Gå til innhold

Nesespraystart; pris og syklusdag?

Anbefalte innlegg

Jeg er lettstimulert og det er ingenting i veien med meg som sådan. Går over fra donorinseminasjon til ivf med samme donor nå på nyåret. Lurer litt da på hva som er standard dose og pris? Jeg skal bruke en eller annen nesespray først, siden menopur, slik jeg har forstått det. Hva koster denne nesesprayen? Og på hvilken syklusdag pleier man å starte med spray? 

Og hvor mange doser med menopur tar man vanligvis før UL? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144109022-nesespraystart-pris-og-syklusdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Tror jeg har pleid å starte på synarela (nesespray) på cd 20. Man får så en normal blødning når man skal ha mens. Jeg har så startet m menopur 15 dager etter oppstart på nesespray, og tatt ul på 10. stimuleringsdag. Nesesprayen fortsetter man med etter at man har startet m stimulering, men i mindre doser. Dette for å hindre eggløsning. Lykke til :))

Det er første ivf-runde, har hatt 3 donorforsøk (+ ett avbrutt) i høst, så har brukt ca 4000 så langt, så vi må betale selv inntil vi når grensa. 

Så jeg skal begynne på nesesprayen ETTER neste eggløsning da (fikk mens i går)? Og får en menslignende blødning om ca en mnd? Crap, jeg som hadde sett frem til å slippe mens (i det minste) ;-) 

Men er du lettstimulert håpefull? Jeg er så redd for å bli overstimulert, siden jeg har en meget velfungerende kropp i utgangspunktet. Ble overstimulert på 1-2 doser menopur i høst. Skal jeg gå på det i 10 dager før UL kommer jeg til å eksplodere :P 

Tar man eggløsningssprøyte før uttak forresten? 

Jepp, nesesprayen startes etter el ;) også kommer mensen som vanlig (hvis man har regelmessig syklus,da) Jeg er absolutt ikke lettstimulert. Har lav amh, altså få eggposer. Går på maks dose Menopur OG Puregon ;S El-sprøyten settes før uttak. Tror det er for at eggene skal ha den siste modningen/klargjøringen før de hentes ut.

Ja, må ha eggløsningssorøyte så de skal løsne inni folliklene, om jeg har forstått det riktig. Siste ivf-forsøk fikk de ikke ut alle eggene mine, de "satt fast", så de spurte om jeg hadde fått tatt el-sprøyta til den tiden jeg skulle, da den hadde virka dårlig.

Annonse

Aha, litt klokere her da. 

Skal ringe riksen nå i dag, blir vel ære-være å komme gjennom siden det har vært ferie og er mandag, men det får så være. Håper de ikke kjører på med høy dose over veldig mange dager før UL for jeg er stygt redd for at det kan bli for mye for kroppen min. Hadde det miserabelt nok etter 2 lavdoser menopur i høst :-p 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...