Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Fikk Dublin tur av moren min i julegave. Vi to skal da ut på en liten jentetur sammen. Jeg skal få bestemme når vi drar og hvilket hotell vi skal ligge på. Noen her som har vært i Dublin? Har dere tips til hvilke områder vi burde se på når det gjelder hoteller? Vi er ute etter et enkelt hotell som ikke er så dyrt da vi gjerne vil bruke mer på shopping enn hotell. Hva bør vi få med oss når vi er der og når er det best å reise? De har nasjonaldag 17 mars er det noe spesielt som skjer da som kan være koselig å få med seg? Anonymous poster hash: b7ca0...082
Light of my life Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Anbefaler at du søker opp hoteller som ligger i tilknytning til O'Connell street (hovedhandlegaten). Vi har tidligere bodd på Morgans, men det er ikke lav-budsjett da 17 mars er St. Patricks day så da er det stor parade og masse liv og røre i hele byen. Gøy å få med seg! God tur
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Jeg har ikke vært der selv, men du kan jo sjekke de billige hotell kjedene som Travelodge eller Ibis? Ellers er det mye billig på hotels.com. Der er det også kart hvor du ser hotellenes veliggenhet, jeg syns det er deilig å bo midt i smørøyet på byferie. Bruk ellers tripadvisor flittig! Finner mange bra tips der. Misunner deg, skulle gjerne tatt meg en tur dit:) Tror virkelig det kan være noe å være i Irland på st.patricks day! Spesielt om dere liker grønt, hehe. Men kanskje lurt å sjekke om det er flere helligdager rundt denne tiden(slik at alt ikke er stengt når dere kommer). Generelt sett så tror jeg at det er spesielt å være i ethvert lan på nasjonaldagen deres:) Anonymous poster hash: dd8b3...84c
N.N Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Eg var der i november, fantastisk by! :-) Me budde i Temple Bar distriktet, som er party party, men det er vel neppe det som står øvst på agendaen din? ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Jeg har vært i Dublin mange ganger, og har bodd på div B&B og hoteller. Senil som jeg er husker jeg dessverre ikke navnet på noen av dem bortsett fra The Clarence, som ligger veldig sentralt og ikke akkurat er lavbudsjett (men anbefales!). Ville nok bodd ganske sentralt, kjedelig å bruke masse tid på transport synes jeg. Elsker Dublin! Synes både byen og irene er helt topp! St,Patricks day er selvfølgelig morsom å få med seg, men ikke et must for min del. Anonymous poster hash: 12579...098
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Som de andre sier, bo i nærheten av O`Connel street eller i Tempel Bar ( mye støy og liv, men gøy). Hopp gjerne på de grønne turistbussene hvis dere vil ha med litt historie og turistinfo. Ta buss fra flyplassen, de står rett utenfor flyplassen og tar dere med inn i sentrum. Hvis du er i tvil spørr en irre, veldig hjelpsomme folk. Stikk innom og bestill bord på The Clarence, veldig morsomt show der og god mat dog dyrt. Det ligger en kakao sjappe i O` Connelsstreet, rett ved siden av postkontoret som selger nydelig kakao.. Sjekk ut hoteller på trivago eller hotels.com, men gå innpå hotellets egene nettsider for å bestille rom, det er faktisk billigere i de fleste tilfellene. 17 mars er det FULT av folk og masse morro over alt så bestill tidlig. Anonymous poster hash: 4b081...d8e
shewolf Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Var på gost bus tour og det var veldig gøy Dublin zoo er fin.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Bodde på Trinity college på universitetet. Kjempegreit, sentralt. Og billig. Men kanskje bare åpent når universitetet har sommerstengt. Kjempefin by!! :) Anonymous poster hash: 976d8...9b7
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 http://www.staycity.com/dublin/?gclid=CKT23Iu75rsCFUtP3godqiAAZQ Kan virkelig anbefale disse leilighetene dersom du vil bo sentralt. Millenium Walk ligger rett ved handlegata! Buss fra flyplassen. Disse leilighetene er billige, og ikke minst rene. Vi pleier å bo der med ungene, 3-4 ganger i året pga shopping. Er ikke frokost selvfølgelig, men du kan lage deg toast selv i kjøkkenkroken, eller kjøpe billig frokost ute. Misunner deg! Så snart minste får noen måneder til på seg, så skal vi også tilbake. En deilig by!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå