Gjest Trulte med to små Skrevet 4. januar 2014 #1 Del Skrevet 4. januar 2014 Datteren min er straks 6 mnd og har de siste ukene bare blitt vanskeligere og vanskeligere å legge. Siden hun var 3 mnd startet vi å legge henne mellom kl: 19-20 og det fungerte ganske greit. Jeg har stort sett alltid ammet henne i søvn for det er det som har fungert. En sjelden gang har hun funnet søvnen selv, uten å gråte. Nå gjør jeg det samme, men hun våkner ofte så fort jeg legger henne tilbake i sin egen seng og da er det på an igjen. Må ta henne opp, gi litt mere og så legge henne ned igjen, gjerne en tre ganger før hun sovner. Problemet nå er at hun kan sovne, men våkner som beskrevet over eller at hun blir lysvåken og på kjempehumør. Da pludrer hun, hviner og skriker av glede, lager høye lyder, smiler, ler og tuller. Det er tydelig hun vil leke. Jeg gir henne ikke noe særlig respons utover å si god natt, nå må du sove, nå er det natta. Det gikk 2 timer i kveld før hun sovnet og det er flere ganger i uken det kan ta 1,5-2 timer å få lagt henne og det er så slitsomt. Jeg er glad hun ikke gråter særlig, men jeg koker innvendig av frustrasjon når jeg ikke kan finne ut hvordan jeg kan få lagt henne på en ok måte. Vi samsover med henne, i egen seng rett ved siden av meg. Hun får ligge i vår seng tidlig på morgenen. Jeg ammer flere ganger pr natt og ammer liggende med henne i vår seng. Jeg vet mange mener det er helt feil å både samsove, amme baby i søvn osv men det er rett for meg for jeg vil at hun skal være trygg og få så mye nærhet hun trenger. I kveld måtte jeg hente sutten som hun ellers aldri vil ha, for at hun kunne tygge på den i håp om at det ville roe henne. Jeg la meg i sengen ved siden av og ga henne sutten igjen og igjen, og hun sovnet til slutt. Det er viktig å nevne at vi tror det er tenner på vei/og eller at det klør i gommene hennes, så jeg håper at det er grunnene til at hun er så vanskelig å få roet ved leggetid. Jeg vil prøve å gi først flaske, så pupp slik at jeg vet hun er mett, så legge henne ned i sengen sin med sutten, være der om jeg må helt til hun får taket på å holde/hente sutten. ( har slik liten rund pute til å feste sutten på slik at den er lett å få tak i igjen og den setter jeg på i morgen ) Vel, har noen noen gode råd eller tanker rundt hva det kan være at hun er så "giret" før leggetid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 4. januar 2014 #2 Del Skrevet 4. januar 2014 Vi har en gutt på vel 5 mnd., og leggingen - som hittil har gått som en drøm - er den siste uken blitt vanskeligere hos oss også. Tror det har noe med utviklingssprang å gjøre, har hørt at det er typisk i 5-/6-mnd.alderen. Merker at han begynner å bli mer opptatt av at vi er der, han roer seg når vi viser oss og gjerne stryker ham litt over hodet. Han bruker sutt da, og det hjelper selvfølgelig, selv om vi må putte den inn noen ganger per natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Del Skrevet 6. januar 2014 Min lille gutt sovnet alene i sengen med smokk fra 6 uker (!) til 4 måneder. Siden var det slutt på det. Nå klarer han ikke å roe seg selv i det hele tatt om kvelden (om dagen går det bedre) så vi har også brukt utallige timer de siste to månedene. Det som virker her nå er å gi ham flaske liggende i sengen og så bytte til smokk når han begynner å sovne. Da finner han roen, koser med kosekluten og sovner. Men.... Innfører vel egentlig bare en ny dum vane, hehe. Men det virker nå! Anonymous poster hash: 90924...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 6. januar 2014 #4 Del Skrevet 6. januar 2014 Ja det er jammen ikke bare lett dette I går kveld gikk det ganske greit, men i kveld brukte jeg en time ca. Hun blir helt hyperaktiv, vrir på seg, hviner, tuller og tøyser, krafser og herjer. Jeg pleier ofte å amme henne i søvn, men hun gulper en del ( er bedre nå ) og hun hadde drukket så mye syns jeg, så da la jeg meg ned med henne, tett inntil og da sovner hun. Problemet er jo å få henne over i sin seng men det gikk. Vel og merke etter at hun hadde protestert litt, som hun gjorde med øynene lukket og i halvsøvne, så sovnet hun 20.40 og det er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Del Skrevet 6. januar 2014 Vi har kuttet fra 3 til 2 dagdupper ved 6 mnds alder på alle våre unger. Det gir bedre søvn. Anonymous poster hash: cf4d3...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 7. januar 2014 #6 Del Skrevet 7. januar 2014 Når har hun siste luren og hvor lenge? Tror du det er tenner kan du lure litt dentinox( eller hva det heter) i himmelen før du gir sutten(om hun tar sutt) så går du ut;) min elsker å ha en sånn koseklut å vrir nesen mot den( han har aldrig vært vanskelig å legge) men hadde en periode der han våknet rett etter legging ( klødde fælt i munnen) da smurte jeg slik å ha sutten roet seg da:)!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 7. januar 2014 #7 Del Skrevet 7. januar 2014 Hun har ikke fast tid på siste lur da hun sover en lang lur i vogna og ellers sovner på ammeputa i fanget mitt. I kveld sov hun fra 16.15-17.15 det er sent, men hun måtte sove for hun var så trøtt. Hun tar ikke sutt og koseklut kan hun ikke ha for hun ligger bare og knurrer med den i munnen, hun koser seg ikke med den. Det er nok tenner på gang, men jeg er ikke lysten på å gi dentinox for er ikke det alkohol i den?? Vel, plages hun mye med tennene så må jo noe gjøres stakkars! Sutten bare tygger hun på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 7. januar 2014 #8 Del Skrevet 7. januar 2014 Vet ikke hva som er Google? Tror ikke det er så farlig jeg da, den virker bare en kort stund så har ikke brukt den så mye, men bare for å roe ned brukte den sist å ja huff da har du ikke mange hjelpemidler sover hun på eget rom? Har hørt at det også kan hjelpe, men lykke til da det ordner seg nok snart:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå