Gå til innhold

Prikking i fingre/numne fingre

Anbefalte innlegg

Gjest usababy

Har den siste uken hatt numne fingre og tær, det prikker i dem og det kjennes rart. Har lest det er noe som er vanlig å få som gravid, og at det forsvinner etter fødsel. Men er det farlig på noen måte? Bør jeg varsle eller spørre føden om dette? Uken som kommer er siste før ks, så det er jo ikke lenge igjen.

Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144108958-prikking-i-fingrenumne-fingre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Eg har hatt dette på eine handa i ca 1 mnd. Var veldig ekkelt til å begynne med...var faktisk til legen for å spørre, og blodtrykk og urin vart sjekka. Alt var ok. Du kan jo evt ringe på døden å spørre? Er jo kjedeleg å gå å lure....og lykke til med ks! Er litt misunneleg. 4.5 vk til eg håpar å bli igangsatt og får sjå jentene mine...kan nesten ikkje vente!

Det kalles Carpal Tunnel Syndrom, og kommer av at du har væske i håndleddene, der ligger det ligament/sener og nerver, og når det kommer i klem så visner fingrene/blir numme/sover. Har hatt det lenge, siden uke 20 og noe. Lite som hjelper, men hold deg unna salt, drikk mye vann for å "drenere" ut igjen væsken, og unngå å ligge på armene har hjulpet meg. Noen netter har det vært så ille at jeg har måttet lindet håndleddene med støttebandasje. Det går jo mest utover søvnen. Jeg tror nok det har litt med at man ligger på siden nå, hvertfall får jeg vondt bak i ryggen, mellom skulderbladene. Har hjulpet med massasje av nakke/skuldre/rygg for min del, så det er bare å sette i sving partneren ;) Helt ufarlig, og går over etter du har født :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...