Gå til innhold

Jeg skjønner ikke banken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fast jobb, men ikke vanvittig høy inntekt. Nylig samlivsbrudd og lite overskudd fra salg..

Flyttet i Juli til leilighet hvor jeg betaler 14500 i mnd. Fordi banken ikke ville la meg kjøpe ut.

Så her sitter jeg, i en mindre leilighet enn vi hadde, med høyere utgifter (hadde 10 000 i mnd på gamle huset), tre barn og bil. Ingen bostøtte.

Har ikke betalingsanmerkninger eller gjeld..

Så hvordan kan banken mene at jeg ikke har råd!

Jeg sparer overskuddet(250 000) pluss 4000 i mnd. Har 14000 etter faste utgifter+sparing er betalt. Allikevel må jeg leie.. Urettferdig:(

Anonymous poster hash: dc2e9...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skifte bank?

Skrevet

Nå er det ikke banken som tar risikoen. Om du ikke klarer å betale utgiftene nå må du finne noe billigere. Det er ikke bankens problem. Gir de deg lån er det de som tar mye av risikoen.

Anonymous poster hash: 25bc9...b33

Skrevet

Hva med å skifte bank?

Har selvsagt hørt med flere banker:)

Banken min kan gi meg 1.5 men det holder ikke..

Skrevet

Nå er det ikke banken som tar risikoen. Om du ikke klarer å betale utgiftene nå må du finne noe billigere. Det er ikke bankens problem. Gir de deg lån er det de som tar mye av risikoen.

Det er greit det, men jeg betalte banken før også. Jeg har samme inntekt nå som da.

Skrevet

Nå er det ikke banken som tar risikoen. Om du ikke klarer å betale utgiftene nå må du finne noe billigere. Det er ikke bankens problem. Gir de deg lån er det de som tar mye av risikoen.Anonymous poster hash: 25bc9...b33

Det er greit det, men jeg betalte banken før også. Jeg har samme inntekt nå som da.Anonymous poster hash: dc2e9...c01

Men da hadde du mann eller samboer å dele utgiftene med. Det gir en helt annen sikkerhet.

Dette dreier seg uansett ikke om rettferdighet, men om hvordan banken skal sikker at de tjener mest mulig penger. Det er det som er oppgaven deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...