Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Ei jeg har på vennelisten kjenner noen som kjenner noen osv og jeg får det opp på veggen. Ei har tatt masse bilder av en venninne når de kjørte trikk. Det de egentlig har gjort er å tatt bilder av de som satte seg ved siden av henne(de kjørte lenge) og nå legges samtlige ut på FB. Det vil si de velger de vestre bildene og gjør narr av folkene. Mange kommenterer og holder på å le seg ihjel sier de. Jeg er ganske sjokkert- kan plutselig dukke opp bilder av noen en kjenner, barn osv. Er det i realiteten lov legge ut slike bilder? Er det blitt slik at uansett hva en gjør kan en dukke opp i sosiale medier? Og er alt ok? Er det akseptert virkelig å oppføre seg slik, eller er det å gjemme seg bak tastaturet ensbetydende med at selv mobbing er ok? Anonymous poster hash: 13a4b...b02
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Det er stengt tatt ikke lov å legge ut bilder av andre uten at de har gitt tillatelse til det, men det er en regel som dessverre sjelden følges. Anonymous poster hash: 49770...23f
Liv & Røre Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Nei, det er ikke lov. Jeg hadde anmeldt det til politiet hvis jeg fant bilder av meg selv på denne måten.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Det de gjør er forbudt med lov, etter åndsverksloven. De virker noe barnslige?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Rapporter det til facebook.. I verste fall kan de bli utestengt derfra..... Men så utrolige barnslig gjort av dem..... Anonymous poster hash: d8d7e...5c0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Det er straffbart :/ Anonymous poster hash: 96121...8be
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Det de gjør er forbudt med lov, etter åndsverksloven. De virker noe barnslige? Ja, de virker ikke voksne men desverre er de ikke så unge- de har faktisk barn! Anonymous poster hash: 13a4b...b02
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Straffbart, rapporter det til facebook. Anonymous poster hash: f299f...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå