Gå til innhold

Helt ærlig- hvor mye har dere i billån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil påstå at det er dumt å ta opp så høyt lån med deres inntekt. Sier ikke at dere tjener dårlig, men dere har allerede boliglån som er relativt høyt ift inntekt. Hva med en billigere bil? Bil er et tapsprosjekt uansett.Anonymous poster hash: 57b1b...f94

Glemte å si at vi har leieinntekt på 6000 kr i mnd. Har billån nå også og det går jo bra. Bare lurer på hva andre har :) skjønner ikke at folk klarer å spare til å kjøpe seg biler til flere hundre tusen kroner... Anonymous poster hash: d8212...e75

Hvorfor skal du ha en bil til flere hundre tusen, når dere ikke har penger til det? Anonymous poster hash: 46041...d61

Man kjøper da hus selvom man ikke kan cashe det ut med en gang. JA, jeg vet det var en dum sammenlikning men å ha lån på bil er vel noe det aller fleste har så sant de har litt dyrere biler. Jeg kan ikke forstå hvordan mange har penger til å betale ut dyre biler når de har en helt gjennomsnittlig inntekt og huslån. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du skal rakke ned på mitt spørsmål.... Vi er en familie med helt gjennomsnittlig inntekt, ikke veldig høyt huslån med tanke på at vi får inn husleie av leieboere. Er tydeligvis noen her som er veldig surmaga og ikke klarer å svare på en ordentlig måte. Trist....

Anonymous poster hash: d8212...e75

Skrevet

For de som har lyst til å svare... Vurderer å kjøpe ny bil til 350 000 og lurer på om det er galskap?!? Skulle gjerne likt å visst om det er vanlig blant folk.. Har forøvrig huslån på 1,9 mill og inntekt på ca 700 000 til sammen.Hvor mye betaler dere i mnd og hvor lang nedbetaling har dere?Anonymous poster hash: d8212...e75

Tok opp 350 000. betaler 3800 i mnd. Har huslån på 3,5 og ca 1 mill inn i året. Anonymous poster hash: 6f26f...9aa

Kan jeg spørre hvor lenge dere har i nedbetaling? For det må være mange år siden summen ikke er større. Vi betaler jo mer enn dette i mnd på et lavere billån.. Har dere fått en bedre rente ved å stille hus som sikkerhet? Fungerer det? Kan man få lavere rente på noen annen måte? Skjønner at jeg vet veldig lite ang billån og muligheter..... :)

Anonymous poster hash: d8212...e75

Skrevet

Aldri lån 100% av kjøpesummen!! Det er tap prosjekt!!! Da vil du etter få år ha høyere lån enn hva bilen er verd!

Skrevet

Har bil men ikke billån.. Ikke noe fancy bil, men den går og fungerer bra og er god på veien. Vi sparte faktisk opp til bilen selv istedet for lån.. 350 000 i billån er sykt ..særlig mtp hvor fort den faller i verdi..

Skrevet

Den er vel like fullt ny...?!

Ja, like ny, men så har du sikkerheten deretter også.Anonymous poster hash: 5db41...873

Spørsmålet var hvor mye folk har i billån, ikke hvor sikker bilen er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...