Gå til innhold

Noen leger/sykepleiere evnt andre med erfaring med hjerteproblemer her? Bekymret for samboer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier selv han er bedre, men vet ikke om han sier det for å berolige meg.... Han har ikke ringt legevakt. Det er vanskelig å tvinge en voksen mann til å gjøre sånt. Uansett om jeg hadde ringt, er han sta nok til å la være å dra på legevakta hvis de hadde sagt han burde komme inn... HI

Anonymous poster hash: 024b5...62b

Skrevet

Han sier selv han er bedre, men vet ikke om han sier det for å berolige meg.... Han har ikke ringt legevakt. Det er vanskelig å tvinge en voksen mann til å gjøre sånt. Uansett om jeg hadde ringt, er han sta nok til å la være å dra på legevakta hvis de hadde sagt han burde komme inn... HI

Nå er det på tide å få frem den strenge stemme og be han pelle seg ned på legevakten ASAP!

Spør om han er villig til å risikere livet sitt ved å være så sta.

Spør om han ikke har lyst til å se barnet sitt vokse opp.

Unnskyld meg, men for en idiot han er!!

Anonymous poster hash: 39d6b...b74

Skrevet

Da ringer du legevakten uansett og hører hva de har å si!

Synes det er uansvarlig av mannen å nekte å dra til legevakten. Trolig så er det frykt som ligger bak - han vet hvordan det har gått med de andre i slekten med hjerteinfarkt....

En eks av meg ble to ganger kjørt med blålys til sykehus pga mistanke om hjerteinfarkt. Han var den gang 35-38 år. De tok ham på alvor begge gangene. Det viste seg heldigvis bare å være muskulaturen som hadde låst seg fullstendig, men de tok ingen sjanser - nettopp fordi det kan bli fatalt hvis de ikke tar det på alvor!

Jeg har selv jobbet på hjerteavdeling for en del år siden, da hadde vi faktisk flere menn inne i begynnelsen av 30-åra med hjerteinfarkt. Noen av dem hadde hatt samme holdning som din mann, de utsatte og utsatte å kontakte legevakten. Det forårsaket større skade hos dem.

Jeg ville ringt legevakten og hvis de vil ha ham inn så ville jeg krevd at han ble med uansett. Han plikter å tenke på barnet sitt om ikke noe annet!!!!

Anonymous poster hash: 9a3fc...91b
Skrevet

Han bør utredes raskt ja.

Men som trøst. En ung mannlig kollega ble lagt inn med infarkt symptomer og det viste seg det var noe med galleblære. Gallestein eller noe. De har veldig like symptomer.

Ikke ta sorgene på forskudd og han er vel i trygge hender og blir fulgt opp videre.

Anonymous poster hash: 98aba...762

Skrevet

Hør:

En kollega av meg døde i fjor høst.

Han gikk med slike smerter som du beskriver mer enn en uke. Var hos legen, legen mente at det var fordøyelsesbesvær. Fikk tabletter mot sure oppstøt.

Så kollapset han etter et massivt atakk og døde.

IKKE vent.

Kanskje er det helt ufarlig, ofte er det det.

Men kanskje har han hatt et infarkt og et nytt er like rundt hjørnet slik som med min kollega.

DRA NÅ!

Anonymous poster hash: c16b8...81b
Skrevet

ENDELIG fikk jeg samboer til å ringe...selvfølgelig ville legevakten ha han opp NÅ!! Han blir straks henta av faren sin, jeg kan ikke reise fra 3 barn... Så jeg får sitte hjemme å vente så lenge... HI

Skrevet

Ring 113! Kanskje de klarer å snakke han til fornuft.

Skrevet

Så bra han tok til vettet, HI. Dette går nok helt fint. Pust ut hjemme med ungene, og fingrene krysset for dere :)

Skrevet

ENDELIG fikk jeg samboer til å ringe...selvfølgelig ville legevakten ha han opp NÅ!! Han blir straks henta av faren sin, jeg kan ikke reise fra 3 barn... Så jeg får sitte hjemme å vente så lenge... HI

Så bra at du fikk han til å ringe :) Skike ting skal man ikke ta for lett på. Håper fastlegen hadde rett, og at det ikke er noe alvorlig. Men, det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite :) Lykke til!

Skrevet

Takk for råd og gode ord...merkelig hvordan støtte fra totalt ukjente hjelper på...:) Nå får jeg bare krysse fingrene for at det ikke er noe alvorlig galt. HI

Skrevet

Det er større sjanse for at det ikke er noe galt, så krysser fingrene for det.

Men slike ting skal man aldri sjanse med - så veldig bra du fikk ham av gårde! :)

Oppdater gjerne når du vet hva som skjer med ham.

Håper du får hjem en mann som er blitt fortalt at denne gangen har vært heldig, men at han bør ta dette som et tegn på at han må legge om livsstil og kosthold hvis han vil unngå infarkt i fremtiden.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 9a3fc...91b
Skrevet

Hvordan går det med mannen din, har du hørt noe?

Anonymous poster hash: 18fd9...f73

Skrevet

Ikke hørt noe enda... Men vet ventetiden ved travle legevakter kan være flere timer...så får bare være tålmodig. HI

Skrevet

De har nok tatt han inn, tenker jeg. Sannsynligvis er han i samtale med legen nå. Mannen min kom inn med puls på 140, de tok han rett inn. 2 ganger har han kommet rett inn fordi man mistenkte hjerte-sykdom. Heldigvis fant dem ikke noe galt med hjertet, og han har ikke hatt samme hurtige puls flere ganger. Takk og pris! Men han er fortsatt under utredning.

Anonymous poster hash: e689e...334
Skrevet

Han ringte nettopp... EKG var fin heldigvis. Normalt blodtrykk. Men venter på svar på røntgenbilder bl.a. Skal inn til en annen lege enn den han var hos først. Tror de sjekker nøye fordi det visst var uvanlig å ha SÅ STORE smerter ved vonde muskler... Men ser ut til at det værst tenkelige ikke er tilfelle... Fy så letta jeg er... HI

Skrevet

Så godt å høre det ikke var hjertet. Og så håper vi de finner ut hva det er og kan hjelpe han med smertene :)

Anonymous poster hash: 18fd9...f73

Skrevet

Det er viktig å følge med slik at det ikke blir noen akutt forverring på dette da det selvfølgelig kan være hjertesykdom, men det er ikke nødvendigvis det som er diagnosen. Selv har jeg flere ganger trodd jeg skulle få hjerteinnfarkt da jeg har hatt strålingssmerter i arm, rygg, bryst og har derfor blitt undersøkt flere ganger. Alle gangene har hjertet hatt det helt fint, men det har sittet store låsninger mellom ribbeina og det kan gi sterke smerter og hjerteinnfarkt symptomer.

Anonymous poster hash: f3d9c...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...