Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Jeg har hele livet drømt om å bygge mitt eget hus, og nå har jeg bestemt meg for å begynne å se etter et passende område. Jeg har alt av nettverk i Oslo så jeg vil ikke så langt unna. Bor for tiden i en kjempefin leilighet i Oslo som er verdt en god del, men jeg ønsker meg mer plass, hage og noe som er helt eget. Jeg har ett barn som jeg er alene med, så vi vil gjerne bo litt landlig, men også et sted hvor det er mulig for barnet mitt å bli kjent med andre barn. Det bør altså være et barnevennlig område :-) jeg jobber hjemmefra, så er veldig fleksibel sånn sett. Ellers er vi veldig glad i sjøen og skog og mark. Noen som kan anbefale et fint sted? Anonymous poster hash: 1065e...026
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Hyggen Anonymous poster hash: 8f452...c2c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Drammen, Lier, Spikkestad, Hyggen, Solbergelva, Krogstadelva, Hønefoss, Sokna.. Altså.. Se på kartet??? Anonymous poster hash: 8a0e8...666
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Rygge! Anonymous poster hash: 1ee9f...4a6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Jessheim. Anonymous poster hash: aa14f...74c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Son! Har akkurat flyttet hit og det er fantastisk. Anonymous poster hash: 028ae...65a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Takk for svar. Selvfølgelig ser jeg på kartet, men er ute etter folks erfaringer :-) Anonymous poster hash: 1065e...026
Gustav Klitt Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Hole - Tyrifjorden, Steinsfjorden, Nordmarka. Men da pusher du 45-minuttergrensa når det blir litt trafikk. Hakadal er veldig koselig.
Gjest Kira Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Asker og Bærum er fint, men du får lite for pengene. Ellers ville jeg anbefalt deg å se på Lier eller Røyken. Begge stedene er rett ved vannet, har gode turmuligheter og togforbindelse til Oslo.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Jeg er født og oppvokst i Asker og flyttet tilbake hit med mannen da vi skulle stifte familie. Han er innbitt Bærumsgutt men kunne nå ikke tenkt å bo noe annet sted. Mye mer for pengene her enn i Bærum. I Asker er det mange fine, barnevennlige områder. I tillegg er det et godt og trygt sted å vokse opp. Det er bra kollektivtilbud og akkurat passe langt fra Oslo. I tillegg er det nærme sjøen, noe jeg satte pris på da jeg selv vokste opp. Områder som jeg ville anbefale er strekningen mellom Nesbru og Vollen. Anonymous poster hash: b8b60...f90
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Jeg har akkurat flyttet med min lille familie til Skedsmokorset, bare en drøy mil fra Oslo, mellom Oslo og Gardermoen. Skedsmo kommune er stor og luftig, men med nærhet til storbyen og flyplassen. Jeg tenker at vi har gjort et godt valg og vært heldige. Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog er bare kilometer unna. Anonymous poster hash: ce05b...43f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 45 min fra hvor i oslo? Anonymous poster hash: 32887...de2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Har du masse penger så er Drøbak en flott by 30 min med buss fra Oslo sentrum, Fine løyper i skogen, mange tjern/dammer og rett ved fjorden. Anonymous poster hash: 2b29d...98c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Spydeberg Anonymous poster hash: 1159e...4c5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Skedsmo kommune eller Nannestad. Anonymous poster hash: e07c3...737
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Når du spør om folks meninger om hvor det er best å bo får du like mange svar som de som svarer. De fleste mener jo at det området de bor i er det beste. Noen mener det er "mer for pengene" som gjør et område bra. Noen andre legger vekt på at det er enkelt å komme seg til Oslo eller nærhet til sjøen eller marka. Du må finne ut hvilke kriterier som er viktige for deg. Hva er ditt budsjett for et hus med hage? Er det "mest for pengene", må du se an om verdien for deg bare går på mest hus for pengene eller om andre elementer rundt trekker verdien ned. Det er en grunn til at noen områder er billigere. Verdi kan også gå på områder som rett og slett er triveligere. Er du opptatt av skog og mark, sjøen eller nærhet til et sentrum? Da er det med en gang en del områder du kan eliminere. Jeg som er opptatt av nærhet til fjorden ville feks aldri bosatt meg nord for Oslo eller i indre Østfold. Venninnen min som er opptatt av langrenn, vil heller bo nære turløyper i marka enn ved sjøen. Skoler og oppvekstmiljø er også et element der det er store forskjeller på områder. Man kan feks ikke ta Asker eller Bærum over en kam, det er som et eksempel i Bærum store forskjeller på feks Rykkin og Jar. Men aller mest må du reise ut til områdene og kjenne på om det er et sted du vil trives. Anonymous poster hash: b8b60...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå