Elsker livet Skrevet 5. januar 2014 #26 Skrevet 5. januar 2014 Jeg er glad jeg ikke har oversikt, for det er nok egoistisk mye, en del tusenlapper. Kjøper meg stort sett de klærne jeg vil ha, sminke og frisørprodukter. I tillegg kjøper jeg meg 3-6 bøker i mnd. (stort sett billige seriebøker som en ikke vil innrømme at en leser). Det går også en del penger på interiør, men det er vel til alle i husstanden? Det hender de legger merke til at vi har fått noen nytt. Går sjelden til frisør, og da er det kun noen hundrelapper for en klipp. Aldri noe hudpleie, spa, negler e.l. Reiser ikke på venninneturer, går kun på kafe en gang i skuddåret og drikker kun ett glass vin eller to ett par ganger i året om vi har middag med venner. Det går nok en 50-lapp på sjokolade også, men det kjøper jeg på matbutikken så det regnes som mat.
Miamimom Skrevet 5. januar 2014 #27 Skrevet 5. januar 2014 Så mye jeg vil..hehe. Heldigvis blir det ikke så mye. Handler sminke og hudpleie på taxfree, er bestevenn med en av de hotteste stylist/ frisøren i byen så det blir veeldig billig. Har ikke så dyr smak i klær og handler ofte på salg. Hvis jeg skal tippe et gjennomsnitt, kanskje 2000? Eller 3000? Ikkeså veldig mye iallfall.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #28 Skrevet 5. januar 2014 Jeg drar på jentetur et par ganger i året. Da går det kjapt mellom 5000 og 10000 kr (fly, hotell, annen transport, mat, shopping osv). Så tar man snittet av dette over et år så er det knappe 2000,- i måneden. Bruker ikke sminke (kjøpte sist sminke i 2009!), frisør kanskje 1-2 ganger i året. Sjampo og lotion bruker jeg det samme som resten av familien (alle har tendens til atopisk eksem, så alle bruker det samme). Er så og si aldri ute på by'n og er jeg det er det sammen med mannen min og da blir det vel mer fellespenger som brukes. Kjøper klær på jentetur ellers nesten aldri (ingen stor shopper). Hadde jeg bodd nærmere venninner og mer sentralt hadde jeg nok brukt mer penger på café/spise ute tror jeg. Nå går det meste av pengene i huslånet i stedet:) Anonymous poster hash: 47051...815
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #30 Skrevet 5. januar 2014 Veldig mye. I snitt ca 6000, men mye går med på interiør. Skal på to jenteturer på våren, den ene kommer på ca 10 000, den andre på 5000. Vi har mye penger, og jeg bruker mye penger. Klarer fint å kutte ned hvis det blir behov for det noen gang. Anonymous poster hash: 68ee5...d37
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #31 Skrevet 5. januar 2014 Oi, så mye jeg bruker i forhold til dere. 5-6000 kr går til eget forbruk, hver måned. Det er kafé, restaurant, klær, sko, frisør, hudpleieprodukter. Interiør regner jeg ikke med i denne kategorien, og ofte kjøper vi litt småting til huset også. Nye gardiner, en stol, puter, sengetøy, julepynt osv. Anonymous poster hash: da612...135
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #32 Skrevet 5. januar 2014 De som skriver 0 kr har ikke oversikt over hva de bruker og hva som går under eget forbruk. Anonymous poster hash: 044ab...113
MrsMilla Skrevet 5. januar 2014 #33 Skrevet 5. januar 2014 Legger av fra lønna til alle regninger jeg har personlig, som treningssenter og studielån. Setter av en viss sum til felles, samme som mannen min, altså strøm, mat, barnehage etc. Det som er igjen kan jeg bruke på det jeg vil. Frisør, kremer, sushi you name it. Men om vi skal i svømmehallen eller noe sammen, så går det ofte av den personlige potten for oss begge. Så vanskelig å beregne hva jeg bruker selv. Men med klær, frisør, sosiale happeninger et. Tipper jeg iallefall 4000mnd.
Ugl@ ruger... Skrevet 5. januar 2014 #34 Skrevet 5. januar 2014 Skal vi se, 299 på mobil Ca 500 på klær i hvertfall, shopper skjelden, men gjenomsnitt minmum det 500 på hudpleie ol mindt, lang hår og stusser det ca 3 gang i året, burde gått oftere sikkert 2-400 på et cafe besøk eller to med venninner 500 kr på diverse, feks garn, bøker, hobby, magasiner Ca 300 kr på ting jeg fyser på på farta, feks energi barer til tur, nøtter, iskaffe ol Ca 2500 rundt regnet minimum i hvertfall. Synes dette er moderat, sløser ikke, men litt må man få kose seg. Tror kansje enkelte underdriver litt. Jeg bruker ikke disse summene hve mnd, men dette er ca gjenomsnitt.
MrsMilla Skrevet 5. januar 2014 #35 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Legger av fra lønna til alle regninger jeg har personlig, som treningssenter og studielån. Setter av en viss sum til felles, samme som mannen min, altså strøm, mat, barnehage etc. Det som er igjen kan jeg bruke på det jeg vil. Frisør, kremer, sushi you name it. Men om vi skal i svømmehallen eller noe sammen, så går det ofte av den personlige potten for oss begge. Så vanskelig å beregne hva jeg bruker selv. Men med klær, frisør, sosiale happeninger et. Tipper jeg iallefall 4000mnd. Glemte å ta med at jeg også sparer ca 5000, det er jo forsåvidt også mitt, samtidig som det noen ganger går til oss alle ved nedbetaling av lån eller annet når det eventuelt settes i bruk. Vanskelig å skille eget og familiens forbruk da mye er forbruk vi har fordi vi gjør de valgene vi gjør. Ferie er jo mitt og mannens forbruk da vi velger dette, men samtidig er jo alle med på det. Endret 5. januar 2014 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #37 Skrevet 5. januar 2014 Jeg bruker nok fort over 10.000 kr i måneden på meg og min datter når det gjelder personlig forbruk. Anonymous poster hash: 458f1...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå