Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Etter at vi flyttet i nytt hus har ikke tre åringen villet leke på rommet sitt. Kun om morgenen når hun våkner og vil at mamma skal ligge i sengen og se på. Har prøvd å være der men nei hun foretrekker stuen og kjøkkenet. Har ikke så mye leker i stuen men lurer på å flytte noe ned som d eks lekekjøkken, bord og stoler. Dumt ? Anonymous poster hash: 0e65b...16e
me_87 Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Vi har bare ett soverom å det er så lite ettersom min seng og en sprinkelseng står der,så vi har alle leker i stuen innkludert lekekjøkken.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Vi har ingen leker i stuen. Vi tar gjerne leker inn i stuen, men de er alltid med inn igjen på rommet ved leggetid. Jeg ville ikke flyttet leker til stuen permanent. Anonymous poster hash: a467f...c7b
Tarssan Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Her er som regel omtrent alt av leker innom stuen iløpet av dagen. Jentene bærer de dit.. Og jeg bærer tilbake Hadde i utgangspunktet en kasse i stuen med leker, så skulle de andre lekene være på rommet. God plan i teorien, ikke i virkeligheten
Tjofsen Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Har noen lekekasser og skap med puslespill, bøker og hobbyting. Noen ganger flytter vi leker fra rommet hennes til stua, men de blir ryddet bort etter en dag eller to. Prøver også å bytte ut innholdet i lekekassene med jevne mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Vi har to kurver med leker, en med kosedyr og en med litt diverse. I tillegg har vi en kasse med Duplo og to dukkesenger. Har også to dukketriller, to gåvogner og to gåbiler. Barna er små og jeg lever fint med lekene. De bor jo også her. Anonymous poster hash: 7dd24...e98
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Har en kasse, eller puff er det vel, som står i et hjørne. De lekene som ikke får plass i den, og som ikke lekes med, skal på rommet, fremfor at ungen bare legger lekene fra seg... Ingen synlige leker står permanent på stuen eller kjøkkenet. Anonymous poster hash: cecc6...95f
Honningmelon Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 2-åringen har noen leker i stua. De eldste har alt på rommet sitt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Vi har perler, spill og tegnesaker i stua. Og lillebror fikk sabeltann skuta, fjernstyrt dinosaur og fjernstyrt lynet mqueen lastebilen til jul som også er i stua enda.
Gjest 5 andre Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Ikke nå lenger. Hadde en kiste med leker for baby/småbarn, bamser og noen bøker og DVDer fram til yngste var 2 år. Alle tre tar allikevel med seg leker inn i stua hver dag, som de må rydde inn på rommet før leggetid.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Har en kiste med alle mulige slags leker, pluss en liten kasse duplo, på stua. Veldig lite lek på sitt eget rom. Nå er hun ikke fylt tre ennå, så vi leker på stua sammen henne og syns det er mest hyggelig at hun er sammen oss :-) Hender seg hun går på rommet for å ha teselskap, da.... ;-) Anonymous poster hash: c88bf...c48
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Vi har en boks med babyleker pluss kjøkkenet til 3 åringen. Resten er på rommene, men bæres ut i stua ved behov. Og tilbake ved leggetid. Anonymous poster hash: 8c64c...2ae
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Vi har masse leker på stua. Lekekjøkken, bord og stoler, bilteppe, parkeringshus, trommesett, en kasse med duplo, en kasse med andre leker. Barnet er 2 år og soverommene er i en annen etasje, så det er litt urimelig å kreve at han skal gå dit for å leke. Anonymous poster hash: 96f7d...51f
Appelsinpiken Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Akkurat nå er al av leker til minstemann på stua, siden rommet hennes er et kott.. Men når hun får seg nytt rom nå så flyttes alt av leker dit. Det som får stå igjen er duploen, briotogbana, en gyngehest, dukkevogna og hobbytingene.
Brillefint - Jadda! Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Bøker og alt av formingsaktiviteter er på stue/kjøkken. 5-åringen drar det meste av leker mellom etasjene. Noen få ting som bråker veldig har jeg sagt nei til. Ungene har en stor kurv oppe i stua som vi rydder lekene oppi. Denne tømmer jeg (f.eks når den blir veldig full fordi ungene har tatt med nye ting opp) og bytter ut lekene i med jevne mellomrom. Vi har også leker i kjellerstua. Der står togbanen.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Vi har en stor kiste full av leker,samt et mindre skap der babyens leker er .Soverommene er på samme plan som stua,så de leker på rommene sine,eller flytter litt fram og tilbake. Om jenta di ikke føler seg trygg nok enda og ikke vil leke alene på rommet,så hvorfor ikke flytte lekekjøkkenet inn på stua,sånn at hun kan leke seg og slappe av samtidig? Leker er ikke ille,det er kun en nødvendighet. Anonymous poster hash: 02b24...a10
Anonym bruker... Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Her er det masse leker i stua. Har en lekegrind med masse leker oppi,gåstol,"gåtog" store leker som ikke får plass i lekegrinda,par kasser med diverse pluss at begge barna drar stadig noe nytt ut hit.. Vi rydder hver kveld når barna har lagt seg så på dagtid flyter det av leker overalt her.. Men jeg har barn og det skal synes synes jeg,så hvis folk synes det er for mye leker her så får de rydde sjølv. Mitt hus,jg bestemmer. Hater og komme på besøk til helt strigla hus hvor det ikke ser ut som det bor barn fordi mor er så opptatt av og ha det ryddig og følge alt nytt som kommer av interiør. La nå barn få være barn og leke på stua mener jeg !!!
soleia Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Hadde leikekjøken og bord og stolar i stova tidlegare. No har me ordna til eit leikerom i same etasjen, men det er likevel mykje leikar innom stova i løpet av dagen. Har hatt ein kasse med ny og gamal duplo ståande i stova sidan jul, sidan den likevel vart rota utover kvar dag. Enkelte større køyretøy finn midlertidig parkering i eit hjørne i stova når me har gløymt å sette i gang røyddesjau før leggetid. Synes ikkje det gjer noko at det ser ut som det bur barn her.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Har en stor puff med rom til leker i, til minstemann. Han er bare drøye året da... De to eldste er såpass store at alt av leker har de på rommet sitt. Anonymous poster hash: b0a58...494
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #20 Skrevet 5. januar 2014 Keyboard, , flettrkurv med diverse leker. Dukke seng.... ... ser ut som en barnehage til tider:-D Anonymous poster hash: aa622...bb1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #21 Skrevet 5. januar 2014 Vi har laget et lekehjørne i stuen (har stor stue). Der er det hyller med bøker og leker og lekekjøkken, Der har ungen de fleste lekene sine. Ungen leker aldri på rommet sitt, det er fordi rommet er i 2. Etg og langt unna stuen der vi er, blir for lite oversiktlig for oss siden ungen kun er 2år. Anonymous poster hash: 39f1a...d84
mamma_til_verdens_beste Skrevet 5. januar 2014 #22 Skrevet 5. januar 2014 Masse leker i stua her. Bøker, puslespill, stor kasse med duplo, 2 store biler til å sitte i/på, lekekasse med div leker.Har også leker på rommet hans, der leker han gjerne litt om morgenen.
Frk B. Skrevet 5. januar 2014 #23 Skrevet 5. januar 2014 Her er det spill, puslespill, tegne- og malesaker som er i stua. Resten er i 2. etg på soveromme hennes. Hun får ta med leker ned på stua hvis hun vil, da er det enten lego eller perler som kommer. ;-) Men det skal opp når helgen er ferdig :-) Hu er 6 år og hos oss annenhver helg. :-)
Gjest Julia1984 Skrevet 5. januar 2014 #24 Skrevet 5. januar 2014 Ja, masse leker i stua. Men vi har stooor stue, og vi har kjøpt hvite lave hyller med hvite bokser - så når barna har lagt seg/ikke er hjemme ser det ikke ut som vi har leker her.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #25 Skrevet 5. januar 2014 Her er det masse leker i stua. Har en lekegrind med masse leker oppi,gåstol,"gåtog" store leker som ikke får plass i lekegrinda,par kasser med diverse pluss at begge barna drar stadig noe nytt ut hit.. Vi rydder hver kveld når barna har lagt seg så på dagtid flyter det av leker overalt her.. Men jeg har barn og det skal synes synes jeg,så hvis folk synes det er for mye leker her så får de rydde sjølv. Mitt hus,jg bestemmer. Hater og komme på besøk til helt strigla hus hvor det ikke ser ut som det bor barn fordi mor er så opptatt av og ha det ryddig og følge alt nytt som kommer av interiør. La nå barn få være barn og leke på stua mener jeg !!! Jeg er så enig med deg i at barna må kunne ha lekene sine på stua. Det har vi også. Det ser ikke ut her på dagen. MEN vårt hjem ville du nok definert som et interiørbladhjem. Vi har leker på stua, men etter at barnet vårt er lagt så er alt pakket bort i kurver som står i en del av stuen. Barnet vårt har alt av leker på stua. Ville bare si at man kan ha det pent rundt seg og bry seg om interiør og likevel være avslappet i forhold til barnas rot. (Bare for å ikke missforstå meg så kan mener jeg absolutt at man kan ha det pent rundt seg uten å være opptatt av interiør). Anonymous poster hash: 12a7e...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå