Gå til innhold

Håndkrem uten parabener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale meg en god håndkrem uten parabener? 

Anonymous poster hash: db058...272
Skrevet

Jeg liker Dr Hauskcha sin.

Hvis du har ekstremt tørre hender så er Weledas Skin Food veldig bra, men hvis hendene ikke er ekstremt tørre så trenger du trolig ikke den.

Ellers er mitt beste råd ift tørre hender å bytte såpe du bruker. Prøv Sonett sine håndsåper med olivenolje, de tørker ikke ut i det hele tatt. Jeg har et yrke hvor jeg vasker hendene ekstremt mange ganger på en dag. Tidligere var huden på hendene mine tørre, kunne bli nesten sånn hvitaktig "flassete" bare man kom borti noe, og de kunne sprekke og få sår lett (det med sprekker og sår er ofte sinkmangel, men det var ikke det med meg da).

Jeg brukte all verdens "snille" såper, men slet like mye med mine tørre hender. Brukte masse håndkrem!

Etter at jeg byttet til Sonett håndsåpe både på jobb og hjemme, så trenger jeg så godt som aldri håndkrem lenger! Ingen sprekker, ingen sår, og heller ikke tørr i huden :)

Jeg bruker den faktisk som dusjsåpe også, for den tørker ikke ut huden på kroppen heller.

Har anbefalt andre terapeuter å prøve samme såpen, og de har opplevd det samme som meg.

Eneste jeg merker kan gjøre hendene mine tørre nå er vanlige vaskemidler, og hvis jeg går ute uten hansker når det er veldig kaldt, 10-20-30 minus... da blir jeg tørr, ellers ikke.

Og så er det selvfølgelig viktig å få i seg nok gode oljer slik at du smører kroppen fra innsiden.

Anonymous poster hash: 2582d...93e
Gjest vinterbrud
Skrevet

Hvor får du tak i Sonett sin håndsåpe? Her sliter vi med eksem og den såpen vil jeg gjerne prøve.

Skrevet

Kremfresh har menge forskjellige, både såper og kremer.

Skrevet

Hvor får du tak i Sonett sin håndsåpe? Her sliter vi med eksem og den såpen vil jeg gjerne prøve.

De fleste helsekostbutikkene skal ha den, hvis ikke så kan du be dem bestille den.

Den finnes både som en sånn 250 ml flaske med pumpe, men også som 1 liters refill-flaske.

Den er veldig drøy i bruk, så du trenger ikke stor såpemengde for å vaske deg ren.

Den finnes i nøytral, med sitron, lavendel eller roselukt. Jeg bruker den med rose, men har prøvd de andre også, og ikke merket forskjell på dem.

Tips neste gang dere spiser avokado - smør inn f.eks. eksemhendene med restene av avokadokjøttet som sitter i skallet. Blir veldig mykt og godt etterpå, og så er det jo helt uten tilsetningsstoffer :)

Anonymous poster hash: 2582d...93e

Skrevet

Takk for tips :) 

Skrevet

Kjøp ein med "frikjente" parabener. Det finst ikkje konserveringsmiddel til kosmetikk som er tilnærmingsvis så grundig undersøkt som paraben. Dei andre er potensielt skadeligare, men ikkje forska på enda.

Skrevet

Denne fra Rein hudpleie er økologisk og uten kunstige tilsetningsstoffer eller parabener. Den gjør hendene fantastisk myke. Tar litt tid å gni den inn i huden, men jeg har aldri problemer med tørr hud lenger etter at jeg begynte å bruke denne. Smører hendene godt inn om kvelden. Utrolig god!!

http://epla.no/handlaget/produkter/662499/

Anonymous poster hash: 30b31...8be

Skrevet

Kjøp ein med "frikjente" parabener. Det finst ikkje konserveringsmiddel til kosmetikk som er tilnærmingsvis så grundig undersøkt som paraben. Dei andre er potensielt skadeligare, men ikkje forska på enda.

Hvilke parabener er "frikjente" da?:P

Anonymous poster hash: 11423...3ea

Skrevet

Har du prøvd sånn "Pattekrem"? Tror det er det det heter. 

Skrevet

Jeg bruker eos, sin, den rosa. Kjempegod, lukter godt, trekker raskt inn og er uten bl.a. parabener.

Skrevet

Hvilke parabener er "frikjente" da?:P

Anonymous poster hash: 11423...3ea

Dei aller fleste som er i bruk i kosmetikk i dag. Google det, har ikkje høve til å gjere det no..
Skrevet

jeg var tidligere helt avhengi av håndskrevne hvis jeg skulle unngå at hendene sprakk opp i åpne sår. Med å kjøre en helveteskur der jeg bare drev sårbehandling og ikke tilførte fuktighet, annet enn vann, eller fett i ca en mnd lærte kroppen min seg å takle problemet selv. Nå har jeg ikke problem med tørre hender lenger, selv ikke etter å ha vasket mye, jobbet med torv eller håndtert sement uten hansker. Det er den enkleste måten å unngå parabener og andre skadelige stoffer.

Anonymous poster hash: ef732...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...