Gå til innhold

Molusker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 2,5 år har fått molusker. Det startet i halsgropen i november, og har nå spredd seg til hele kroppen. Legen sa at det vil gå over av seg selv, men det kan ta flere år. Etter kjerringråd på internett har vi nå smurt med tea trea oil blandet ut med babyolje i en måned, uten at det ser ut til å hjelpe. Er det noen som har erfaring, tips eller triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et halvt år klemte jeg de. Da forsvant de. Men var dumt fordi det ble svake arr av det...

Anonymous poster hash: 1155e...01a

Skrevet

Hvis du finner en terapeut som har et sånt lite håndholdt laserapparat så kan du la den behandle moluskene.

Man tegner da de første og/eller de aller største moluskene med svart sprittusj. Deretter holder man laserapparatet svært nær hver enkelt molusk.

Det som er viktig her er at siden de er tegnet svarte så absorberer de mye varme, så man må ta apparatet bort med det samme det blir vondt. Trenger ikke ta mange molusker, men ta de som ser ut til å være "mor-molusker".

Det spørs om et barn på 2,5 godtar at det blir tatt mange siden hun vil merke det hver gang en molusk blir varm, men det er verdt et forsøk, for man trenger ikke ta mange.

Som regel så er det bare et par-tre-fire behandlinger som er nødvendig, så forsvinner de :)

Anonymous poster hash: b3e59...ba1
Skrevet

Klemte ut den største (er det ikke en sånn "hovedmollusk" tro?) først og deretter de andre etter en dag. Da forsvant de innen en liten uke synes jeg å huske. Prøvde også å smøre med div oljer, kremer osv, men det funket ikke.

Skrevet

Jenta vår har også hatt dette i 1,5 år ca-Det er nok som legen sier at det går over av seg seelv, for plutselig var de borte.De som ble betente var hos lege for å fjerne, hadde endel i lysken, nedentil.satte på et plaster så hun ikke skulle smitte seg selv mer.Vi har prøvd med sitronolje.La henne i badevann med salt-vte ikke om det er det som hjalp, men de tørket ut og fosvant, men det hadde da gått 1.5 år da.

Anonymous poster hash: b0787...ef0
Skrevet

Tok med min datter til homeopat, etter en uke med medisiner begynnte de å krympe etter 3 uker var de borte å hun jadde mange....

Ikke klem da vesken inni molluskene er det som gjør at de smitter og det kan oså bli arr..

Anonymous poster hash: 99711...c53

Skrevet

jeg fikk molusker som voksen. legen "skar" dem av uten bedøvelse.. ikke spesielt digg, men ble helt borte og kom aldri tilbake.

Anonymous poster hash: a0aa3...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...