Gå til innhold

gravid i uke 14 og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at man kjenner hvor i magen babyen ligger? Jeg er overvektig, men kjenner alikavel hvor i magen den er med at der er det hardt og rundt er det mykt. I tillegg har jeg en tyngdefølelse(eller press om du vil) der hvor den ligger. Jeg kjenner også at tyngdepunktet i magen endrer seg, og tenker at dette kommer at at den flytter på seg..

Er dette virkelig normalt så tidlig?? Har et barn fra før og mistet et i uke ti for 8 år siden om det har noe å si...

Anonymous poster hash: 7a368...d84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det normalt at man kjenner hvor i magen babyen ligger? Jeg er overvektig, men kjenner alikavel hvor i magen den er med at der er det hardt og rundt er det mykt. I tillegg har jeg en tyngdefølelse(eller press om du vil) der hvor den ligger. Jeg kjenner også at tyngdepunktet i magen endrer seg, og tenker at dette kommer at at den flytter på seg..

Er dette virkelig normalt så tidlig?? Har et barn fra før og mistet et i uke ti for 8 år siden om det har noe å si...Anonymous poster hash: 7a368...d84

Hvilken uke?

Anonymous poster hash: 8a999...2f0

Skrevet

Er dette virkelig normalt så tidlig?? Har et barn fra før og mistet et i uke ti for 8 år siden om det har noe å si...Anonymous poster hash: 7a368...d84

Hvilken uke?Anonymous poster hash: 8a999...2f0

uke 14. Står i overskriften :)

Anonymous poster hash: a4cb5...65e

Skrevet

Dytt:)

Skrevet

Altså, i uke 14 er fosteret maks 10 cm fra hode til tå, ligger jo sammen krøket i fosterstilling, så er ikke 10 cm i str for det. Livmora er stor i forhold til fosteret, så fosteret har god bevegelse der inne, livmoren ligger enda under navlen.

Sjansen for at det er fosteret du kjenner, er ikke så stor.

Anonymous poster hash: f47bf...6c2
Skrevet

Jeg kjenner det jo ikke hele tiden:p men nå jeg ligger på rygg eller magen kan jeg kjenne at presset flytter litt på seg. Livmoren min er heller ikke større enn den skal, ca 10 cm under navlen når jeg ligger. I tillegg var jeg på t.ul i uke 7, og da så vi bare 1 der inne.

Dette med at tyngdepunktet flytter på seg har jeg ikke kjent før nå de siste dagene, så hvis det er noe annet bør jeg vel komme meg til legen..

Hi

Skrevet

Alt for tidlig å kjenne noe press fra fosteret, noe fjærlett berøring ja, men ikke press. Så om du kjenner press der, så ville nok jeg tatt turen til lege for å passe på at det ikke er noe annet.

Skrevet

For å si det på grei måte: Fosteret er enda "lettvekter", og klarer ikke gi motstand mot berøring av livmor (/det vil "dulte" fosteret unna, så du skal ikke ha mulighet til å kjenne "hvor i magen den er med at der er det hardt og rundt er det mykt"

Skrevet

Fosteret veier ca 50 g. Omtrent så mye som innholdet i en sånn bitteliten rund boks med makrell i tomat. Vet ikke hvor mye tyngde en kan kjenne av det, men en kjenner jo absolutt at det er noe der:)

Skrevet

Men da skal jeg ha meg til legen over helgen. Det må jo være noe alvorlig galt med meg!! Rart at det har kommet de siste dagene.. at fantomsparkene fra sist svangerskap har gitt seg til fordel for ekstra med leamus de siste 3-4 dagene. At dette tyngdepunktet (som kun kjennes om jeg er heeelt i ro) i livmorområdet flytter på seg når jeg ikke rører en muskel.

Det har vel heller ingenting å si at t.ul mente jeg var 4-5 dager lengere enn jeg selv tror..

Nei huff, skulle ikke skrevet her.. blir ille bekymret nå siden et par venner av meg har mistet sine barn før uke 20 pga kreft og noe annet....

Hi

Skrevet

Alt er sikkert i skjønneste orden:) Akkurat det med tyngdepunktet høres jo litt rart ut iom at det ikke veier stort mer enn et par påleggsskiver, men mye rart en kjenner i mageområdet i forbindelse med graviditet. Følelsen av noe kan jo være noe annet enn de faktiske fysiske forholda. Lykke til!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kan være tarmer som flytter på seg ;)

Det du beskriver, minner meg om slik jeg hadde det, det var rett ved der livmora lå, men på timen hos jordmor, så kunne hun fortelle at om man har barn fra før, så kan det av og til føles som "vekt i livmora", mens det i realiteten er tarmene som kjennes, viste ikke det var mulig engang jeg, det startet opp i uke 13-14 her, og holdt på til slutten av uke 16 :)

Føler du deg usikker, så hør med lege/jordmor, men det er nok ikke noe galt med hverken deg eller den lille, kan være som meg, bare oppdager innvollene dine ;)

Hadde ikke hørt om det før jeg, før jordmora fortalte meg det :P

Skrevet

Kanskje det er livmoren du dytter rundt på og ikke selve fosteret? Livmoren er jo større enn enn grapefrukt nå og kjennes jo godt. Skal godt gjøres å kjenne fosteret inni livmoren i uke 14, men mye er mulig.

Skrevet

Kanskje det er livmoren du dytter rundt på og ikke selve fosteret? Livmoren er jo større enn enn grapefrukt nå og kjennes jo godt. Skal godt gjøres å kjenne fosteret inni livmoren i uke 14, men mye er mulig.

Men si at jeg har ligget på ryggen 30-60 min uten å reist meg opp.. da er magen myk rett over skambeinet og hard lenger oppe:s

Huff, ikke lett å bli klok på dette her:(

Hi

Skrevet

Men si at jeg har ligget på ryggen 30-60 min uten å reist meg opp.. da er magen myk rett over skambeinet og hard lenger oppe:s

Huff, ikke lett å bli klok på dette her:(

Hi

Det harde du kjenner er mest sannsynlig toppen på livmoren

Skrevet

Vil tro at det er livmoren du kjenner jeg og. Og kanskje litt tarmer og nerver osv. mest sansynlig ikke noe farlig.

Anonymous poster hash: 9fb7d...1e1
Skrevet

Jeg var på ul i uke 7, fødselslegen som jeg var hos så bare en. Jeg hadde sterk tro på tvillinger, hun så en gang til, og jammen var det to.

Når det gjaldt meg kom alt mye senere enn da jeg tidligere ventet "bare" en.

Du er helt sikkert normal, lykke til videre:)

Anonymous poster hash: a5e78...a28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...