Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Hei! Trenger litt hjelp til å få dette til på en fornuftig måte. Eldste er veldig avhengig av pappa og han er så gammel at han vil ha litt å si. Vi tenker at han skal bo 60 % hos pappa og 40% hos meg. Yngste er veldig avhengig av meg og trenger litt ekstra oppfølging, her tenker vi at han skal bo 70% hos meg og 30% hos pappa. Hvordan kan vi gjøre det slik at det blir best for barna? Anonymous poster hash: 13156...e80
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Ingen ? Anonymous poster hash: 13156...e80
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Høres ut som en god plan. Anonymous poster hash: 1bf56...65f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Høres ut som en mindre god plan. Søsken får utrolig lite tid sammen. Anonymous poster hash: 7f39e...240
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Synes ikke det høres så ille ut, men det aller beste er hvis dere kan bo veldig nært hverandre slik at begge barna føler at de alltid har den andre forelderen eller søskenet innen umiddelbar rekkevidde. Anonymous poster hash: 9933f...15e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Ute etter ekstra barnetrygd eller???....hehe Anonymous poster hash: 5e91f...79b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Det er faktisk ikke økonomi som ligger til grunn, da vi har god inntekt begge to og en barnetrygd fra eller til har lite å si Vi har tenkt å bo i nærheten av hverandre ja, vi er gode venner (foreløpig) å vil gjerne kunne samarbeide. Det vi synes er vanskelig er å fordele dager og helger på en god måte...både for barna og oss. Anonymous poster hash: 13156...e80
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Hei! Trenger litt hjelp til å få dette til på en fornuftig måte. Eldste er veldig avhengig av pappa og han er så gammel at han vil ha litt å si. Vi tenker at han skal bo 60 % hos pappa og 40% hos meg. Yngste er veldig avhengig av meg og trenger litt ekstra oppfølging, her tenker vi at han skal bo 70% hos meg og 30% hos pappa. Hvordan kan vi gjøre det slik at det blir best for barna? Anonymous poster hash: 13156...e80 Anonymous poster hash: 4a70c...f02
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Hei! Trenger litt hjelp til å få dette til på en fornuftig måte. Eldste er veldig avhengig av pappa og han er så gammel at han vil ha litt å si. Vi tenker at han skal bo 60 % hos pappa og 40% hos meg. Yngste er veldig avhengig av meg og trenger litt ekstra oppfølging, her tenker vi at han skal bo 70% hos meg og 30% hos pappa. Hvordan kan vi gjøre det slik at det blir best for barna? Anonymous poster hash: 13156...e80 Anonymous poster hash: 4a70c...f02 Syns det høres it som en dårlig ide, men ville tatt utgangspunkt i at barna er sammen i helgene. Dere blir vel ha dem annenhver helg hver, også får heller hverdagene fordeles. Når det er sagt trenger søsken hverdager også. Utrolig viktig at dere samarbeide godt. Tar du f.eks med den minste på svømming bør både du og far være fleksibel slik at eldste også får være med. Vil bare tilføye igjen- dårlig plan. Dere kan ende opp med 2 søsken som ikke utvikler godt forhold seg imellom. Anonymous poster hash: 4a70c...f02
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Vi tenker ikke å ha det slik for alltid, men blir nok slik et par år. Vi har to gutter som er veldig krevende på hver sin måte, og begge trenger litt ekstra (yngste mer enn eldste). Per i dag håndterer far eldste best og jeg yngste, derfor vi gjør det slik til de blir litt eldre. Når det er sagt kommer vi til å prøve å gjøre ting sammen som en familie innimellom for å skape samhørighet Det er bare greit å ha ting skriftlig hvis ting blir annerledes enn vi har tenkt, en avtale å vise til på en måte... Anonymous poster hash: 13156...e80
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Hva med å snakke med noen som har mer faglig kompetanse på barn? Ville tatt kontakt med helsestasjonen (?) for å evt få tips der eller få vite hvor det kan være lurt å rådføre seg i slike saker... Tenker at om dere blir enige og klarer å samarbeide er jo det det beste for barna. Vi som svarer her vet jo ikke hva som evt gjør at barna er ekstra krevende? Sånn i utgangspunktet synes jeg forsåvidt at fordelingen hørtes fornuftig ut, ville kanskje sett an underveis hordan dere gjør det ifht hvor mye de bor sammen ut i fra behov for oppfølging av en og en forelder Anonymous poster hash: 23d49...d1a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Takk for svar Helsestasjonen har dessverre ikke vært mye til hjelp, og vi synes også situasjonen er vanskelig...Vi er egentlig enige, prøver bare å få dagene til å gå i hop slik at ungene er mest mulig sammen når vi har de. Anonymous poster hash: 13156...e80
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Syns barna må få mest mulig tid sammen. Hva med at eldste er hos pappa feks tirsdag til søndag annenhver uke, mens yngste kommer til pappa torsdag eller fredag til søndag samme uke? Anonymous poster hash: 4953b...37e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 Dere kan få til at de får vokse opp stort sett sammen på den måten. 1- begge bor hos far i 3 dager 2- minste drar til deg og blir i 3 dager mens eldste blir hos far 3- eldste kommer til deg og blir sammen med yngste i 4 dager Da får ungene 7 av 10 dager sammen og 3 dager hver for seg. Anonymous poster hash: b7c07...983
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Tusen takk Anonymous poster hash: 13156...e80
Iiiiik Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Jeg synes ikke det høres dumt ut i det hele tatt. Det høres ut som om dere prøver å finne en løsning som ivaretar begges behov. Det eneste som høres litt naivt ut, er tanken om at dere kan gjøre en del sammen som familie. Det har lett for å dukke opp nye partnere på et eller begge steder, da ryker den ambisjonen hos mange. Helsestasjonen har neppe gode svar på dette, så skjønner at det ikke er dem du vil henvende deg til. Har dere vært til mekling på familievernkontoret? De har jo erfaring fra ulike samværsfordelingsnøkler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå