Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 er det vanlig at spedbarn på fem uker sover natta gjennom, muligens med en nattpupp? Eller har de begynt med moste nøtter og litt avokado om kveldene? Anonymous poster hash: 3f87e...35f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Vanlig er det vel ikke, men det forekommer. Anonymous poster hash: 84ee9...8c7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Min nr to gjorde det fra første stund. Veldig deilig! Jeg gjorde ikke noe aktivt for det. Han regulerte seg selv. Anonymous poster hash: 61bfe...818
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Et av barna mine sov 12 timer natt uten mat fra første stund. Sistemann nå gjorde det samme fra han var en måned gammel. Fra nyfødt til en måned våknet han 1 gang for mat. Veldig deilig! De fikk morsmelk og dette var noe de regulerte selv. De la godt på seg. Faktisk la de mer på seg enn de to andre barna mine som hang i puppen både dag og natt. Anonymous poster hash: 2600d...c2f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Babyer er forskjellige. Noen sover natten igjen ved 1mnd, og andr sover ikke natten igjen når de er 1år engang.. Førstemann her sov 12timer fra han var 8uker, og før det sov han hele natten.. (Han ble forresten ammet) Andremann våknet hver andre time natten igjennom til han var langt over 6mnd... (Han fikk mme, og de skal liksom sove godt.. Haha, det kan vi avkrefte med engang) Anonymous poster hash: 2ad37...d07
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Ja det er vanlig, om ikke normalen. Yngste vår sov fra kl 1100 til kl 0600 uten pupp fra hun var nyfødt til ca 3 mnd'er. Fullammet til 6 mnd'er men da krevde hun nattpupp både en og to ganger fra 3-6 mnder Eldstemann derimot krevde mat hver andre time døgnet gjennom fra han var født omtrent, så jeg ante virkelig ikke at det var mulig for en baby på bare morsmelk å sove så lenge i gangen. Fantastisk deilig! Anonymous poster hash: 0e73f...87d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Fotballfruen hadde ingen plager i svangerskapet. Hennes høygravide mage var på størrelse med en honningmelon. Fødselen var kort og komplikasjonsfri. Hun var ferdig med renselsen etter 1 dag. Hun fikk god bruk for alt hun pakket i fødebagen sin, inkludert rettetangen. Hun hadde six pack 4 dager etter fødselen. Ammingen har forløpt 100 % problemfritt. Ungen sover 12 timers netter med èn oppvåkning 5 uker gammel. Jeg tror den dama forteller mange halvsannheter, og at hun pynter på det aller meste. Jeg tror f eks ikke at hun spiser kvartparten av den maten hun tar bilder av. Anonymous poster hash: bdeb7...803
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Min gutt sov fra midnatt til 7 uten å våkne fra han var fire dager gammel. Fikk mat klokka syv og sov videre til ca 11. Så det går an altså Anonymous poster hash: a44ec...145
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Fotballfruen hadde ingen plager i svangerskapet. Hennes høygravide mage var på størrelse med en honningmelon. Fødselen var kort og komplikasjonsfri. Hun var ferdig med renselsen etter 1 dag. Hun fikk god bruk for alt hun pakket i fødebagen sin, inkludert rettetangen. Hun hadde six pack 4 dager etter fødselen. Ammingen har forløpt 100 % problemfritt. Ungen sover 12 timers netter med èn oppvåkning 5 uker gammel. Jeg tror den dama forteller mange halvsannheter, og at hun pynter på det aller meste. Jeg tror f eks ikke at hun spiser kvartparten av den maten hun tar bilder av. Anonymous poster hash: bdeb7...803 Ronaldo spiser visst en del av den maten, har jeg hørt. Anonymous poster hash: 3f87e...35f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Renselse i 1 døgn? Det er regelrett løgn. Et digert sår etter morkaken som veier 0.5-1 kg slutter ikke å blø på ett døgn, for noe sludder. Det neste er vel at hun ikke driter, ikke produserer spytt, ikke har svettekjertler osv. Anonymous poster hash: 1ba59...079
*Miss Marple* Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Det spørs vel litt når man regner at natten begynner mini her fikk pupp før jeg la meg i 23-tiden, så en gang i 3 tiden og så igjen kl 6 før vi sto opp i 8 tiden. Da regnet jeg et nattmåltid siden kl 23 var kveld og kl 6 tross alt var morgen. Ikke at jeg sa dette til noen, men jeg overbeviste meg selv at jeg fikk mer enn nok søvn med kun 3 timers sammenhengende søvn i et halvt år Ellers tror jeg nok at fruen er litt opptatt av å være rosa og lekker når det gjelder alt fra renselse til såre pupper. Det er jo det hun tjener penger på. Jeg har bare litt vondt av at hun ikke kan ta ordentlig mammaperm og kose seg med lille uten å måtte blogge og knipse sånn at leserens ikke forsvinner. Ikke all rosa sukkerspinn i verden kunne fått meg til å fokusere på annet enn baby (og søsken) de første mnd
BareMas Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Her var vi helt ferdig med nattpupp ved 8-9uker, så det er langt fra umulig. Og som jeg har hatt som dagens mantra: alle unger er forskjellige, vet du
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Alle våre 3 har sovet "hele" natten fra fødselen av. Med 1 måltid sånn ca i 2-3 tiden på natta. Nummer 1 og 2 sov hele natta, uten mat, fra de var 4-5 uker gamle. Da sov de fra ca 21/22 - 07/08. Minstemann hadde 1 måltid om natta fram til hun var 3 - 4 mnd. Sov da fra kl 19/20 - mat kl 02/03 - sov til 08/09. Anonymous poster hash: fab42...2d8 Anonymous poster hash: fab42...2d8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Vi legger oss ikke før 24 med baby i hus, kanskje det blir like sent for fruen også? I tillegg har hun sagt at hun står opp like tidlig som før, så om hun ammer 24 og 3-4 trenger hun vel ikke amme før 6-7 og da er jo hun oppe allerede. Anonymous poster hash: 8c540...1da
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Fotballfruen hadde ingen plager i svangerskapet.Hennes høygravide mage var på størrelse med en honningmelon.Fødselen var kort og komplikasjonsfri.Hun var ferdig med renselsen etter 1 dag.Hun fikk god bruk for alt hun pakket i fødebagen sin, inkludert rettetangen.Hun hadde six pack 4 dager etter fødselen.Ammingen har forløpt 100 % problemfritt.Ungen sover 12 timers netter med èn oppvåkning 5 uker gammel. Jeg tror den dama forteller mange halvsannheter, og at hun pynter på det aller meste. Jeg tror f eks ikke at hun spiser kvartparten av den maten hun tar bilder av. Anonymous poster hash: bdeb7...803 Du traff spikeren på hodet. Selvsagt er det ikke fryd og gammen der i huset. Jeg personlig tror damen er svært syk av spiseforstyrrelser, og jeg syns det er rart at hun får til å amme i det hele tatt når hun knapt veier 45 kg. Bloggen er et ukeblad, med hjemme hos repotasjer, og jeg gidder ikke engang klikke meg innpå der lenger. Anonymous poster hash: 47b6e...f3b
Brennheite Badeand Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Jeg tror det er mange som ikke har forstått at Fotballfrue er et varemerke. Hun lever av å blogge om sin perfekte lille verden. Mye henger sikkert ikke på greip - jeg leser ikke bloggen selv, leser bare det som skrives her inne - men hvis hun hadde skrevet om søvnløse netter, detaljer om blod og gørr og renselse, og lagt ut bilder av seg selv hvor hun ser ut som en sliten husmor uten sminke og med pulesveis så ville det vært ganske ødeleggende for imaget hennes.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Hun skriver jo at nelia sovner ca 19 og sover natta gjennom,de skal kose seg med god mat og film. Det er ikke snakk om at ungen sover hele natta fra midnatt nei. Vidunderbarnet til vidunerkvinnen. Dere må skjønne at man tar en sånn blogg med en klype salt. Eller tror dere hun våkner opp og ferdigsminket med slett hår også ? Sønnen min har vært våken 6-7 ganger natta gjennom hele sitt liv (19-08 er natta her hos oss), han er nå 11 mnd. Hadde jeg skrvet det på bloggen som hele norge leser? Neppe Men så skal det sies at jeg brukte voksenbleie et døgn, for så å bytte til truseinnlegg pga lys rosa utflod dagen etter fødsel. Jeg veide 51 kg etter fødselen og ammer fortsatt min lille, uten problemer. Haddr en kort, konplikasjonsfri og "smertefri" fødsel, førstegangs. Så det går an jeg var også godt trent men ikke så godt som fruen. Jeg har lov til å spise carbs!!! Beklager skrivefeil, orker ikke rette. Anonymous poster hash: dee40...fa6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Hun gir garantert flaske med mme! Anonymous poster hash: e6278...4bb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Selvsagt gir hun mme på kvelden, som alle andre late mødre gjør. Anonymous poster hash: 69734...53b
Gjest ________ Skrevet 5. januar 2014 #20 Skrevet 5. januar 2014 Første min gjorde det et par uker etter fødsel, andre har gjort det innemellom men som oftest et måltid uten å våkne helt
Gjest ________ Skrevet 5. januar 2014 #21 Skrevet 5. januar 2014 Tror hun sikkert er ferdig å amme etter nyrebekken betennelsen med høy antibiotika... Da skal man ikke amme og det er vanskelig å opprettholde produksjonen med pumpe så kort etter fødsel Gir sikkert flaske -her va renselsen over på 4-5 dager, etter det kun litt brun utflod -det ER mulig hadde også flat mage noen dager etter første fødsel, så det ER mulig, samme som sovende baby ved fullamming, ukomplisert fødsel uten smertelindring og enda jeg ikke er jåletet pakket jeg glattetang i fødebagen og glattet ut håret på barsel (det er den lille tingen jeg må gjøre for håret krøller seg til alle veier) har heller aldri hatt ammeproblemer DET ER MULIG, men forstår det kan være vanskelig å forstå om man selv har ulik erfaring
anonymemammaen Skrevet 5. januar 2014 #22 Skrevet 5. januar 2014 Selvsagt gir hun mme på kvelden, som alle andre late mødre gjør. Anonymous poster hash: 69734...53b Du hørtes skikkelig sjarmerende ut!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #23 Skrevet 5. januar 2014 Ang. amming og det å være tynn: venninnen min har aldri slanket seg, har født før og hadde slått knock-out på fotballfrue når som helst. Hun bare ER naturlig 48kg. Hun ser likevel ikke syk ut med sine 168cm, og ser sånn ut uten å jobbe for det slik fotballfrue må. Anonymous poster hash: 9c56b...b97
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #24 Skrevet 5. januar 2014 [quote name=Cmyk1112" post="145996358" timestamp -her va renselsen over på 4-5 dager, etter det kun litt brun utflod -det ER mulig hadde også flat mage noen dager etter første fødsel, så det ER mulig, samme som sovende baby ved fullamming, ukomplisert fødsel uten smertelindring og enda jeg ikke er jåletet pakket jeg glattetang i fødebagen og glattet ut håret på barsel (det er den lille tingen jeg må gjøre for håret krøller seg til alle veier) har heller aldri hatt ammeproblemer DET ER MULIG, men forstår det kan være vanskelig å forstå om man selv har ulik erfaring Amen! Har omtrent samme erfaring selv. Men klarer i motsetning til deg ikke helt å skjønne at det kan være så vanskelig å forstå. Men mulig et litt uempatisk trekk hos meg ;-) Anonymous poster hash: fb7ff...87c
Miamimom Skrevet 5. januar 2014 #25 Skrevet 5. januar 2014 Tror hun sikkert er ferdig å amme etter nyrebekken betennelsen med høy antibiotika... Da skal man ikke amme og det er vanskelig å opprettholde produksjonen med pumpe så kort etter fødsel Gir sikkert flaske -her va renselsen over på 4-5 dager, etter det kun litt brun utflod -det ER mulig hadde også flat mage noen dager etter første fødsel, så det ER mulig, samme som sovende baby ved fullamming, ukomplisert fødsel uten smertelindring og enda jeg ikke er jåletet pakket jeg glattetang i fødebagen og glattet ut håret på barsel (det er den lille tingen jeg må gjøre for håret krøller seg til alle veier) har heller aldri hatt ammeproblemer DET ER MULIG, men forstår det kan være vanskelig å forstå om man selv har ulik erfaring Jeg kunne amme på den antibiotikakuren jeg fikk iv ved nyrebekkenbetennelse-, så det er feil å si at man ikke skal amme. Siden du selv er så opptatt av at man ikke skal være så kategorisk ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå