Ugl@ ruger... Skrevet 4. januar 2014 #26 Skrevet 4. januar 2014 Er vel "fullverdig" kvinne uavhengig av barn eller hvordan man har gått til anskaffelse av barn.... Spesiellt spørsmål... Har født tre barn, på "gamlemåten", er vel mer genene og den naturlige fysikken min å takke for det enn en prestasjon.
det er berre mordi Skrevet 4. januar 2014 #27 Skrevet 4. januar 2014 Eg ber fortsatt litt nag til dei som vegra seg til å gi meg noko, før ... ups... det var for seint, så nei.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #28 Skrevet 4. januar 2014 Babyen kom heldigvis ut, og jeg bryr meg ikke så veldig mye om hvordan ;-) Anonymous poster hash: 2b29f...928
Lammelåret Skrevet 4. januar 2014 #29 Skrevet 4. januar 2014 I motsetning til å ikke ha født eller i motsetning til å ha blitt forløst?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #30 Skrevet 4. januar 2014 In a 100 years, who's gonna care? Anonymous poster hash: fa535...ac3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #31 Skrevet 4. januar 2014 Hva med alle de som ikke kan føde vaginalt, eller i det hele tatt bli gravid og få egne barn, er ikke de fullverdige kvinner liksom? Og at ungen kommer ut frisk er heller ikke en selvfølge.. hva med dem som har født syke barn? Synes vi skal slutte å gjøre alt til en konkuranse, har ikke født enda selv, og ja jeg håper at alt går naturlig og fint, men får ikke gjort noe annet enn å håpe, ikke noe jeg har så mye kontroll over akkurat. Og om jeg får en fin og "naturlig" fødsel så ser jeg ikke ned på dem som må få ut ungen på andre måter... rart om noen gjør det! Anonymous poster hash: 6c0d4...5ae
Brennheite Badeand Skrevet 4. januar 2014 #32 Skrevet 4. januar 2014 Seff! Og samtidig ser jeg litt ned på alle som har født små babyer på 3 kg, pingler!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #33 Skrevet 4. januar 2014 Nei. Anonymous poster hash: a076a...741
mamma_bergen Skrevet 4. januar 2014 #34 Skrevet 4. januar 2014 Ingenting unaturlig med fødselen min, men det var ikke vaginal fødsel Halve ungen var ute når det ble ks, så jeg er vel bare halvveis fullverdig jeg da? Men ungen overlevde så jeg får si meg fornøyd med det
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. januar 2014 #35 Skrevet 4. januar 2014 Nei vet du hva, en fødsel er en fødsel, om den er vaginal eller ved keisersnitt.. Jeg er bare overlykkelig for at jeg ikke måtte under kniven jeg
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #36 Skrevet 4. januar 2014 Nei. Jeg har egentlig aldri følt meg som fullveldig kvinne uansett, fordi jeg har kraftig PCOS og mer hårvekst enn mange menn, nesten ikke pupper, og de gangene jeg har hatt mensen uten at det har vært påvirket av p-piller eller andre piller kan telles på en hånd. Men jeg ble overrasket og glad for at kroppen min faktisk klarte både svangerskap, fødsel og amming veldig bra. Endelig spilte den på lag med meg etter 9 år med prøving, utredning, ivf osv. Føler meg veldig heldig. Anonymous poster hash: 6cb5f...0e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #37 Skrevet 4. januar 2014 Må være en utlending som har lakt ut dette... Aldri hørt norske kvinner lure på dette.... Hva er forskjellen om man har født naturlig eller med keisersnitt? Jeg vil heller ha ks enn og dø for og kunne si jeg er fullverdig kvinne... Anonymous poster hash: e8219...8df
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #38 Skrevet 4. januar 2014 Må være en utlending som har lakt ut dette... Aldri hørt norske kvinner lure på dette.... Hva er forskjellen om man har født naturlig eller med keisersnitt? Jeg vil heller ha ks enn og dø for og kunne si jeg er fullverdig kvinne... Anonymous poster hash: e8219...8df Haha, utlending du liksom… Fakta (som også svarene i tråden viser) viser seg at denne tankegangen om naturlig fødsel er veldig utbredt. Trenger ikke å være utlending for å stille et spørsmål som dette for å belyse et tema og skape litt debatt her inne. Anonymous poster hash: 405f8...e6c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #39 Skrevet 4. januar 2014 Må være en utlending som har lakt ut dette... Aldri hørt norske kvinner lure på dette.... Hva er forskjellen om man har født naturlig eller med keisersnitt? Jeg vil heller ha ks enn og dø for og kunne si jeg er fullverdig kvinne... Anonymous poster hash: e8219...8df Forresten, er du utlending selv? Lakt? Anonymous poster hash: 405f8...e6c
Gråsonen Skrevet 4. januar 2014 #40 Skrevet 4. januar 2014 Stiller meg i det filosofiske hjørnet og spør; "Hva er den fullverdige kvinne?"
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #41 Skrevet 4. januar 2014 Må være en utlending som har lakt ut dette... Aldri hørt norske kvinner lure på dette.... Hva er forskjellen om man har født naturlig eller med keisersnitt? Jeg vil heller ha ks enn og dø for og kunne si jeg er fullverdig kvinne...Anonymous poster hash: e8219...8df Forresten, er du utlending selv? Lakt? Anonymous poster hash: 405f8...e6c Hadde sikkert svart på den måten vist jeg hadde vært det, dust.... Anonymous poster hash: e8219...8df
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #42 Skrevet 4. januar 2014 Les dere opp på gynekologi og obstetrikk så skjønner dere litt mer om kvinnen og kvinnehelse! Hilsen legen Anonymous poster hash: 22b1f...bbe Og da burde du vite at det taes mange unødvendige ks. Anonymous poster hash: 27b2c...ccb
Odine! Skrevet 4. januar 2014 #43 Skrevet 4. januar 2014 Nei, men jeg føler meg ganske tøff! (Jeg er vel egentlig bare heldig)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #44 Skrevet 4. januar 2014 Les dere opp på gynekologi og obstetrikk så skjønner dere litt mer om kvinnen og kvinnehelse! Hilsen legen Anonymous poster hash: 22b1f...bbe Og da burde du vite at det taes mange unødvendige ks. Anonymous poster hash: 27b2c...ccb Ønødvendig? Hvor har du dokumentasjon på at dette er tilfelle i Norge?Da tror jeg du snakker om feil land, ganske strenge krav på hvem som får innvilget ks i dette landet. Anonymous poster hash: 405f8...e6c
mamma_bergen Skrevet 4. januar 2014 #45 Skrevet 4. januar 2014 Les dere opp på gynekologi og obstetrikk så skjønner dere litt mer om kvinnen og kvinnehelse! Hilsen legen Anonymous poster hash: 22b1f...bbe Og da burde du vite at det taes mange unødvendige ks. Anonymous poster hash: 27b2c...ccb Her i Norge? Har du dokumentasjon på det? En eller annen troverdig link holder
Magia Skrevet 4. januar 2014 #46 Skrevet 4. januar 2014 Tja, jeg følte meg som urkvinnen der og da og i tiden etterpå. Men jeg sammenligner meg ikke med andre, og mener ikke at andre er mindre fullverdig kvinne hvis de ikke gjør som meg. Det boosta selvfølelsen og mestringsfølelsen min likevel
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #47 Skrevet 4. januar 2014 Jeg føler meg som fullverdig kvinne fordi jeg har født naturlig. Jeg er stolt over å ha født tvillinger helt naturlig uten noen form for "innblanding". Men jeg hadde ikke følt meg mindre fullverdig hvis det hadde blitt KS! Anonymous poster hash: 4b3d1...608
Frenzia Skrevet 4. januar 2014 #48 Skrevet 4. januar 2014 Jeg følte meg faktisk mer kvinnelig før jeg ble gravid og fødte. Nå etter to fødsler, både vaginalt og ks, så føler jeg meg mest bare som en kjerring. Og fullverdig tror jeg ikke jeg kommer til å føle meg før jeg dør, tror jeg. Eller kanskje når jeg får barnebarn...
MrsMilla Skrevet 4. januar 2014 #49 Skrevet 4. januar 2014 Nei, mer traumatisert. Tang uten smertestillende. Gikk forsåvidt lettere andre gang. Tredje gang hadde jeg epidural. Heldigvis!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #50 Skrevet 4. januar 2014 Ja, fordi det er det som er å være kvinne. Man skal føde naturlig og amme barna sine. Må innrømme at jeg ser ned på de som velger keisersnitt, og de som ikke ammer. Anonymous poster hash: eb006...6dc Hva med alle de som dør under fødsel? Var de ikke nok kvinne de da, som ikke klarte å føde barna sine? Anonymous poster hash: fc803...eaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå