Gå til innhold

Trening og smertestillende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som trener, om man sliter med ulike smerter osv, tar man da smertestillende for å trene? Eller holder man sofaen?

Har jo lyst til å trene, men liker ikke å ta smertestillende " uten grunn". Trening er ikke god nok grunn for å pille seg, eller ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri i verden. Har trent med smerter, smerter er da greit å ta hensyn til for å unngå feks overbelastning, feil belasting og skader, å ta smertestillende øker risikoen for skade.

Skrevet

Ps, å ha litt smerter når man trener er normalt, mange måter å trene på, gå i terrenget, svømme, strene i studio, sykle osv osv... De føeste sm ikke er lamme fra nakken og ned kan trene et eller annet, ikke bare kan BØR!

Nå er jeg skikkelig dårlig, første trimester så vanlig trening greier jeg ikke, men jeg klarer å gå en tur og gjøre noen få enkle øvelser. Hvertfall innimellom kvalme bølgene.

Skrevet

Kommer jo helt an på, men dersom smertene er relatert til trening eller bli verre av trening så lar du bli. Men dersom du trenger å ta en ibux for å døyve nakkesmertene og komme deg ut ut så er ikke det farlig. Men dersom du tar ibux for å ikke merke beinhinnebetennelsen så er det litt feil ide.

Skrevet (endret)

Jeg sliter mye med leddsmerter, og det er verre i dette jævla drittværet. Samtidig så har jeg en fantastisk hodepine og menssmerter.

Ingen av delene er dødelig, jeg har lyst til å løpe en tur, men det føles feil å ta smertestillende for å klare det. Må ta smertestillende for å klare jobb neste uke, og man bør jo ikke knaske ibux som mentos tenker jeg.

Endret av ellen-propellen
Skrevet

Menssmerter lindres av trening, så for meg hadde det vært riktig å ta ibux for å få trent sånn at jeg fikk det bedre etterpå. 

Skrevet

Av de grunnene kan du ta ibux og løpe en tur ja, tenkte mest på styrketrening ol, da bør man være forsiktig med smertestillende.

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

For meg er det en god nok grunn til å "pille seg", men det avhenger jo av hvorfor jeg har smerter. Hadde gjort det i ditt tilfelle, men jeg ville ikke frivillig valgt å være mer Ibuxavhengig over lengre tid enn hva som er ytterst nødvendig.

Skrevet

Har jeg mensen og vondt: Tar en ibux og går på trening. Har jeg vondt i hodet pga f.eks. lite søvn, høylydte unger eller irriterende ektemann: Ibux og går på trening.

Sliter du med kink i nakken eller en vond rygg, og har fått klarsignal fra lege om at bevegelse er en innertier, så ta gjerne en pille som gjør at musklene slapper av og kjør på.

Men har jeg fått vondt i kneet så tar jeg ikke smertestillende og legger ut på joggetur. Og har jeg overbelastet skulderen pga litt for mange pullups, så dropper jeg øvelser som belaster skulderen og trener alternativt, til det har fått helet seg.

Leddsmerter kan jeg ikke så mye om. Men om det er kronisk og en tablett kan gjøre at du orker å bevege seg, så må jo det være bra? Men dette ville jeg snakket med legen din om... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...