Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 I hvilken klasse sluttet deres barn å ha med seg klassebamse hjem i helgene? Jeg trodde det var en sånn koselig ting de gjorde kun i første klasse, men de driver fortsatt på med dette nå i 3 klasse.. En ting er å ha med bamsen hjem,men det er jo sånn at denne bamsen skal være med på ting også og så skal de skrive om det og lese det opp i klassen. Sønnen min er 9 år og har fortsatt bamse i senga, men det er lenge siden han fikk lov til å drasse bamsen med rundt omkring, synes han er altfor stor. Hvor lenge har deres barn hatt klassebamse med hjem i helger og ferier? Synes virkelig dette burde være en 1 klasse ting.. Anonymous poster hash: ce05e...984
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Merkelig Anonymous poster hash: dda83...b74
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Vi har det bare i første klasse. Da syntes de fleste det er ekt, og de er ivrig på skrivinga. I andre, tredje og fjerde klasse hadde vi den stående på pulten min i klasserommet. Da vi avsluttet skoleåret i fjerde klasse, leste jeg opp det alle hadde skrevet i boka, vi gav bamsen til de nye førsteklassingene, som jeg nå er lærer for. Hilsen lærer Anonymous poster hash: da0ab...c98
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Sånt holdt de på i min sønn sin klasse også. Helt opp til 3 klasse. Guttene sa fra i lang tid før det, men læreren og mange foreldre syntes det var sååååå koselig og lærerikt Vi var en gjeng foreldre som sa fra på et møte at vi tok barna vekk fra den ordningen da de ikke ønsket å bli sett med bamse av større barn på vei fra skolen og i skolegården. Redd for erting. Anonymous poster hash: 85c92...f8b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Merkelig Mener du at jeg er merkelig eller at det er merkelig å fortsatt ha klassebamse.? Anonymous poster hash: dda83...b74 Anonymous poster hash: ce05e...984
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Merkelig at de har bamse Har aldri hørt om det. Du er ikke merkelig Anonymous poster hash: dda83...b74
Husbygger Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Tredje klassingen vår har forsatt klassebamse. Var så heldig å ha den når jenta vår skulle opptre med jazzercisen før jul. Der er det flere jenter i klassen som går, så klassebamsen var med på oppvisningen og alle jentene var borte å hilste på Teddy. Kan ikke huske at gutta hadde klassebamse så lenge, men plager det deg at den er med hjem 1 gang eller to i året? Ser ikke helt problemet med det!
baremeg.. Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 HI her. Sønnen min synes fortsatt det er kjempekjekt å få med bamsen hjem så det er vi som foreldre som reagerer på dette. tenkte å skrive en mail til lærer om at bamsen ikke har Vært med på noe i helgen fordi jeg synes han er altfor stor til å dra rundt på en diger bamse. Men så får jeg jo kjempedårlig samvittighet også da siden det er vi som mener dette og ikke gutten selv. Det er jo ikke hans feil at han ikke har noe å lese opp i klassen nå har vi ikke gjort noe spesielt i helgen heller men likevel..
LME1001 Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Jeg brukte klassebamse da jeg hadde første klasse. Hadde kuttet den ut om jeg skulle ha fortsatt med andre klasse. Tredje klasse og fotsatt bruker bamse er bare veeldig sært.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 HI her. Sønnen min synes fortsatt det er kjempekjekt å få med bamsen hjem så det er vi som foreldre som reagerer på dette. tenkte å skrive en mail til lærer om at bamsen ikke har Vært med på noe i helgen fordi jeg synes han er altfor stor til å dra rundt på en diger bamse. Men så får jeg jo kjempedårlig samvittighet også da siden det er vi som mener dette og ikke gutten selv. Det er jo ikke hans feil at han ikke har noe å lese opp i klassen nå har vi ikke gjort noe spesielt i helgen heller men likevel.. Men bamsen kan vel være med på det dere gjør hjemme. Middag, film, tegning ol. Da har han jo noe å skrive. Anonymous poster hash: da0ab...c98
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Ofte lot vi bamsen ligge i bilen mens vi gjorde de vi skulle i helgen. Allikevel skrev gutten min at Teddy var med på feks kino, karate trening, kaffibesøk o.l. Anonymous poster hash: 85c92...f8b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 HI her. Sønnen min synes fortsatt det er kjempekjekt å få med bamsen hjem så det er vi som foreldre som reagerer på dette. tenkte å skrive en mail til lærer om at bamsen ikke har Vært med på noe i helgen fordi jeg synes han er altfor stor til å dra rundt på en diger bamse. Men så får jeg jo kjempedårlig samvittighet også da siden det er vi som mener dette og ikke gutten selv. Det er jo ikke hans feil at han ikke har noe å lese opp i klassen nå har vi ikke gjort noe spesielt i helgen heller men likevel.. Hvis sønnen din synes dette er koselig, så hva er problemet? Du tror vel ikke at det er for DEG de har klassebamse? La nå barn være barn, sier barer jeg.. Anonymous poster hash: 3abe0...1ca
