Gå til innhold

Vanlig å være lei seg for at fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er også glad for at "fødekanalen" er intakt etter ks. Noe mannen min også har gitt utrykk for. 

Anonymous poster hash: 8eb49...1aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke lei meg også KS, for det reddet babyen. Men jeg var lei meg fordi både far og tante fikk tilbringe tid med den lille før jeg var våknet av narkosen engang :(

Anonymous poster hash: 587f0...a00

Det er da det eneste riktige at pappa får barnet til seg når mor ikke kan ta seg av det. Hvem skulle ellers vært den første barnet møtte? En fremmed jordmor?

Anonymous poster hash: e2598...ea3

Er du teit? Eller vil du bare være kvalm?

Selvsagt skulle faren være med babyen når ting ble som det ble! Men man må vel få være lei seg for at man ikke er den som får være med der når man har båret på babyen hele svangerskapet.

Men verre var det at en tante som tilfeldigvis var på jobb på sykehuset den dagen også var der.

Anonymous poster hash: 587f0...a00

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at jeg måtte ta KS! Fikk lillesnuppa rett opp på magen, slapp å presse henne ut gjennom f.... og slapp alle smertene som følger med en vanlig fødsel.

Hva er det å være lei seg for??? At f.... ikke revna?

Anonymous poster hash: 21829...4c9

Er mer smerter ved ett ks enn enn vanlig fødsel, ihvertfall i mange tilfeller! Pluss, at jeg gikk glipp av 8 timer sammen med barnet mitt pga ks... Ikke noe jeg ville valgt igjen!!! KS er IKKE noe enkelt valg!!

Anonymous poster hash: f3ed7...2b7

Jeg hat hatt 3 KS fordi jeg måtte, og har ikke hatt smerter etter noen av dem. Klart det er ubehagelig da man skal reise seg fra senga de første gangene og det gjør vondt å snu seg ol. men jeg vil heller foretrekke det enn smertene man har i en vanlig fødsel. Dessuten har jeg fått barna opp på brystet med en gang de har tatt de ut av magen, så føler ikke jeg har gått glipp av noe som helst.

Men, såklart er alle KS forskjellige. Jeg har sikkert vært veldig heldig!

Anonymous poster hash: 21829...4c9

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at jeg måtte ta KS! Fikk lillesnuppa rett opp på magen, slapp å presse henne ut gjennom f.... og slapp alle smertene som følger med en vanlig fødsel.Hva er det å være lei seg for??? At f.... ikke revna? Anonymous poster hash: 21829...4c9

Rimelig spesielt å kalle fødekanalen for fitte!

Hvor gammel er du egentlig?Anonymous poster hash: 753a8...5e8

Mente hun ikke fødekanalen da? Den begynner på f.....

Anonymous poster hash: 53f17...49b

Skrevet

Er også glad for at "fødekanalen" er intakt etter ks. Noe mannen min også har gitt utrykk for.   Anonymous poster hash: 8eb49...1aa

Etter fire fødsler er 'fødeksnalen' fremdeles like stram og fin. Man kniper, vet du, så da blir det ikke slark noe sted

Utrolig hvor mye uvitenhet det finnes blant mennesker man forventer litt mer av.

Anonymous poster hash: 753a8...5e8

Skrevet

Er også glad for at "fødekanalen" er intakt etter ks. Noe mannen min også har gitt utrykk for.

Min er helt intakt etter fødsel. Ble trangere og kjenner mer. Vaginal fødsel er ikke synonymt med at man blir ødelagt og ikke har god sex etterpå.

Anonymous poster hash: 7ba19...de4

Skrevet

Min er helt intakt etter fødsel. Ble trangere og kjenner mer. Vaginal fødsel er ikke synonymt med at man blir ødelagt og ikke har god sex etterpå.

Dette stemmer ikke helt med det venninnene mine forteller. Flere som ennå sliter med sexlivet to år senere. Revningen er vel ikke heller et pluss. 

Skrevet

Ja, jeg var fryktelig skuffa etter ks. Var absolutt ikke det jeg så for meg. Selvom jeg selvfølgelig var glad og takknemlig for muligheten for barnet og meg til å overleve. Veldig glad for at jeg har hatt 2 vaginale fødsler etterpå, det var veldig healende for meg:) Og ja, jeg er god som ny selv etter 4 vaginale fødsler;)

Skrevet

Jeg var virkelig lei meg for at min første fødsel endte i keisersnitt. Jeg hadde vært med på flere fødsler og gledet meg til å oppleve dette selv. Da det ikke gikk, og jeg ble nødt til å ta keisersnitt følte jeg at kroppen sviktet meg. Brukte lang tid på å komme over det også. Selvfølgelig er det viktigste at barnet har det bra osv. Men min kropp klarte ikke en fødsel.

Det samme skjedde gang nr 2, men da var jeg mer forberedt. Når jeg nå skal ha nr 3 føler jeg meg litt snytt for at jeg ikke engang får lov til å prøve...

Anonymous poster hash: 874b2...838

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Ja, du har jo ikke født, så jeg skjønner at det er kjipt. Anonymous poster hash: e2598...ea3

Så barnet til hi er ikke født det da? Siden mor ikke har født mener jeg?

Av alle idiotiske ting man kan høre...Anonymous poster hash: 753a8...5e8

Forløst ja, fødsel regnes visst kun via vagin.

Heter det ikke også vaginal forløsing? Så det er vel ikke rett å si at det kun er keisere og keiserinner som er forløst?

Skrevet

Jeg hadde faktisk planer om å bli jordmor, som jeg la til side etter barn nr 2 også endte i hastesnitt...

Skrevet

Jeg hadde faktisk planer om å bli jordmor, som jeg la til side etter barn nr 2 også endte i hastesnitt...Anonymous poster hash: 874b2...838

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvorfor endret keisersnittet dine ønsker og planer om å bli jordmor?

Anonymous poster hash: 753a8...5e8

Skrevet

Ja, jeg var skuffet. Men skuffet over egen kropp som ikke klarte komme i gang med fødsel 3 døgn etter prematur vannavgang. At kroppen ikke klarte å bære frem et fullbårent barn.

Hun satt i tillegg i seteleie.

Men det gikk fort over. Barnet var friskt og det betyr mer enn noe annet.

Men, heller fødsel enn KS. Fikk heldigvis føde de to siste, og det var mye bedre for helsa, selv om jeg ble klipt med nr 2.

Anonymous poster hash: 715e8...2cf

Skrevet

Jeg hadde faktisk planer om å bli jordmor, som jeg la til side etter barn nr 2 også endte i hastesnitt...Anonymous poster hash: 874b2...838

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvorfor endret keisersnittet dine ønsker og planer om å bli jordmor?Anonymous poster hash: 753a8...5e8

Fordi jeg fremdeles syns det er tøft at kroppen min ikke mestret å føde barna mine. Jeg har ikke opplevd den siste delen av fødselen, og føler derfor at jeg ikke " noe å bidra med " som fødselshjelper i den siste fasen av fødselen. Kjenner dessuten på en slags bitterhet og en sjalusifølelse for de som kan få det til. Dette ble dårlig formulert, og nedskrevet så det fryktelig barnslig ut... He he. Jeg vet at det finnes jordmødre som bare har hatt keisersnitt, og at det finnes jordmødre uten barn. Likevel endret mitt fokus seg da det endte i hastesnitt gang nr 2 også.

Skrevet

Dette stemmer ikke helt med det venninnene mine forteller. Flere som ennå sliter med sexlivet to år senere. Revningen er vel ikke heller et pluss.

Vet om en mor som døde under ks for mange år siden. Hun hverken revnet eller fikk ødelagt sexlivet sitt.

Anonymous poster hash: 2f55d...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...