Gå til innhold

Hvordan ville du gjort det med legging av en på 9-mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sovner i fanget når hun får pupp/flaske, våkner når hun flyttes over i senga si.

Reiser seg med en gang å hyler.

Anonymous poster hash: 2b726...f99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet da han var nyfødt så vi skulle slippe at det ble sånn.

Men, jeg hadde villet bare lagt ned helt til hun sovner. Tar vel ett par kvelder med tålmod før det sitter.

Skrevet

Bit sammen tenna og la det stå til....

Legg henne ned, legg kosen inntil kinnet, legg hånden på brystet hennes og ro henne ned med litt forsiktig "shhhhh...." eller nattasang. Gå fra henne, men gå inn etter noen minutter for å vise at du er der hvis hun fortsatt hyler. Blir vel nesten som ferbers metode light :-)

Sjekk om hun trenger å rape iallefall.

Skrevet

Men, jeg hadde villet bare lagt ned helt til hun sovner. Tar vel ett par kvelder med tålmod før det sitter.

Hun la seg fint når hun var nyfødt da 😝.

Ville du ha sittet ved henne å lagt henne, eller gått ut og inn?

Skrevet

Legge ned, plukke opp når baby gråter, men ned i senga med ei gang gråten stanser. Fjerne seg langsomt fra senga. Ingen øyekontakt.

Det er slitsomt for ryggen og det tar et par-tre kvelder.

Anonymous poster hash: 2c09c...d17

Skrevet

Hun la seg fint når hun var nyfødt da 😝.

Ville du ha sittet ved henne å lagt henne, eller gått ut og inn?

Sittet på rommet i det minste. Er ikke fan av skrikekurer. Så her blir det vel plukket opp tidligere enn hos andre.

Mener en kan godt sitte ved sengen uten å ta på, men flytt litt lengre bort for hver kveld.

Skrevet

Jeg hadde villet lagt henne ned og så gått inn og ut helt til hun hadde sovnet. Er ikke fan av å sitte evd sengekanten, de blir jo avhengig av at noen må være der for at de skal sovne da istedet.

Anonymous poster hash: f4073...980
Skrevet

Jeg hadde villet lagt henne ned og så gått inn og ut helt til hun hadde sovnet. Er ikke fan av å sitte evd sengekanten, de blir jo avhengig av at noen må være der for at de skal sovne da istedet.

Javel?

Jeg har 3 barn, gjort det i perioder på alle 3. Ingen av de har blitt avhengig av det.

Nærhet tar ikke liv, jeg bruker tid på barna mine. Blir ikke bortskjemte fordi de enkelte dager krever mer nærhet!

En 9 mnd gammel baby er liten. Vær der!

Anonymous poster hash: 189e8...88a

Skrevet

Hun sovner i fanget når hun får pupp/flaske, våkner når hun flyttes over i senga si.

Reiser seg med en gang å hyler.

Sikker på at det ikke er en rap som skal opp? Eller at melka ligger og siver opp i spiserøret hennes, slik at det er derfor hun vil være oppreist? Etter melkeflaska så hadde jeg prøvd å gå med henne med hodet/kinnet hennes mot skulderen min, en arm under rumpa hennes og den andre strykende over ryggen/klappende på rumpa. Om du gjør det i fem minutter så kanskje hun får opp en rap, eller bare får melka til å synke litt.

Anonymous poster hash: 7295a...263

Skrevet

Min på 9 mnd pleier også å bli urolig pga rap etter at jeg har lagt han når han har spist. Hvis jeg holder ham oppreist i noen min før jeg legger ham, pleier det å hjelpe.

Husk at dette er en periode hvor separasjonsangsten setter inn for fullt, da! Jeg ville ikke gått ut før hun sov.

Skrevet

Vi hadde dette problemet her hjemme da jenta vår nettopp hadde lært å reise seg (7 mnd, 9 mnd nå). Vi la henne konsekvent ned i sengen, om og om igjen. Det funket litt, men så prøvde vi sånn "sovepose", og nå er det kjempeenkelt å legge henne. Hun klarer å reise seg opp i soveposen, men roer seg mye mer ned når hun ligger i den, fremfor uten den. 

Ellers gjør jeg som andre skriver her, går litt med henne mot brystet mitt, med hodet hennes mot skuldra mi/kinnet mitt, for å få opp en eventuell rap, eller melk som bare må synke litt. Det roer henne også enormt ned, så er fint å synge en rolig sang når en gjør det :) 

Anonymous poster hash: e01e6...ec8
Skrevet

Javel?

Jeg har 3 barn, gjort det i perioder på alle 3. Ingen av de har blitt avhengig av det.

Nærhet tar ikke liv, jeg bruker tid på barna mine. Blir ikke bortskjemte fordi de enkelte dager krever mer nærhet!

En 9 mnd gammel baby er liten. Vær der!

Anonymous poster hash: 189e8...88a

Husk at unger er forskjellige!! Jeg vet av unger som nærmest ikke tåler den minste endring i søvnrutiner før dette skaper trøbbel, mens hos min egen må endringene bli faste rutiner før det blir vanskelig å gjøre som vi alltid har gjort!

Jeg ville avvent puppsovingen, lagt ungen til å sove i egen seng.. Tatt noen dager hvor jeg har sittet ved sengen i kortere og kortere tid. Det er ikke farlig at babyen ligger våken i senga, det en bør reagere på er gråt. Jeg tåler sutter og pludring, men går inn om det eskalerer. Men her må man nesten finne ut hva som passer seg og babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...