Gå til innhold

Rier før fødsel...! Erfaringer? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun blitt satt igang så vet ikke noe om dette, men...

Er jo noen som har rier i noen døgn hjemme før fødsel...Hvordan kan disse riene sammenlignes med riene under selve fødselen?

Jeg er så usikker på om det er det jeg har! Hvordan føles de???

Har ringt føden, men fikk beskjed om og bli hjemme litt til...

Anonymous poster hash: 50148...52b

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Smertene og hvor smertene går har vært ulike på "før fødselen rier" på ungene her.. Men derimot, så blir de mer regelmessig og sterkere.. Nå startet riene mine brått da, med 4 min mellom og de varte i 3-4 minutter :P Så jeg fikk beskjed om å komme fortløpende, og hadde jevn kontakt med jordmoren over tlf de 30-45 min inn til sykehuset, tilfelle de måtte sende henne og sykebil til oss ;)

Men, jeg hadde rier for første gang med sønnen vår, og forsto jo fort at det var det jeg hadde.. Venninnen min hadde rier i 13 timer før hun viste med sikkerhet at det var åpningsrier hun hadde :)

Skrevet

tja... har født tre ganger og de var alle forskjellige.Men hadde ikke det et døgn i forveien da!Fødslene mellom 7-14 timer,og de to første var regelmessige fra de startet,men det var ikke nr tre,da skjønte jeg ikke at jeg var i fødsel en gang...

Til meg er det "tak" i kroppen,sånn at jeg må stoppe,vugge litt fram og tilbake og puste godt for å puste meg igjennom de.så slipper de taket som om ingenting har skjedd... :P

Anonymous poster hash: b46ef...49a
Skrevet

tja... har født tre ganger og de var alle forskjellige.Men hadde ikke det et døgn i forveien da!Fødslene mellom 7-14 timer,og de to første var regelmessige fra de startet,men det var ikke nr tre,da skjønte jeg ikke at jeg var i fødsel en gang...

Til meg er det "tak" i kroppen,sånn at jeg må stoppe,vugge litt fram og tilbake og puste godt for å puste meg igjennom de.så slipper de taket som om ingenting har skjedd... :P

Og for å svare på spørsmålet ditt så blir riene til meg noe inni hælvettes så vonde når det begynner å åpne seg for fullt,så vondt at jeg tror jeg skal dø rett og slett.derfor er smertestillende gull!

Skrevet

Jeg hadde smerter som utviklet seg fra helt levelig menssmerteaktig murring kl ni om morgenen til ganske intenst vondt ved middagstider dagen etter. Da var det sånn at det gjorde vondt med bittesmå humper i veien, og da mannen bremset og svingte. Var fremdeles i tvil da vi kom på sykehuset, for tenkte hele tiden at det måtte jo helt sikkert være vondere enn dette, jeg er sikkert bare pysete, osv. Hadde da fem-seks cm åpning. Og ja, det ble definitivt vondere etterhvert. Ikke sammenlignbart i det hele tatt ;-)

Skrevet

De smertene jeg har nå er veldig uregelmessige...Det kan plutselig gå flere timer imellom hver "ri" og noen er veeldig tette..Men får vell bare smøre meg med tolmodighet! Er bare glad det skjer ting jeg...siste igangsatte fødsel var et heeeeeelvette! 😁 og fikk ingen forvarsel slik som nå!

Anonymous poster hash: 50148...52b

Skrevet

Jeg hadde rier og 4 cm åpning i 8dager før fødsel. Syns de riene var helt forferdelige, men ikke like intense som i siste fase.

Dette var fødsel nr to, og baby og forstoppelse var årsaken til at det tok så tid (de blokkerte hverandre fra å komme videre ned). Da jeg endelig kom meg på do, gikk det ufattelig raskt fra 4cm til full åpning. Jeg orket ikke mer og fikk spinalbedøvelse, og det stoppet riene helt.

Hadde jo ingen smerter da,men ei ufattelig tøff jordmor som fikk meg til å presse ut babyen selv. Riene var selvsagt ikke like tette i alle 8dagene, det gikk av og på hele tiden.

Første fødsel ble satt i gang. Riene da var uutholdelige og intense,og jeg holdt på å besvime flere ganger pga for lite oksygen. Prøvde lystgass uten virkning på smerte,og fikk helt angst da jeg følte jeg skulle besvime hele tiden, men hadde en fantastisk jordmor som hjalp meg trygt igjennom alt.

For min del var naturlig start best,hadde det ikke vært for så mange døgn. Jeg var ufattelig sliten,men smertenivået var lettere,til tross for at jeg måtte ty tilsmertelindring.

Prøv å slappe av,spise og sove så du er klar for fødsel :-) Gratulerer med"snart-baby" i armene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...