Gå til innhold

"Forsinket" fødselsdepresjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det mulig å få en forsinket fødselsdepresjon?

Min yngste er nå snart 4 mnd, og har også en på 2,5 år.

I det siste har jeg blitt negativt innstilt til det meste, og tyr ofte til tårene når jeg føler at ting går imot meg.

Jeg blir lett sint, og spesielt på mannen min (selv om jeg ikke har eksplodert på ham, blir jeg dritforbanna inni meg).

Jeg vet at han jobber to jobber og gjør sitt, men allikevel kan jeg synes at han gjør for lite hjemme både når det gjelder husarbeid og med barna.

Jeg har ikke snakket med noen om dette ennå, for jeg håper vel at det bare er hormoner som snart er på plass igjen.

Er det noen som har hatt det sånn?

Anonymous poster hash: 1e189...9b2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144109043-forsinket-f%C3%B8dselsdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det tærer på deg å gå hjemme? Om du har en 2-åring i tillegg så er det kanskje ikke så lenge siden sist du var hjemmeværende i et års tid? For meg så hjalp det veldig å komme meg ut i jobb igjen, da fikk jeg være noe "mer" en hjemmeværende mamma og jeg rakk å savne barna :)

Jeg ble diagnostisert med moderat fødselsdepresjon med førstemann etter 6 mnd med massiv søvnmangel og isolasjon i hjemmet. Det er fullt mulig at en fødselsdepresjon utvikler seg gradvis dersom man over tid må strekke seg veldig mye lengre enn hva man faktisk klarer.

Endret av Madolyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...