Gå til innhold

Mamma har invitert hele familien på sydentur, hun betaler for alle. Hvor drar vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir 10 - 12 stykker fra alder 7 -65 år. Kun et barn under 15, men flere tenåringer.

Hvordan ville du bodd, leiligheter eller stort hus? Hva bør vi tenke på? Hvordan kan konflikter unngås på turen?

I det hele tatt, er det noen der ute som har erfaring med sydentur med hele flokken, og vil dele tips?

Anonymous poster hash: f1f76...67b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke NAZAR i allefall! Ikke nok solsenger ved bassenngene! Og KAOS i matsalene!!!! Flere hundre mennesker som skal ha mat på samme tid! Vi var helt utslitt etter sist vi kom hjem der i fra!!!!!

Anonymous poster hash: 1dce4...77f
Skrevet

Mallorca har noe for enhver.

Tror jeg ville bodd i leiligheter, så har en mulighet til å trekke seg tilbake ved behov.

Anonymous poster hash: 72bcc...550

Skrevet

Ville reist til en "vær sikker" plass.... kanskje Puerto Rico på Gran Canari øyene? Og så ville jeg bestilt Alll inclusive. Skjønt å kunne spise på hotellet og slippe stresse av sted for å finne plass å spise. Så kan man heller spise noen måltider andre plasser om man ønsker det :) 

Skrevet

Hvor dere drar, er jo avhengig av når dere skal dra. Er det på vinteren, er alternativene færre. Da blir det fort Kanariøyene. 

Jeg foretrekker et stort hus, gjerne et sted hvor det er mulig å få noen til å komme å lage mat en gang eller tre. På sommerstid ville jeg valgt Provence eller Toscana. Er det konfliktmateriale eller -potensiale i flokken, ville jeg nok valgt leiligheter. Da er det lettere for alle å trekke seg vekk ved behov. 

Skrevet

Turen er ikke bestilt, men vil trolig skje mellom mars og neste jul. 

Jeg mener at det helt klart er konfliktmateriale i flokken, og at fred og ro er essensielt for at vi skal komme gjennom turen som venner hæhæ.

Altså; det første vi har kommet fra til er at vi må bo i separate leiligheter :)

Men hvor?

Jeg er ganske sikker på at vi ikke velger all inclucive. Vi må ut og finne spisested hver kveld, det er litt av morroa :)

hi

Anonymous poster hash: f1f76...67b
Skrevet

Vi var på Mallorca med svigersfamilien, 7 voksne og 2 små barn. Bodde da på sunwing alcudia, alle hadde leilighet etter sitt behov. Mange steder å spise i alcudia så ville ikke kastet bort penger på all inclusive. Men kan være greit med inkludert frokost da :)

Neste gang reiser vi med min familie, 9 voksne og 3 småbarn, til sunwing kallithea. Også her har vi fordelt oss på leiligheter så alle får en etter eget ønske angående beliggenhet og standard :)

Så ville absolutt gått for et leilighetshotell en plass. Hva med å sjekke ut playitas (tror det er Apollo) på Kanariøyene? Og på sunwing kallithea kan man feks bo på poseidon om man vil slippe unna ståk og mas :)

Skrevet

Hvis mor betaler er det vel hun som velger reisemål også.

Anonymous poster hash: f24ae...4ed

Skrevet

Tja, jeg fikk velge når svigermor betalte :) har bestemt h or vi skal nå også, men denne gangen betaler alle selv. De med barn har ofte et ekstra ord med i laget :)

Skrevet

Vi var på Kypros i september. All inclusive og hver vår leilighet. Mine foreldre, bror med samboer, mannen, meg og vårt barn. Vi var mye sammen, men hadde hver vår kveld alene også.Da jeg og mannen var ute i byen alene, hadde foreldrene mine sønnen vår i vår leilighet. Dette hadde vi avtalt på forhånd.

De fleste kveldene, altså etter middag og show, satt vi på verandaen hos oss, siden 4 åringen måtte llegge seg etterhvert 😊

Fungerte veldig bra og det var en topp ferie 😊

Anonymous poster hash: 969d7...a0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...