Gå til innhold

En bekjent mistet datter i en ulykke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun var 28 år. Vil gjerne sende en melding, men vet ikke hva som er fint å skrive. Det er forferdelig. Noen råd?

Anonymous poster hash: d9825...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bekjent/venn av meg mistet moren nå i jula og jeg sendte noe ala: "Hei. Jeg ville bare si at jeg tenker mye på dere. Klem Xxx." 

Har selv vært pårørende og ofte er det enkleste det beste. Ingen store løfter eller svulmende fraser, men å vite at noen tenker på en kan varme godt. 

Skrevet

Mine tanker er hos deg i denne sorgtunge stunden. Klem

Anonymous poster hash: 54538...567

Skrevet

Takk for svar. Ja jeg tenkte også det er greit å holde det litt kort og enkelt. Tenker på dere/deg er nok bra.

Skrevet

Mine tanker er hos deg i denne sorgtunge stunden. Klem

Anonymous poster hash: 54538...567

Takk for svar her og. Den kan sikkert være fin Greit å se at jeg ikke var helt på villspor. Ble bare så usikker og ville ikke komme med noe kleint.

Skrevet

Tenker på dere.

Er her om dere trenger hjelp til noe.

Disse to setningene ble jeg vsldig glad da jeg satt igjen med stort tap og sorg.

Skrevet

Tenker på dere.

Er her om dere trenger hjelp til noe.

Disse to setningene ble jeg vsldig glad da jeg satt igjen med stort tap og sorg.

Takk!

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg ville ikke sendt sms til en venn i krise.

Jeg ville ringt henne, møtt opp på døra.

Skrevet

Ring henne! Ta dg en tur, hold rundt henne. Så fryktelig upersonlig med sms i en sånn situasjon.

Er du redd for å vise følelser? Redd for situasjonen?

Anonymous poster hash: 7830a...bcc

Skrevet

Dere som sier hun skal dra på besøk: Hun skriver jo at det er snakk om en bekjent..

Jeg ville ikke tråppet opp på døren til noen som bare er bekjent i en slik situasjon, en god venninne derimot..

Anonymous poster hash: 4e2ba...7d2

Skrevet

Ja vi er ikke nære venner. Dette er en bekjent jeg har kjent i jobbsammenheng ca ett års tid. Har ikke sett vedkommende på noen måneder og nå skjedde dette. Føler likevel det er riktig å sende noen ord og jeg regner med vi kommer til å ha en del å gjøre med hverandre fremover.

Skrevet

Jeg mistet en datter, og satt stor pris på all omtanke, også per sms. Bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 21757...205

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville bare skrevet "jeg tenker på dere" klem xxxx

Den meldingen sier mye

Skrevet

Vær ærlig og fatt deg i enkelhet. Det er ingenting som er så jævlig som dem som prøver å trøste vekk problemet og sorgen. A la "du kommer nok til å få flere barn", "det finnes nok noen som har det verre" osv. Anerkjenne og aksepter sorgen til din bekjent.

Anonymous poster hash: 21757...205

Skrevet

jeg ville aldri dratt på døra til noen som nettopp har mistet det kjæreste de har uansett hvor godt jeg kjente personen. Noen setter nok pris på det, men langt i fra alle.

Jeg mistet pappan min for 1,5 år siden og da orka jeg ikke tanken på å få trøst av noen eller snakke med noen de første 2-3 ukene. Jeg sendte tilogmed sms til min beste venninne som jeg også har vokst opp med fra jeg var 2 år og som også kjente pappan min godt. Skrev hva som hadde skjedd og at jeg hadde det helt forferdelig og at jeg ikke orket å prate med noen nå og at jeg skulle ringe når jeg orket. Hadde mer enn nok med meg selv og den lille energien jeg hadde gikk til å ordne de praktiske tingene. jeg ville bare være i fred og sørge på min måte. Det holdt i lange baner å snakke med min mor, mann og barn. Det var mange som ville vise sin medfølelse og jeg satt mest pris på smsene. tlf tok jeg ikke når folk ringte fordi jeg rett og slett ikke orket å snakke med noen. Følte jeg da måtte forklare hva som hadde skjedd, hvordan osv og jeg orket ikke å snakke om det.

Send sms du! Det er IKKE upersonlig. Vedkommende får med seg at du tenker på de og at du bryr deg uten at du evt presser deg på.

Jeg hadde skrevet noe sånt som at dette var veldig vondt å høre og at jeg tenker på de og er her hvis det er noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...