette dem! :) Så når andre klikker på linkene hvor jeg har debattert, så vil de ikke se hva jeg har skrevet..

Men, en ting lurer jeg på.

Nå som mine kommentarer er fjernet fra de ulike nettstedene, vil ledertrådene da automatisk bli fjernet når jeg søker opp navnet mitt i en senere anledning?

Mange av kommentarene er flere år gamle, og jeg føler jeg har vokst meg opp til å bli en person som ikke lengre ytrer meningene mine på nett (i fullt navn).

Men det er derigmot helt ok at intervjuene mine som var på trykk i avisen, står.

For dette er ikke ille greier, men positive.

Jeg blir trolig en offentlig person en gang i fremtiden, men da med langt mer lærdom i bagasjen..

Her skal det lønne seg å passe kjeften sin:) Ellers risikerer man å få en på kjeften selv.

Skal også kontakte Slettmeg.no, slik at private bilder(ikke ille altså) blir fjernet.

Bildene jeg har funnet stammer vanligvis fra facebook. Og det er gamle bilder..

Anonymous poster hash: 0c85a...499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er det du søker? Høres merkelig ut at kommentarene dine kommer opp ved googlesøk...

Men du kan forresten kontakte Google og be dem fjerne linker som ikke er gyldige lengre.

Hvorfor tror du forresten at du blir en offentlig person en dag? Er du aktiv politisk?

Anonymous poster hash: 3c848...55d
Skrevet

Man kan finne bufrede sider også, da kommer også ting som er slettet opp, bare så du vet det. 

Anonymous poster hash: db8be...75d
Skrevet

Man kan finne bufrede sider også, da kommer også ting som er slettet opp, bare så du vet det. 

Anonymous poster hash: db8be...75d

Hvordan gjør man det da?

Opplevde en gang at jeg hadde underskrevet en signeringskampanje i forbindelse en enkelt sak på opprop.no, og at organisasjonen som viste seg å ha en rimelig syk agenda når man så på andre saker på hjemmesiden deres plutselig hadde ført meg opp der som støttemedlem eller noe slikt...! Fikk Google til å slette linken. Men det er jo skremmende hvis man kan bli misbrukt slik og så ikke vite om det...

Anonymous poster hash: 3c848...55d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...