Gå til innhold

Har du noen gang blitt så irritert, mens du var på besøk at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bare dro? Det er jeg nå. Vurderer å dra hjem asap. Ble invitert av pappa til middag, men da jeg kom ble jeg bedt om å lage to retter selv. Lagde den ene, men spurte så om han kunne lage den andre, da jeg har to barn å ta meg av, og pga nylig fødselskade har jeg utrolig vondt i ryggen. Men så klikka han totalt og kalte meg tjukk foran min mann og onkel (fødte for tre uker siden), og sa jeg er lat (vel er kanskje det, pga barn med kolikk sov jeg tre timer i natt). Nå frister ikke mat eller besøk, har lyst å dra NÅ!

Anonymous poster hash: 976b9...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviter han på middag en dag å når han kommer, ber du han lage middagen selv...

Skrevet

Reis, og fortell ham i klartekst hvorfor du drar. Avslå neste invitasjon fra ham, og fortell ham hvorfor.

Skrevet

Ville dratt da jeg ble bedt om å lage maten selv. DU er for snill! Dra NÅ.

Anonymous poster hash: 81971...fa3
Skrevet

Hadde helt klart dratt hjem!

Jeg gikk hjem en gang etter å ha sittet i 1,5time å hørt på kjekling mellom min x og hans mor, dette er regelen mellom de to, men helt fjernt fra min verden, så jeg gikk.

Skrevet

herregud, hva er nå dette da?å invitere til middag for å måtte lage egen mat?og bli kalt lat om man ikke orker?hadde dratt hjem og ikke orket å komme på besøk på lang lang tid.

IKKE la deg behandle som en dørmatte!

Anonymous poster hash: 243fe...568
Skrevet

Pakk sammen mann og barn og reis. Fortell han at han har misforstått fullstendig, både når det gjelder hva det innebærer å invitere noen til middag og hvordan man snakker til andre mennesker. Hvorfor skal dere være hos han for å varte han opp og bli skjelt ut? Du trenger ikke dette, og du trenger ikke finne deg i det. Reis.

Skrevet

jeg hadde kjeftet han huden full, bedt han om å reise til der sola ikke skinner...så hadde jeg gått min vei...
HÅPER MANNEN DIN SA NOE NÅR DIN FAR KALTE DEG FOR FEIT OG LAT!!! DETTE HADDE ALDRI I VERDEN MIN MANN GODTATT FRA NOEN...!!

Skrevet

Herregud, dra.

Anonymous poster hash: da1c3...a28

Skrevet

Jeg ville dratt NÅ!!! Dvs... jeg ville dratt i det øyeblikk han fortalte at du skulle lage middagen og han ikke skulle hjelpe til.

Betaler han deg for å lage den middagen, eller? Han har tydeligvis lyst på to-retters middag, har bedt inn deg og mann og barn og en bror av seg... men gidder ikke å gjøre noe for det selv. Så han "inviterer" deg til å være hans kokk. Når du ikke gjør akkurat som han vil du skal gjøre (dvs ber ham hjelpe til) da svarer han med å spytte ut av seg krenkende kommentarer om din kropp. Bare det i seg selv er så lavmål at jeg har ikke ord. At han krever dette av deg og snakker slik om kroppen din tre uker etter fødsel.... ja, som sagt, jeg mangler ord!

Er dette en adferd som er normal for ham, eller har han endret seg i det siste?

Hvis dette er en endring som har kommet i det siste ville jeg tenkt tidlig demens/alzheimers eller svulst som endrer personligheten hans.

Hvis han "bare er sånn" ville jeg en gang for alle lekset opp for ham og sagt at du er villig til å høre på ham når han ber deg om unnskyldning og viser vilje til å endre seg.

God tur hjem ;)  ....og reis hjem med god samvittighet, dette trenger du ikke finne deg i!!

Gratulerer med den lille, forresten :)

Ps... din mann og onkel, satt de bare og hørte på? Forsvarte ingen av dem deg?

I så fall trenger nok mannen din også en oppstramming etter min mening.

Anonymous poster hash: b088e...07d
Skrevet

Man ber ikke gjester lage maten uansett, men spesielt ikke når gjesten er en kvinne I BARSEL. Har lest mye sjokkerende oppførsel her inne, men denne tar en plass på Topp 10 lista. Pakk sammen unger og barn og dra NÅ.

Skrevet

Og jeg har forresten pakket og dratt hjem av en annen grunn en gang ;)

# 11

Anonymous poster hash: b088e...07d
Skrevet

What???? At det går an!! Hadde reist på flekken og ALDRI snakka med ham igjen! Heldigvis har jeg verdens snilleste pappa som aldri hadde bedt meg hverken lage mat eller sagt noe sånt til meg, får bare høre hvor stolt han er av meg og glad han er i meg.

Blir lei meg over å lese hvordan din far behandler deg, hvor gammel er han? Har han alltid vært sånn? Diagnoser? Alzheimer i familien?

Skrevet

For en latsekk!! Invitere dere på middag og så forvente at DU skal lage maten?? Og i tillegg tre uker etter en komplisert fødsel?? Men jeg lurer faktisk på mannen din også jeg, syns han det er helt greit at barselkona står og strever på kjøkkenet mens han sitter i stua og koser seg? Syns begge burde fått en oppstramming, du virker rett og slett dumsnill....

Anonymous poster hash: 10270...6a5
Skrevet

Nei, det har jeg ikke, men så er jeg sjelden på besøk hos idioter.

Ta med deg mann og barn og kos dere hjemme. Og takk nei neste gang han inviterer.

Skrevet

Dro fra moren min i julen i fjor etter en kjempe stygg kommentar om mannen min som var helt unødvendig. Hun er i tilegg veldig glad i han. Klokka var 2030 da så jeg ødela ikke hele kvelden liksom, men syntes at det var nødvendig å sette ned foten. Hun har for vane å slenge med leppe før hun tenker og ofte er det veldig sårende.

Anonymous poster hash: 308a5...43f
Skrevet

Jula 2011 reiste jeg hjem fra mamma noen dager før jeg egentlig skulle (skrev innlegg om det her inne - juleferie hos mamma som røyka inne, hadde det skittent og jævlig, jeg brukte tiden på å vaske, handle, lage mat og ta meg av 2åringen min, mm.). Reiste hjem i ren frustrasjon og har ikke feiret jul hos mamma siden da :)

Anonymous poster hash: 81751...fc7
Skrevet

Dra såklart. Dette er ikke normal oppførsel! Inviterer ikke på middag for at gjestene skal lage mat. Uakseptabel språkbruk i tillegg, nei fysj :(

Men litt off topic:, for noen dager siden var det en som spurte her om svigermor hadde normal oppførsel. Bl andre rare ting hun gjorde var å forlange at sønn og svigerdatter skulle lage all maten når de var på besøk. Det kom da mange svar om at svigerdatra var sutrete og hang seg opp i bagateller . Er det litt dobbeltmoral ute å går eller?

Skrevet

Dra såklart. Dette er ikke normal oppførsel! Inviterer ikke på middag for at gjestene skal lage mat. Uakseptabel språkbruk i tillegg, nei fysj :(

Men litt off topic:, for noen dager siden var det en som spurte her om svigermor hadde normal oppførsel. Bl andre rare ting hun gjorde var å forlange at sønn og svigerdatter skulle lage all maten når de var på besøk. Det kom da mange svar om at svigerdatra var sutrete og hang seg opp i bagateller . Er det litt dobbeltmoral ute å går eller?

Jeg kan bare svare for meg selv og jeg har verken lest eller svart i den tråden du refererer til

Anonymous poster hash: 81751...fc7

Skrevet

Det ville vel ikke være første gang dobbeltmoralen viser seg her.

Men så er det jo også mye mulig at det er forskjellige personer som svarer på de forskjellige trådene da. Jeg har ihvertfall ikke svart på den tråden du refererer til :P

Skrevet

Det ville vel ikke være første gang dobbeltmoralen viser seg her.

Men så er det jo også mye mulig at det er forskjellige personer som svarer på de forskjellige trådene da. Jeg har ihvertfall ikke svart på den tråden du refererer til :P

Utrolig hva folk kan få seg til å gjøre i allfall. Føler med hi :( Sårbar er en jo også rett etter en fødsel.....
Skrevet

Dro dere hjem?

Anonymous poster hash: 77d41...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...