Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Endte med keisersnitt? Anonymous poster hash: 61474...176
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 det er vel noe med at man har noen forventninger,og når det ikke går som man tenker at det skulle,så er det jo normalt å føle skuffelse? Anonymous poster hash: 65243...32a
Gjest Leelu30 Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Jeg var først lei meg når min første fødsel endte i hastesnitt, men det gikk over i ettertid har vi jo fått vite hvor alvorlig galt ting kunne gått, så jeg er ekstremt fornøyd med at fødselen resulterte i en velskapt gutt jenta mi er tatt med planlagt snitt ( pga den første fødselen) og det var en fantastisk opplevelse i forhold til et hastesnitt
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Jeg syns det er forkastelig at det å føde skal være en konkurranse. Hvem fødte fortest, hvem fikk minst smertestillende, hvem kom seg først i dusjen etterpå osv osv. Evt legge ut selfie i push up bh og blondetruse 4 dager etter fødsel for å spytte på alle som ikke hadde et like enkelt svangerskap. For 100 år siden så døde hver femte kvinne i barselseng og slik er det fremdeles i verdens u-land, syns vi skal være ydmyke og takknemlige som får lov til å føde i Norge i 2013. Selvfølgelig så kan du være skuffet, men kan ikke skjønne hva du har å være skuffet over Du har fått et vakkert og friskt barn, og det er ikke fødselen som definerer hvor god mor du blir Anonymous poster hash: 0ecac...cef
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Ja, det var jeg! Anonymous poster hash: f3ed7...2b7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Jeg var utrolig glad når de kom inn og sa at det ble keisersnitt - litt i hui og hast med full narkose. Glad det endte godt. Det jeg var lei meg for var at jeg var så fjern av narkose første gang jeg så barnet mitt + at noen andre hadde holdt han og sett han først Men tross alt - det gikk bra med mor og barn - så jeg ristet det fort av meg. Lykke til!! Anonymous poster hash: 64e78...6c6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Tvert i mot! Jeg ble lettet da 40 timer med rier og svært kritisk situasjon for barnet og meg endte med hastekeisersnitt. Hadde såpass bedre opplevelse med keisersnitt enn det jeg fikk oppleve av naturlig fødsel, at jeg nå går for planlagt keisersnitt ved neste fødsel. Anonymous poster hash: 8eb49...1aa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Jeg var først lei meg når min første fødsel endte i hastesnitt, men det gikk over i ettertid har vi jo fått vite hvor alvorlig galt ting kunne gått, så jeg er ekstremt fornøyd med at fødselen resulterte i en velskapt gutt jenta mi er tatt med planlagt snitt ( pga den første fødselen) og det var en fantastisk opplevelse i forhold til et hastesnitt Akkurat sånn var det for meg og. Kjempeskuffet og sint etter mange timer i fødsel. De hadde ikke tid til å forklare før etterpå, men jeg skjønte jo etterhvert hvorfor:) Anonymous poster hash: 823ed...f6a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Det er mye som er vanlig. Jeg tror det er vanlig både å bli lei seg og skuffet, og å bli lettet. Hvis man tenker på at alternativet kanskje hadde vært at det hadde gått helt galt med mor og/eller barn, så kan man jo være glad for at vi har keisersnitt som alternativ, men det er mer nærliggende som første tanke å sammenligne med en vaginal fødsel som gikk greit, siden det er mer kjent for oss i Norge i dag. Og det er vel det de fleste i utgangspunktet ønsker seg. Ikke nødvendigvis (bare) fordi man føler seg mislykket eller noe, men det tar jo lenger tid å komme seg etter et keisersnitt, og man ønsker kanskje å være i best mulig form når man skal kose seg med og bli kjent med sitt nye familiemedlem. Anonymous poster hash: b59e9...909
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Jeg er kjempeglad for at jeg måtte ta KS! Fikk lillesnuppa rett opp på magen, slapp å presse henne ut gjennom f.... og slapp alle smertene som følger med en vanlig fødsel. Hva er det å være lei seg for??? At f.... ikke revna? Anonymous poster hash: 21829...4c9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Jeg er kjempeglad for at jeg måtte ta KS! Fikk lillesnuppa rett opp på magen, slapp å presse henne ut gjennom f.... og slapp alle smertene som følger med en vanlig fødsel.Hva er det å være lei seg for??? At f.... ikke revna? Anonymous poster hash: 21829...4c9 Rimelig spesielt å kalle fødekanalen for fitte! Hvor gammel er du egentlig? Anonymous poster hash: 753a8...5e8
Sint naken biltyv Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Jeg er kjempeglad for at jeg måtte ta KS! Fikk lillesnuppa rett opp på magen, slapp å presse henne ut gjennom f.... og slapp alle smertene som følger med en vanlig fødsel.Hva er det å være lei seg for??? At f.... ikke revna? Anonymous poster hash: 21829...4c9 Rimelig spesielt å kalle fødekanalen for fitte! Hvor gammel er du egentlig? Anonymous poster hash: 753a8...5e8 Enig. Ble litt flau her og tenkte hun må være rundt 14 eller noe.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Hun skrev vel ikke akkurat det ordet. Dere to, sier dere til mannen at han skal ta dere i fødekanalen når dere har sex? Anonymous poster hash: 4d954...5bb
Sint naken biltyv Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Hun skrev vel ikke akkurat det ordet. Dere to, sier dere til mannen at han skal ta dere i fødekanalen når dere har sex? Anonymous poster hash: 4d954...5bb Han føder ikke penisen sin opp i fødekanalen. Sex og fødsel er to forskjellige ting og jeg syns ordbruken burde være forskjellig når man prater om de to forskjellige tingene. Det var ikke bare ordbruken hennes som var spesiell men alt hun sa. Vitner om at hun er veldig umoden.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Ja, du har jo ikke født, så jeg skjønner at det er kjipt. Anonymous poster hash: e2598...ea3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Hun skrev vel ikke akkurat det ordet. Dere to, sier dere til mannen at han skal ta dere i fødekanalen når dere har sex? Anonymous poster hash: 4d954...5bb Han føder ikke penisen sin opp i fødekanalen. Sex og fødsel er to forskjellige ting og jeg syns ordbruken burde være forskjellig når man prater om de to forskjellige tingene. Det var ikke bare ordbruken hennes som var spesiell men alt hun sa. Vitner om at hun er veldig umoden. Jeg er over 40, og er alikevell veldig glad for at jeg ikke har måtte presset et barn ut av f.... Herregud, kall det hva dere vil, fødekanal, vagina, grotten whatever..... Jeg er bare glad jeg slapp å presse en unge ut av det! Anonymous poster hash: 21829...4c9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Ja, du har jo ikke født, så jeg skjønner at det er kjipt. Anonymous poster hash: e2598...ea3 Så barnet til hi er ikke født det da? Siden mor ikke har født mener jeg? Av alle idiotiske ting man kan høre... Anonymous poster hash: 753a8...5e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #18 Skrevet 4. januar 2014 Jeg er kjempeglad for at jeg måtte ta KS! Fikk lillesnuppa rett opp på magen, slapp å presse henne ut gjennom f.... og slapp alle smertene som følger med en vanlig fødsel. Hva er det å være lei seg for??? At f.... ikke revna? Anonymous poster hash: 21829...4c9 Er mer smerter ved ett ks enn enn vanlig fødsel, ihvertfall i mange tilfeller! Pluss, at jeg gikk glipp av 8 timer sammen med barnet mitt pga ks... Ikke noe jeg ville valgt igjen!!! KS er IKKE noe enkelt valg!! Anonymous poster hash: f3ed7...2b7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #19 Skrevet 4. januar 2014 Hun skrev vel ikke akkurat det ordet. Dere to, sier dere til mannen at han skal ta dere i fødekanalen når dere har sex?Anonymous poster hash: 4d954...5bb Media, hun SKREV det ikke helt ut, og det er mulig at hun mente fiffinetten, men på en eller annen måte så tviler jeg på det. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg bruker ihvertfall helt forskjellige ord når jeg skal beskrive sex og fødsel. Samme med om brystene skal brukes til amming eller sex. Men det er nå meg da. Bruker dere f-ordet når dere skal forklare barna hvordan babyer kommer til verden også? Anonymous poster hash: 753a8...5e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #20 Skrevet 4. januar 2014 Ja, du har jo ikke født, så jeg skjønner at det er kjipt. Anonymous poster hash: e2598...ea3 Så barnet til hi er ikke født det da? Siden mor ikke har født mener jeg? Av alle idiotiske ting man kan høre... Anonymous poster hash: 753a8...5e8 Helt riktig. Det er forløst, men ikke født. Anonymous poster hash: e2598...ea3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #21 Skrevet 4. januar 2014 Jeg var ikke lei meg også KS, for det reddet babyen. Men jeg var lei meg fordi både far og tante fikk tilbringe tid med den lille før jeg var våknet av narkosen engang Anonymous poster hash: 587f0...a00
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #22 Skrevet 4. januar 2014 Ja, du har jo ikke født, så jeg skjønner at det er kjipt. Anonymous poster hash: e2598...ea3 Så barnet til hi er ikke født det da? Siden mor ikke har født mener jeg?Av alle idiotiske ting man kan høre...Anonymous poster hash: 753a8...5e8 Helt riktig. Det er forløst, men ikke født. Anonymous poster hash: e2598...ea3 Så når barnet skal oppgi fødselsdato kan det ikke gjøre det fordi det ikke er født? Du får ta teorien din opp med myndighetene sånn at de kan få en rubrikk for forløselsesdato på skjemaer. Tåpelige menneske Anonymous poster hash: 753a8...5e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #23 Skrevet 4. januar 2014 Jeg var ikke lei meg også KS, for det reddet babyen. Men jeg var lei meg fordi både far og tante fikk tilbringe tid med den lille før jeg var våknet av narkosen engang Anonymous poster hash: 587f0...a00 Det er da det eneste riktige at pappa får barnet til seg når mor ikke kan ta seg av det. Hvem skulle ellers vært den første barnet møtte? En fremmed jordmor? Anonymous poster hash: e2598...ea3
<3 2G <3 Skrevet 4. januar 2014 #24 Skrevet 4. januar 2014 Ja, du har jo ikke født, så jeg skjønner at det er kjipt. Anonymous poster hash: e2598...ea3 Så barnet til hi er ikke født det da? Siden mor ikke har født mener jeg? Av alle idiotiske ting man kan høre... Anonymous poster hash: 753a8...5e8 Forløst ja, fødsel regnes visst kun via vagin.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #25 Skrevet 4. januar 2014 Jeg var ikke lei meg også KS, for det reddet babyen. Men jeg var lei meg fordi både far og tante fikk tilbringe tid med den lille før jeg var våknet av narkosen engang Anonymous poster hash: 587f0...a00 Det er da det eneste riktige at pappa får barnet til seg når mor ikke kan ta seg av det. Hvem skulle ellers vært den første barnet møtte? En fremmed jordmor? Anonymous poster hash: e2598...ea3 Eller så var hun lei seg for at hun selv ikke var våken og kunne få de første minuttene sammen med både babyen og mannen sin. Det er lov å legge godviljen til når man leser et innlegg altså. Anonymous poster hash: 753a8...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå