Gå til innhold

renovere bad,noen rørleggere her?;)+ litt andre spørsmål;)

Anbefalte innlegg

sett en flott leilighet på finn men måtte heve et øyenbryn da jeg så badet OG at det visst nok er første mann til mølla prinsipp ifh til vaskekjeller og 20kr pr vask etc...

badet har plater på vegg å lenoleums ?! gulv.. virker jo ikke som det er opplegg for vaskemaskin.rommet er kanskje 12 kvm..

hva vil det koste å bygge nytt bad med fliser/varmekabler OG legge inn opplegg for vaskemaskin!?

sånn ca pris!?

Anonymous poster hash: 4878d...093

Fortsetter under...

20,000.- ca,spørs hvor billig materiale du får tak i!

Anonymous poster hash: ad1d6...85d

Du mener vel 200 000? 20 000 hadde ikke engang min mann som er rørlegger klart selv om han gjorde alt selv... Vil tippe 200 000+. Vet du om det er mulig å få inn opplegg for vaskemaskin? Ikke alle steder tillater det.

Anonymous poster hash: 0df35...690

Du mener vel 200 000? 20 000 hadde ikke engang min mann som er rørlegger klart selv om han gjorde alt selv... Vil tippe 200 000+. Vet du om det er mulig å få inn opplegg for vaskemaskin? Ikke alle steder tillater det.

takk for svar ;) shit det var dyrt. nei. vet ikke noe om det. hva er grunnen til at man ikke tillater det? om du vet ;)? hi

Annonse

Min mann er rørlegger, og sa rundt 50-100.000 :-) men nå er kanskje prisene på rørlegging og bad dyrere der dere bor enn her. Det kommer jo også mye an på hvilke materialer dere skal bruke.

Lurt som noen andre sier over her å sjekke om det er tillatt å legge opp til vaskemaskin.

Anonymous poster hash: f71c7...882

Min mann er rørlegger, og sa rundt 50-100.000 :-) men nå er kanskje prisene på rørlegging og bad dyrere der dere bor enn her. Det kommer jo også mye an på hvilke materialer dere skal bruke.

Lurt som noen andre sier over her å sjekke om det er tillatt å legge opp til vaskemaskin.

Anonymous poster hash: f71c7...882

Hvor i Norge får man renovert og pusset opp et bad for 50-100 100??!

Anonymous poster hash: 05865...6b4

takk for svar ;) shit det var dyrt. nei. vet ikke noe om det. hva er grunnen til at man ikke tillater det? om du vet ;)? hi

Et sted jeg bodde var pga støy ihvertfall. Der var det lytt mellom etasjene. Man må jo også gjøre endringer på røropplegget og ikke alle steder tillater det heller.

Lei inn rørlegger fra "bygda", blir billigere tross reisegodtgjørelse. Man kan fint pusse opp et bad for ca 100000 kr avhengig av utstyr osv. Hilsen rørleggermesterfrue.

Anonymous poster hash: 74ae3...6ad

takk for svar alle sammen!

mulig det ikke går an med vaskemaskin da. i og med at det står null om det i prospektet.er et borettslag med etasjeskiller i betong.har vært på visning i tilsvarende. der var det vaskemaskin på badet hvertfall.

ifh til materiale så ville vi revet badet selv. kjøpt inn helt greie,billige fliser i gråsvart og hvit og enkel vask/innredning og dusjhjørne og kanskje vegghebgt toalett ;) så det dyreste må vel bli nytt rørsystem,varmekabler,membran og flislegging ;)

Lei inn rørlegger fra "bygda", blir billigere tross reisegodtgjørelse. Man kan fint pusse opp et bad for ca 100000 kr avhengig av utstyr osv. Hilsen rørleggermesterfrue.

Anonymous poster hash: 74ae3...6ad

Inkludert murer/flislegger- og elektrikerarbeid? Hvitt?? Kjenner jeg tviler veldig på det gitt.