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Datteren min går i andre og har nettopp hatt med bamsen hjem. Håper virkelig det snart blir slutt på dette, for hun er helt uinterresert i å drasse rundt på den. Blir til at vi må late som om bamsen har vært med rundt når vi skriver i boka. Det var koselig i første. Anonymous poster hash: e93b3...190
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Sønnen vår som går i 4. Har også klassebamse. Han viser absolutt ingen interesse for den.....synes de kunne sluttet å ha den med etter 2.klasse. tror at jentene i klassen synes dette er koselig men gutta kunne ikke brydd seg mindre. Den blir liggende ved sekken til han skal på skolen igjen. Anonymous poster hash: 4eee9...c66
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Ble kjent med begrepet da vi begynte i ny barnehage i det siste året hennes. Da skulle skolegruppa ha med en stor bamse hjem. Heldigvis har de ikke denne ekle ordningen på skolen hun er begynt på. Høres snodig ut å holde på med dette i så høy alder. Og hadde de hatt det, så hadde den fått bli i sekken, både pga manglende interesse fra jentas side, og litt andre årsaker fra min side. Det var forferdelig kvalmt å lese om alle som hadde hatt bamse med seg i senga, med i foreldrenes seng, latt den ligge i buret til deres egen hund, osv. Var utrolig glad for at ingen av oss har noen allergier. Ble også svært glad når sistemann som hadde hatt den skrev at de hadde slengt den en runde i vaskemaskinen. Og jeg klarte ikke å dy meg og måtte skrive i boka at bamsen hadde fått egen seng, og at den hadde vært veldig trøtt og ligget der hele helgen mens vi var ute og fartet. Jeg følte meg utrolig prippen pga min egen reaksjon over dette. Anonymous poster hash: 2930c...e1c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Vi har fortsatt i 3. Og nå er den møkkete, slitt og ekkel. Håper den ikke kommer hit mer, da må den nok få et kurs i antibac.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Har vel ikke hatt med noe enda, hun går nå i fjerde. Han i første klasse har ikke noe bamse, enda hvertfall
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #18 Skrevet 4. januar 2014 Til andre klasse Anonymous poster hash: f7caa...a9e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #19 Skrevet 4. januar 2014 4.klasse. Har den fortsatt. Idiotisk Anonymous poster hash: e7f30...f64
tjommi Skrevet 4. januar 2014 #20 Skrevet 4. januar 2014 Min andreklassing hadde med seg sin rett før jul. Det er en diger branne av en teddy, og veldigupraktisk men hun og resten av klassen liker det virker det som. Vi leste litt i boka før hun skrev selv, og er enig i det med at den drasses rundt på alt mulig småekkelt hehe. Så vi kledde på den minstemor sin litt for trange joggedress, så går det iallefall an å vaske den litt ofte. I 3. synes jeg nok de er for store. Da kan det heller være andre måter å gjøre det på - feks ha med boka hjem og skrive til bamsen, som sitter igjen på skolen..
Tarssan Skrevet 4. januar 2014 #21 Skrevet 4. januar 2014 Unnskyld, men hva er poenget med en slik bamse? Spør av undring her..
tjommi Skrevet 5. januar 2014 #22 Skrevet 5. januar 2014 Tror det skal være en slags fellesskaps-skapende ting. Som lærer de andre i klassen litt om den eleven som hver helg har hatt med bamsen hjem.
Tarssan Skrevet 5. januar 2014 #23 Skrevet 5. januar 2014 Tror det skal være en slags fellesskaps-skapende ting. Som lærer de andre i klassen litt om den eleven som hver helg har hatt med bamsen hjem. Takk for svar. Da ble jeg mer opplyst
Gjest ronja røverdatter Skrevet 5. januar 2014 #24 Skrevet 5. januar 2014 Hos oss varierer det veldig. Det har sikkert både med lærere og med elever å gjøre. I noen klasser synes de det er helt topp å ha med bamsen i alle fall opp til og med 4.klasse, andre ganger slutter de før. Jeg ser mange gode ting med klassebamsen. I jula snakket jeg med noen som hadde hatt klassebamsen med seg helt ut 7.klasse. De visste ikke helt hvorfor det ble sånn, planen hadde vært å pensjonere den i 4.klasse, men så ble det ikke sånn og etterhvert ble det nesten litt kult igjen å ha bamsen. Hos oss står det forresten klart i bamsebøkene at bamsen vil sove ikke liker å sove sammen med mennesker, men at han gjerne sover på et teppe på golvet eller i en stol eller noe sånn.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. januar 2014 #25 Skrevet 5. januar 2014 Begge våre barn har hatt med denne klassebamsen hjem. Lillebror går i 1. klasse og har hatt den 1 gang. Han synes det er stas å få den med hjem, men glemte litt at den var der. Storesøster fikk ny lærer nå i 3.klasse og han droppet hele bamsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå