Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Vi må ha hjelp for å kunne bli foreldre da problemet ligger hos mannen. Vi har prøvd å få barn i snart 2år uten hell. Jeg tenker på barn hele tiden. Lukten av spedbarn, barnerommet, navn, til og med våkennettene. Jeg er desperat. Jeg må ha barn, helst i går. Leser om alle som får barn å innser hvor ulykkelig jeg er. Skal dette aldri skje oss? Skal jeg ikke bli mamma? Jeg kan ikke leve et liv uten barn. Jeg drømmer sånn om å gå gravid, men mensen kommer hver f*** måned. Jeg er så lei. Det river i hjertet mitt Vet ikke hva jeg vil med dette, må bare få ut litt tårer og frustrasjon:-( Anonymous poster hash: 54567...784
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Vet hvordan du har det - har det på samme måten her Ikke gi opp! Klem <3 Anonymous poster hash: 1c6d8...0a2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Mange måter å få barn på. Har dere prøvd IVF? Anonymous poster hash: 1c1c5...cb2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Takk for svar begge to. Kan ikke gi opp, selv om det frisker. Vi starter med i vf om ca 6 uker. Skremmende. Hva om vi ikke lykkes der heller Adopsjon og fosterforeldre er ikke et tema. Vil ha biologiske barn. Vil gå gravid, kjenne det sparke. Vil til og med kjenne kvalmen Sukk,-( Hi Anonymous poster hash: 54567...784
TanteTroll Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Skjønner så godt hvordan du har det. Vi brukte nesten 7 år, og mange ivf-forsøk, før vi endelig ble foreldre. Håper prosessen med å få hjelp er i gang, hvis ikke synes jeg dere skal be om å bli henvist så fort som mulig. Assistert befruktning er en tøff prosess, samtidig som det er utrolig godt å få hjelp. Har du hørt om Ønskebarn? Les litt på nettsidene deres. De har en veldig fin brosjyre om barnløshet. Den kan være til hjelp for omgivelsene rundt (om dere er åpne om prosessen) som ikke riktig skjønner hvor vondt det er å være ufrivillig barnløs om de ikke har opplevd det selv. De aller fleste vil jo gjerne prøve og forstå hvordan en har det, men det er ikke lett å sette seg inn i redselen for å aldri lykkes. Og andre vonde tanker. Lykke til! Husk at veldig mange lykkes til slutt
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Hva med spermdonasjon? Finne en spermdonor som "likner" mannen din? Synes det er grenser for prøving altså . om dere begge vil ha barn! Helt ærlig, jeg hadde elsket min mann og mitt barn 100% selv om det ikke hadde vært hans biologiske! Det er ikke sæden eller egget som gjør deg til forelder! Det er foreldrerollen som gjør deg til foreldrer, jobben dere gjør, kjærligheten dere gir osv osv. Anonymous poster hash: 47d2c...acc
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Lykke til Sender deg en go klem Anonymous poster hash: 4e605...76d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Donor skal vi absolutt vurdere om vi ikke lykkes med ivf. Vi har ikke prøvd det enda, med lykkes vi ikke må vi absolutt vurdere donor Føler lykken er så langt unna. Vi kommer aldri til å lykkes. Lykke føles så fjern. Jeg har aldri hatt lykken med meg bortsett fra kjærligheten, så føler at jeg ikke vil lykkes med barn heller. Jeg er liksom ikke en av de "heldige". Tusen takk alle sammen. Takk for fine ord. Godt det finnes flere av oss her inne. Hi Anonymous poster hash: 54567...784
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Jeg har aldri hatt lykke med meg i kjærligheten om det er en trøst Har blitt dumpet gang på gang - det er jævli Anonymous poster hash: 4e605...76d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Du burde prøve å bare glemme det for en stund. Min venninde og mannen var prøvere i 6!!år. Tilslutt ga de rett og slett opp. Hun var så psykisk sliten, og orket ikke prøve eller tenke noe mer på det. 3 mnd senere var hun jaggu gravid. Nå har de 3 barn. Hun bare sluttet å stresse med det. Det var noe med mannen der også, ikke husker jeg hva, men de fikk det til, til slutt.. Vet det er vanskelig å bare slutte å stresse med det, men det er kanskje vært en forsøk? Har lest flere solskinnshistorier om akkurat det samme, prøvere som gir opp, for så å bli gravide.. Anonymous poster hash: af8a7...9c6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Hvis mannen din røyker eller er overvektig kan det påvirke sædkvaliteten, så ville pushet ham litt der hvis det er noe Anonymous poster hash: 8213b...971
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 6 år lange år, da hadde vi vært innom ivf og prøvd på egenhånd. Vi ga opp håpet, var helt grusomt. Plutselig en dag sto jeg med positiv test helt ut av det blå, vi hadde jo gitt opp! Masse lykke til ! Anonymous poster hash: 98cc5...c3d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Kjære deg, Jeg var i samme båt som deg for to år siden. Min samboer hadde redusert sædkvalitet, og jeg var så lei meg og syntes at alt var håpløst. Jeg hatet følelsen av mensen som kom hver måned. Etter 8 mnd med prøving ( ja vi var utålmodige) henvendte vi oss til en privatklinikk, og fikk time tre uker senere. På 2.forsøk satt spiren, som resulterte i at vi nå har to jenter. Etter dette slappet vi mer av og brukte heller ikke prevensjon. Vi tenkte aldri at det kom til å klaffe på egenhånd. Nå sitter jeg likevel her gravid i uke 7 på naturlig vis, og vi er begge sjokkerte. Jentene våre er ikke større enn 8 mnd. Så ikke gi opp! Hvis årsaken til problemet er at mannen har dårlig sædkvalitet skulle dere ha gode sjanser til å lykkes. Sjansene er dårligere om det er flere momenter ved kvinnen som er årsaken. Lykke til! Anonymous poster hash: e807e...2b3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Kjære deg, Jeg var i samme båt som deg for to år siden. Min samboer hadde redusert sædkvalitet, og jeg var så lei meg og syntes at alt var håpløst. Jeg hatet følelsen av mensen som kom hver måned. Etter 8 mnd med prøving ( ja vi var utålmodige) henvendte vi oss til en privatklinikk, og fikk time tre uker senere. På 2.forsøk satt spiren, som resulterte i at vi nå har to jenter. Etter dette slappet vi mer av og brukte heller ikke prevensjon. Vi tenkte aldri at det kom til å klaffe på egenhånd. Nå sitter jeg likevel her gravid i uke 7 på naturlig vis, og vi er begge sjokkerte. Jentene våre er ikke større enn 8 mnd. Så ikke gi opp! Hvis årsaken til problemet er at mannen har dårlig sædkvalitet skulle dere ha gode sjanser til å lykkes. Sjansene er dårligere om det er flere momenter ved kvinnen som er årsaken. Lykke til! Anonymous poster hash: e807e...2b3 Oi for en fantastisk historie. Gratulerer så mye. Hvilken privatklinikk var du på? Kjære hvilken lykke. . Håper vi er like heldige som deg engang:-) Hi Anonymous poster hash: 54567...784
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Mannen er ikke overvektig. Snuser da, det er ulempen. Trener, men spiser noe usunt Jeg vet, stress er ikke bra med tanke på graviditet. Jeg har prøvd å ikke stresse, men blir bare mer stresset. Ironisk nok. Klarer ikke få tankene bort fra en baby. Burde sikkert reist bort, men har ikke mulighet til det nå :-) Hi Anonymous poster hash: 54567...784
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Kjære deg, Jeg var i samme båt som deg for to år siden. Min samboer hadde redusert sædkvalitet, og jeg var så lei meg og syntes at alt var håpløst. Jeg hatet følelsen av mensen som kom hver måned. Etter 8 mnd med prøving ( ja vi var utålmodige) henvendte vi oss til en privatklinikk, og fikk time tre uker senere. På 2.forsøk satt spiren, som resulterte i at vi nå har to jenter. Etter dette slappet vi mer av og brukte heller ikke prevensjon. Vi tenkte aldri at det kom til å klaffe på egenhånd. Nå sitter jeg likevel her gravid i uke 7 på naturlig vis, og vi er begge sjokkerte. Jentene våre er ikke større enn 8 mnd. Så ikke gi opp! Hvis årsaken til problemet er at mannen har dårlig sædkvalitet skulle dere ha gode sjanser til å lykkes. Sjansene er dårligere om det er flere momenter ved kvinnen som er årsaken. Lykke til! Anonymous poster hash: e807e...2b3 Oi for en fantastisk historie. Gratulerer så mye. Hvilken privatklinikk var du på? Kjære hvilken lykke. . Håper vi er like heldige som deg engang:-) HiAnonymous poster hash: 54567...784 Jo takk for det. Håper du finner trøst i den for jeg er sikker på at det vil ordne seg. Jeg var i en dyp, dyp dal da dette stod på. Jeg følte meg som deg også som en av de som aldri var heldige, men sånn fungerer ikke naturen fant jeg ut. En gynekolog jeg snakket med sa at de nesten aldri hadde problemer med de parene hvor redusert sædkvalitet var årsaken. Dette fordi de har så gode metoder for å velge ut de beste sædcellene. Vi brukte Hausken klinikken, som er drivende dyktige teknisk sett, men de har tatt seg litt vann over hodet og dobbeltbooket og glemte litt av og til. Han ene legen er fantastisk snill og de er landets dyktigste på infertilitet. De finnes i Haugesund og i Bergen. De har faktisk tilreisende fra utlandet pga resultatene. Lykke til! Dette ordner seg. Klem :-) Anonymous poster hash: e807e...2b3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Og en ting til; min samboer hadde veldig, veldig lavt antall sædceller og det skulle ikke være mulig å bli gravid på egenhånd. Derfor oppsøkte vi hjelp etter allerede 8 mnd. Anonymous poster hash: e807e...2b3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #18 Skrevet 4. januar 2014 Og en ting til; min samboer hadde veldig, veldig lavt antall sædceller og det skulle ikke være mulig å bli gravid på egenhånd. Derfor oppsøkte vi hjelp etter allerede 8 mnd. Anonymous poster hash: e807e...2b3 Hausken har vi valgt også, kjøpt bare et forsøk fordi vi skal i det offentlige i Haugesund etterpå. Håper vi selvfølgelig slipper det, men tror nok på ikke vi kan ha flaks på første forsøk Ja din historie ga meg litt håp faktisk. Takk, trengte det. Kjenner at tårene presser mindre på nå, tenk om jeg kan være så heldig som deg. Vi er fornøyde med klinikken hittil, men skjønner deg godt. Vi valgte også klinikken grunnet dens gode statistikk:-) Hi Anonymous poster hash: 54567...784
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå