Gå til innhold

Nederlag å bo i leilighet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå fra samboer, og da er det nok naturlig at jeg flytter ut.

Ønsker å bo så nære som mulig av hensyn til barna. Da er det leilighet i lavblokk som er nærliggende, geografisk og økonomisk. Vi bor nå i et rekkehus i et rolig område.

Men jeg føler litt på at jeg da flytter tilbake til slik jeg bodde da jeg kjøpte min første leilighet som 20 åring - bare litt større.

Har sett på en med 2 soverom, som er på ca 68 kvm. Jeg er 36 år og vel etablert, men vurderer nå å røske meg selv opp med rota.

Synspunkter ?

Har nok ikke råd til å kjøpe ut samboer heller, han eier større andel enn meg i huset.

Anonymous poster hash: c3d56...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke leilighet er nederlag:-) vi bor i rekkehus nå og har 5 år på å bestemme oss om vi fortsette å bo her til gutten vår går ut ungdomsskole eller flytte før han begynner på skolen , om 5 år.

Vi heller mot leilighet der vi parkere i kjeller og slipper gressklipping og snømåking

Anonymous poster hash: c7547...e37

Skrevet

Er ikke noe nederlag, men skjønner om du føler det som et steg tilbake. Drit i det, du kommer deg opp igjen!

Skrevet

Ikke per definisjon. For meg hadde det vært et nederlag, fordi det å bo så tett på andre mennesker hadde senket livskvaliteten min veldig.

Men selv om løsningen for deg er leilighet nå, så behøver det ikke være for evig og alltid heller da :)

Skrevet

Du får et bosted med fire vegger og tak. Aldri skjønt dette med nederlag ang bosted. Man kjøper det en har råd til vel. Samme f.....Hva en bor i? Nei kos deg og lykke til :)

Skrevet

Jeg er fornøyd med min nydelige leilighet på 69 kvadrat ;) Alenemor som blir 40, to barn som bor hos meg :) 

Skrevet

Ikke noe nederlag med leilighet, og heller ikke noe nederlag å leie. Bare i Norge vi har disse luksusproblemene! Tak over hodet og 4 vegger, og man BURDE være fornøyd!

Anonymous poster hash: 30b00...e56
Skrevet

Vi bor i leilighet. Drømmen er å kjøpe hus etterhvert. Men syns ikke det er et nederlag. Syns ikke det er et nederlag å eie egen bolig, uansett om det er rekkehus eller leilighet.

Når man er alene med barn så tror jeg det kan være lurt å bo i leilighet. Da slipper man de ekstra utgiftene som er med vedlikehold av hus.

Anonymous poster hash: 730a8...745

Skrevet

Vi valgte leilighet fremfor hus da vi skulle ha større plass. Rett og slett fordi det er deilig å slippe alt vedlikeholdet:)

Leiligheten kostet mer enn huset så ikke noen økonomisk årsak, men vi er ikke veldig engasjerte i hage og dill:)

Anonymous poster hash: 0f656...4c1

Skrevet

Jeg syns det er trist at voksne folk bor i leilighet... Kun unge folk og eldre er ok.

Anonymous poster hash: 01722...f4b

Skrevet

Kommer litt an på hvor det er. I Oslo og de større byene her til lands er det ikke et nederlag siden alle vet at en leilighet på den størrelsen lett koster 3 millioner.

Men uansett ikke så ille å bo i leilighet som enslig forsørger som en storfamilie.

Skrevet

Ville heller bodd i leilighet enn hus om det var opp til meg! I tillegg til å være mer praktisk, synes jeg det også er endel freshere;)

Anonymous poster hash: b9ec1...512

Skrevet

Jeg drømmer om å gå over til leilighet en dag. Bor nå i enebolig med stor hage og gård og alt det som følger med det. Når ungene flytter ut en dag, skal vi rett over til leilighet. Helst blokk. Synes det ser så trivelig ut. Liker å ha folk rundt meg, og minst mulig å gjøre ;)

Anonymous poster hash: 48613...1f3

Skrevet

Vi bor i tomannsbolig nå, herregud så mye jobb det er! Plenklipping, snømåking, bekostige brostein på en diger gårdsplass og snøstopper på garasjetaket, masse kommunale avgifter, nei huff.. Hadde jeg ikke hatt en mann til å ta sin del av dette så hadde jeg definitivt bodd i leilighet!

Anonymous poster hash: 1b73c...3b1
Skrevet

Jeg syns det er trist at voksne folk bor i leilighet... Kun unge folk og eldre er ok.Anonymous poster hash: 01722...f4b

Ja huff, vi har det skikkelig trist i vår leilighet på 220 m2 på Frogner, gråter litt hver dag :-)

Anonymous poster hash: 2a6b6...359

Skrevet

Jeg syns det er trist at voksne folk bor i leilighet... Kun unge folk og eldre er ok.Anonymous poster hash: 01722...f4b

Ja huff, vi har det skikkelig trist i vår leilighet på 220 m2 på Frogner, gråter litt hver dag :-)

Anonymous poster hash: 2a6b6...359

Å herre!! Hva er den verdt?? 20 mill?? Åååå misunnelig :P

Anonymous poster hash: 1b73c...3b1

Skrevet

Kommer nok ann på hvor du bor og hva normene er hos dere.

Her i min lille by i indre østlandet eier så å si alle enebolig fordi det er det som er tilgjennelig. Det er ikke så mange leiliheter å oppdrive og de blir som regel kjøpt opp av eldre som selger eneboligen.

I byer så er det mer vanlig å bo i leilighet fordi det er mer behov for det. Så her, ville det ha vært et nederlag å flytte inn i en liten (69 kvm er lite her omkring), mens i Oslo ville det ha vært normalt og 69kvm mer normal størrelse.

Anonymous poster hash: ee6d0...884
Skrevet

Kommer nok ann på hvor du bor og hva normene er hos dere.Her i min lille by i indre østlandet eier så å si alle enebolig fordi det er det som er tilgjennelig. Det er ikke så mange leiliheter å oppdrive og de blir som regel kjøpt opp av eldre som selger eneboligen.I byer så er det mer vanlig å bo i leilighet fordi det er mer behov for det. Så her, ville det ha vært et nederlag å flytte inn i en liten (69 kvm er lite her omkring), mens i Oslo ville det ha vært normalt og 69kvm mer normal størrelse.  Anonymous poster hash: ee6d0...884

..og for oss i Oslo ville det vært et nederlag å flytte til en liten by:) så TS - her er det nok ingen entydige svar å få:)

Gjest lillehi
Skrevet

Jeg syns det er trist at voksne folk bor i leilighet... Kun unge folk og eldre er ok.

Hvorfor det?

Skrevet

Kommer nok ann på hvor du bor og hva normene er hos dere.Her i min lille by i indre østlandet eier så å si alle enebolig fordi det er det som er tilgjennelig. Det er ikke så mange leiliheter å oppdrive og de blir som regel kjøpt opp av eldre som selger eneboligen.I byer så er det mer vanlig å bo i leilighet fordi det er mer behov for det. Så her, ville det ha vært et nederlag å flytte inn i en liten (69 kvm er lite her omkring), mens i Oslo ville det ha vært normalt og 69kvm mer normal størrelse.  Anonymous poster hash: ee6d0...884

..og for oss i Oslo ville det vært et nederlag å flytte til en liten by:) så TS - her er det nok ingen entydige svar å få :)

Tro det eller ei så er det mange oslofolk som flytter hit så det hadde kanskje vært et nederlag for deg, men tydligvis ikke for alle. På lik linje som for oss som er vant til å bo i store hus med romslig med plass både foran og bak føler det som et nederlag når de er tvunget til å  flytte inn i ei fuglekasse med panoramautsikt til naboen.

Anonymous poster hash: ee6d0...884

Skrevet

Jeg synes ikke det ville vært et nederlag med leilighet. Mange leiligheter er knalldyre og det lønner seg å kjøpe borettslagsrekkehus. Hvis mange av dem du sammenligner deg med bor i hus og rekkehus kan jeg skjønne at det føles litt lite å bo i blokkleilighet. Tenk på alt du sparer på å ikke ha hus: Masse arbeid og penger, som du kan bruke på andre ting!

Skrevet

Ja huff, vi har det skikkelig trist i vår leilighet på 220 m2 på Frogner, gråter litt hver dag :-)Anonymous poster hash: 2a6b6...359

Å herre!! Hva er den verdt?? 20 mill?? Åååå misunnelig :PAnonymous poster hash: 1b73c...3b1

Næh, rundt 15 vil jeg tro :-).

Skrevet

Nei, det er ikke noe nederlag. Er vel ganske bra gjort å kunne kjøpe 70 kvm i dyrt strøk som enslig forelder? Og ja, tenk på alt du ikke trenger å gjøre!

Og til deg som synes det er trist at voksne bor i leilighet og ikke i hus; vel, vi andre synes det er trist å flytte langt utenfor allfarvei på bøgda og nyter hellere livet på litt mindre plass i byen der ting skjer. Tenk så mye tid man sparer på å ikke skulle vedlikeholde et helt hus og på å slippe å sitte i pendlerkø til jobb. Ikke alle gidder sitte i kassa på lokale rimi'en vettu (ikke at det er noe galt i det da, men hver sin smak).

Anonymous poster hash: 8af7c...b7d
Skrevet

Jeg flyttet fra mann og enebolig til leid leilighet. Jeg skjønner veødog godt hva du mener, jeg har vært innom nederlagsfølelsen jeg også.

Men jeg stortrives! Jeg kan alltids kjøpe meg hus senere. Nå føler jeg faktisk mestring fordi jeg har klart å flytte, jeg har god kontroll på økonomien og jeg klarer meg fint alene. Jeg trenger faktisk ingen mann!

Skrevet

Vi leier kommunal leilighet vi, og er storfornøyd med å bo så flott etter å ha bodd på hybel i mange år (før vi fikk barn).

Men skjønner jo at det blir litt annerledes når man er bedre vant da. ;)

Anonymous poster hash: ad192...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...