Annonse

Bygger nytt tilbygg hvor det skal være vaskerom 15 Kvm og bad 13 Kvm. Betaler totalt 90 000 til rørlegger og det er inklusiv baderomsinredning 1 do 2 dusjer og badekar. Det er også varmtvannstank vannskap og alt..

Fliser har jeg kjøpt og lagt selv, 200 og 600 kr pr Kvm. Varmekabler har mannen lagt. Veggplater på vaskerom og fliseplater på bad.

Anonymous poster hash: 72f55...c68

Vi pusset opp badet for 10 000 kr inkl innredning. Brukte baderomsplater og svigerfar lagde opplegg til vaskemaskin for oss.

Naboen under flisla, brukte billig firma og betalte 200 000.

Begge badene var ca 4 kvadrat. Leiligheter i Oslo.

Så det kan gjøres billig om du er litt handy.

Vi har nettopp tatt et bad, det kom vel på en 15.000 elle sånn. Skal ta et bad til, der kommer vi nok til å bruke litt mer. Det er varmekablene som koster. Vi har valgt vifte ovn, ikke varmekablene.

Har fliser og våtroms membranfiltrene, lukket dusj kabinett, slik at det ikke kommer vann direkte på flisene, skulle vi ikke ha klart å få det 100%.

Anbefaler å gjøre ting selv, å være sikker på at ting er tett er stikkordet, å være sikker på at det ikke blir lekkasjer. Erfaringsmessig er min mann mer nøye, enn rørleggere, og andre håndverkere.

Har du strømuttak på 16 amper på nåværende bad? Du bør ha det til vaskemaskiner.

Det er elektrikerene som koster, og de kommer dere ikke utenom.

Anonymous poster hash: b61fe...346

Vi pusset opp badet for 10 000 kr inkl innredning. Brukte baderomsplater og svigerfar lagde opplegg til vaskemaskin for oss.

Jepp. Billig, og uten papirer på at det er gjort forskriftsmessig når/hvis dere skal selge. Slikt senker verdien på boligen kan man si...

Vi pusser forresten opp badet selv nå også. Kommer vel på ca 70 000 inkludert varmekabler, fliser, boblebad og innredning. Badet nå er på 7 kvadrat. Men mannen jobber som rørleggergrossist og vi får mye rabatter. Badekaret vi betaler 15 000 for, betaler du 40 000 for i butikk. Men man må ikke velge det dyreste.

Membran og slikt gjør vi gjennom firma, men vi flislegger og gjør resten selv;)

Jepp. Billig, og uten papirer på at det er gjort forskriftsmessig når/hvis dere skal selge. Slikt senker verdien på boligen kan man si...

Vi har papirer på det som måtte gjøres av fagmann;) Takstmann var veldig fornøyd med badet da vi solgte. Endret av Bananen

Vi brukte 170.000 på å pusse opp badet vårt. Hele badet inkl en vegg ble revet, ingenting sto igjen. Vi bygget ut badet med ca en kvm. Nye rør og nytt slik. Alt elektrisk nytt. Vi har sveisemembran på gulv og liten på veggene. Valgte ganske dyre fliser også.

Anonymous poster hash: 32717...e14

Vi brukte 170.000 på å pusse opp badet vårt. Hele badet inkl en vegg ble revet, ingenting sto igjen. Vi bygget ut badet med ca en kvm. Nye rør og nytt slik. Alt elektrisk nytt. Vi har sveisemembran på gulv og liten på veggene. Valgte ganske dyre fliser også.

Det blir forresten billigere dersom du finner rørlegger, elektriker og snekker selv, enn om du velger en entreprenør. Vi sparte 80.000 på det.

mye forskjellig her ser jeg :-)

har snakket med megler hvertfall og flere av de andre leilighetene har visst nok vaskemaskin på badet. så det var egentlig det viktigste.

da skal vi på visning på tirsdag, så fåt vi se om man kan få noen ekstra grunker til oppussing av badet ;)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...