Gå til innhold

Hva er salær????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. Kan du forklare en nybegynner med enkle ord hva salær er.

Anonymous poster hash: 74e54...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn/honorar

Skrevet

Lønn/honorar

I en inkasso sak da?

Hi

Skrevet

Visst det er i forbindelse med en regning så betyr det at regningen blir ekstrem dyr visst du ikke betaler den med en gang :P

Anonymous poster hash: 0e0a4...9e8
Skrevet

Lønn/honorar

I en inkasso sak da?

Hi

Da er det 'gebyret'/honoraret som inkassoselskapene tar for å inndrive kravet.

Anonymous poster hash: d409f...939

Skrevet

Lønn/honorar

I en inkasso sak da?

Hi

Takk for svar:) Så salær er på en måte fortjenesten inkassoselskapene får? Er dette et Spesiellt beløp hver gang? Altså feks x antall prosent av beløpet som er sendt til inkasso?

Hi

Skrevet

Lønn/honorar

I en inkasso sak da?

Hi

Takk for svar:) Så salær er på en måte fortjenesten inkassoselskapene får? Er dette et Spesiellt beløp hver gang? Altså feks x antall prosent av beløpet som er sendt til inkasso?

Hi

Det er et fast beløp, men det stiger hvis du ikke betaler innen gitt frist. Se link nedenfor.

https://www.conecto.no/templates/Page.aspx?id=417

Husk også at dersom du er uenig i kravet må du bestride det SKRIFTLIG så raskt som mulig. Man kan ikke la renter og gebyrer løpe på et bestridt krav så lenge partene ikke er blitt enig.

Skrevet

Takk! Så greit med en side som dette som man kan får svar på ting man lurer på. Skal begynne i ny jobb hvor jeg skal jobbe med salg av inkasso tjenester. Men jeg er helt grønn på dette. Skal få opplæring , men føler jeg må lese meg litt opp om forskjellige begreper for å ha "litt" peiling. Er du økonom eller jobber med noe lignende siden du er så opplyst:)?

Skrevet

Eller kommer an på hva det opprinnelige beløpet er. Er det under 2500 er det 320,-og på dag 43 av inkassosakene øker det til 640,-. Fra 2500 til 10 000 er det 640,- og det øker til 1280,-. Satsene er satt av staten.

Anonymous poster hash: 1375e...b88

Skrevet

Takk! Så greit med en side som dette som man kan får svar på ting man lurer på. Skal begynne i ny jobb hvor jeg skal jobbe med salg av inkasso tjenester. Men jeg er helt grønn på dette. Skal få opplæring , men føler jeg må lese meg litt opp om forskjellige begreper for å ha "litt" peiling. Er du økonom eller jobber med noe lignende siden du er så opplyst:)?

Nei. Ikke i det hele tatt faktisk. Jeg er helsesekretær. Hehehe... Jeg har heller aldri hatt noen inkassosaker mot meg, men har alltid vært interessert i forbrukersaker generelt og hadde i tillegg en eks en gang med et litt rotete forhold til økonomi kan man si.

I tillegg har jeg hjulpet en del pasienter med litt rydding i økonomi- og regningsrot på jobb. (Jepp, jobber ikke akkurat på et vanlig legekontor nei, og jobben min gir meg ofte uvanlige 'utfordringer'. :P) Det har alltid provosert meg hvordan enkelte inkassobyrået behandler folk ulven vanskelig situasjon, og som ikke kjenner til rettighetene sine og dermed ikke vet hvilke krav og klager de selv kan fremsette, så jeg hjelper mer enn gjerne. ;)

Skrevet

Nei. Ikke i det hele tatt faktisk. Jeg er helsesekretær. Hehehe... Jeg har heller aldri hatt noen inkassosaker mot meg, men har alltid vært interessert i forbrukersaker generelt og hadde i tillegg en eks en gang med et litt rotete forhold til økonomi kan man si.

I tillegg har jeg hjulpet en del pasienter med litt rydding i økonomi- og regningsrot på jobb. (Jepp, jobber ikke akkurat på et vanlig legekontor nei, og jobben min gir meg ofte uvanlige 'utfordringer'. :P) Det har alltid provosert meg hvordan enkelte inkassobyrået behandler folk ulven vanskelig situasjon, og som ikke kjenner til rettighetene sine og dermed ikke vet hvilke krav og klager de selv kan fremsette, så jeg hjelper mer enn gjerne. ;)

Hehe, høres ut som en helsesekretær med en del ekstra utfordringer ja. Men veldig snillt å hjelpe andre. Høres ut som dere tar dere "ekstra" godt av pasientene. Det sette de sikkert pris på:)

Siden du har god innsikt i dette har du gjerne flere ord eller uttrykk (eller hva jeg skal kalle det) som jeg kan Google litt for å opplyse meg selv bedre:)

Skrevet

Nå er ikke jeg hun som har svart deg her, men jeg jobber i et inkassoselskap og anbefaler st du leser inkassoloven

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-26/KAPITTEL_7?q=Inkassolov*

Og inkassoforskriften

http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1989-07-14-562/KAPITTEL_8?q=Inkassoforskriften*

Takk for svar ! Dette må leses :) kom gjerne med flere tips om noen har :)

Anonymous poster hash: 1375e...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...