Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Jeg er i uke 35 og skal settes i gang 2 uker før termin pga. at førstemann var over gjennomsnittet. Mistet nesten 1 liter blod etter første fødsel, men ingen blodoverføring. Hadde renselse i 12 uker etterpå så var temmelig svimmel veldig lenge etter fødsel. Ikke den beste kombinasjonen med lite søvn! I går lå hb på 9,8 som ikke er altfor lavt, men lavt nok til at jeg er svimmel. Jernlagrene har vært på rundt 8 uten at legene jeg har vært hos har sagt noe om jerntilskudd. Spurte legesekretæren og hun sa jeg kunne ta det. Så jeg kjøpte noen flasker med floradix og ble faktisk mindre svimmel etter noen uker. Stoppet for noen uker siden av latskap og har merket at jeg er svimmel og andpusten igjen. Det er vel normalt for kroppen min å blø mye, noe jeg også gjør ved menstruasjon. Det ligger i tillegg an til at jeg kommer til å miste endel blod under neste fødsel også fordi jeg har for lavt antall blodplater(106). Bør jeg ta jern nå for å forberede meg før fødsel slik at jeg skal komme meg fortere? Syns legene informerer lite om dette selv, uten at man må spørre. Anonymous poster hash: d28ef...ef2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Jeg ville spurt legen. Er ikke bra å ta for mye jern i svangerskapet heller. Og om det skjer det samme igjen med blødninger så spør på sykehuset. Jeg ble satt på en hestekur med jern der etter blødninger og fikk beskjed om hvor lenge det skulle tas og hvilke prøver jeg skulle ta hos legen etter x antall uker. Anonymous poster hash: 96d47...b6b
trollemor86 Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Jeg hadfr hb på rett under 10 sist, fikk beskjed om at det var lurt å ta jern så jeg hadde litt å gå på etter fødselen! Jeg ville fortsatt var jeg deg. (Er selv i uke 37 nå)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Samme som over igjen: jeg fikk beskjed av legen å ikke ta jern som forberedende. Husker ikke hvorfor men det skulle evt tas i etterkant ved behov. Anonymous poster hash: 96d47...b6b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Samme som over igjen: jeg fikk beskjed av legen å ikke ta jern som forberedende. Husker ikke hvorfor men det skulle evt tas i etterkant ved behov. Anonymous poster hash: 96d47...b6b Tror det er pga. det kan gi lav fødselsvekt. Nå var jo min første 4,3 kg to dager etter fødsel og statistikken viser at nestemann blir større. Spesielt ved samme kjønn. Skal til vekstestimering den 16.jan. Så tror ikke det hadde vært noe problem for min del;P Men skal selvsagt høre på legene. Bare rart de ikke har sagt noe når jeg har vært på kontroll og hver gang sagt at jeg blir andpusten av å løfte hendene og er mye svimmel. Har spurt om det er noe å gjøre med, men nei det var visst vanlig og normalt. Har lavt blodtrykk i tillegg. Anonymous poster hash: d28ef...ef2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Samme som over igjen: jeg fikk beskjed av legen å ikke ta jern som forberedende. Husker ikke hvorfor men det skulle evt tas i etterkant ved behov. Anonymous poster hash: 96d47...b6b Tror det er pga. det kan gi lav fødselsvekt. Nå var jo min første 4,3 kg to dager etter fødsel og statistikken viser at nestemann blir større. Spesielt ved samme kjønn. Skal til vekstestimering den 16.jan. Så tror ikke det hadde vært noe problem for min del;P Men skal selvsagt høre på legene. Bare rart de ikke har sagt noe når jeg har vært på kontroll og hver gang sagt at jeg blir andpusten av å løfte hendene og er mye svimmel. Har spurt om det er noe å gjøre med, men nei det var visst vanlig og normalt. Har lavt blodtrykk i tillegg. Anonymous poster hash: d28ef...ef2 Jeg hatt også lavt blodtrykk og lavt jernlager. Har fått beskjed om å gå på jern, to av de sterkeste tablettene per dag. Har klart å få opp jernlageret fra 9 til 15, skal fortsatt ta jern frem til fødsel, sikkert en stund etterpå også. Her merket stor bedring på formen. Anonymous poster hash: 0a696...e8b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Samme som over igjen: jeg fikk beskjed av legen å ikke ta jern som forberedende. Husker ikke hvorfor men det skulle evt tas i etterkant ved behov. Anonymous poster hash: 96d47...b6b Tror det er pga. det kan gi lav fødselsvekt. Nå var jo min første 4,3 kg to dager etter fødsel og statistikken viser at nestemann blir større. Spesielt ved samme kjønn. Skal til vekstestimering den 16.jan. Så tror ikke det hadde vært noe problem for min del;P Men skal selvsagt høre på legene. Bare rart de ikke har sagt noe når jeg har vært på kontroll og hver gang sagt at jeg blir andpusten av å løfte hendene og er mye svimmel. Har spurt om det er noe å gjøre med, men nei det var visst vanlig og normalt. Har lavt blodtrykk i tillegg. Anonymous poster hash: d28ef...ef2 Jeg hatt også lavt blodtrykk og lavt jernlager. Har fått beskjed om å gå på jern, to av de sterkeste tablettene per dag. Har klart å få opp jernlageret fra 9 til 15, skal fortsatt ta jern frem til fødsel, sikkert en stund etterpå også. Her merket stor bedring på formen. Anonymous poster hash: 0a696...e8b Ja tror jeg skal begynne igjen ettersom formen blir skikkelig ille uten. Bare rart ingen har sagt noe:) Men blir du ikke dårlig i magen? Jeg får full stopp av tablettene på apoteket... Og Floradix er jo så dyrt og ganske lav dose... Anonymous poster hash: d28ef...ef2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Jeg bruker niferex jernkapsler.De går helt fint for magen.Kan ikke ta de andre typene på apoteket jeg heller. Anonymous poster hash: d168c...719
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Samme som over igjen: jeg fikk beskjed av legen å ikke ta jern som forberedende. Husker ikke hvorfor men det skulle evt tas i etterkant ved behov. Anonymous poster hash: 96d47...b6b Tror det er pga. det kan gi lav fødselsvekt. Nå var jo min første 4,3 kg to dager etter fødsel og statistikken viser at nestemann blir større. Spesielt ved samme kjønn. Skal til vekstestimering den 16.jan. Så tror ikke det hadde vært noe problem for min del;P Men skal selvsagt høre på legene. Bare rart de ikke har sagt noe når jeg har vært på kontroll og hver gang sagt at jeg blir andpusten av å løfte hendene og er mye svimmel. Har spurt om det er noe å gjøre med, men nei det var visst vanlig og normalt. Har lavt blodtrykk i tillegg. Anonymous poster hash: d28ef...ef2 Jeg hatt også lavt blodtrykk og lavt jernlager. Har fått beskjed om å gå på jern, to av de sterkeste tablettene per dag. Har klart å få opp jernlageret fra 9 til 15, skal fortsatt ta jern frem til fødsel, sikkert en stund etterpå også. Her merket stor bedring på formen. Anonymous poster hash: 0a696...e8b Ja tror jeg skal begynne igjen ettersom formen blir skikkelig ille uten. Bare rart ingen har sagt noe:) Men blir du ikke dårlig i magen? Jeg får full stopp av tablettene på apoteket... Og Floradix er jo så dyrt og ganske lav dose... Anonymous poster hash: d28ef...ef2 Jeg tåler heldigvis jerntilskudd godt, i hvert fall så lenge jeg passer på å ta det til mat. Du får nesten prøve deg frem med forskjellige typer og se hva magen din tåler. Lurt å prøve å få i seg mat med mye jern også, spise det sammen med c- vitaminer og ikke sammen med melkeprodukter eller kaffe. Anonymous poster hash: 0a696...e8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå