Gå til innhold

Anbefalte innlegg

må bare dele/ ventilere litt før jeg gjør meg selv totalt tussete... :wacko:  :eeeh:

Etter 2 år med prøving og 2 runder med IVF er jeg ikke helt uerfaren med å overtolke symptomer i tiden etter DPO :lol: . Og nå gjør jeg det igjen, og jeg tråler nå nettet opp og ned og gjør meg selv gal!!

Hadde forsinket EL denne gangen og hadde positiv EL-test syklusdag 15 og negativ dag 16 (og regner DPO fom dag 17). 5 DPO fikk jeg brått "stikking" i magen, og dermed var jeg i full "analysemodus". I dagene etter var jeg periodevis kvalm og hadde dårlig matlyst, hadde et par dager hvor jeg var skikkelig trøtt og jeg plaget sambo med min :fise:

Men alle disse "symptomene" gikk over og de siste 3-4 dagene har jeg følt som om mensen var på vei. Med øm og oppblåst mage, og ømme pupper (om jeg kjenner etter "stikker" det også litt i de, noe som ikke er så vanlig). For 2 dager siden og i går kom det litt lys rosa/lys brun utflod. Spotter vanligvis dagen før mens, men da er det mørkere brunt og tiltakende. I dusjen i  morges sjekket jeg litt lengre oppi :blush: , for å finne ut om mens var på vei eller om jeg "fant" noe "normal" spotting, men "fant" kun melkehvit utflod. (sorry detaljer). 

Men... !! Graviditetstest i morges var negativ :( Jeg får vanligvis mens 12 DPO, og nå er jeg 14 DPO.

Så om noen vil sende meg noen "trøstene" ord eller gi meg streng beskjed om å "get a grip"  , setter jeg pris på all tilbakemelding, for nå snegler minuttene seg unna her jeg sitter å venter på, men håper på, at mensen ikke kommer :tongue:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144108944-et-urlite-h%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ville bare gi deg en liten klem. Vet hvor slitsomt dette er, å vente og overtolke alt av signaler :-). Har dere benyttet dere av prøverør nå, eller spontant evt graviditet?:-) uansett, det er håp så lenge mensen holder seg unna. Slapp av, prøv å ikke tenk så mye på det. Prøv heller å gjør noe så du ikke sitter å tenker og Googler, du piner deg selv. Vanskelig, jeg vet da jeg ikke er noe bedre selv

Jeg er på 4 dpo i dag, kjenner trykk i livmoren. Håper jeg er gravid. Kjenner etter alt som er. Skjønner du? Helt på vidda jeg også:P

Klem

Anonymous poster hash: 861c0...413

Takk for klemmen :-) Krysser fingene for at du/dere har lyktes denne mnd! Det er så utrolig lett å kjenne etter og tolke hver minste lille "nykk" fra kroppen sin side etter EL. Så det er nok mange her inne som er helt på vidda :laugh:

Om vi skulle være heldige denne mnd, ville det vært naturlig. Skal egentlig i gang med siste forsøk (langt regime) etter mensen nå (som forhåpentligvis holder seg laaaangt unna!!), Hadde vært så utrolig deilig å slippe ny IVF runde. Er utrolig takknemlig for vi har denne muligheten, men fy fader så slitsomt det er på kropp og psyke med disse hormonene.

Enn du/dere? IVF eller naturlig denne mnd?

Takk for klemmen :-) Krysser fingene for at du/dere har lyktes denne mnd! Det er så utrolig lett å kjenne etter og tolke hver minste lille "nykk" fra kroppen sin side etter EL. Så det er nok mange her inne som er helt på vidda :laugh:

Om vi skulle være heldige denne mnd, ville det vært naturlig. Skal egentlig i gang med siste forsøk (langt regime) etter mensen nå (som forhåpentligvis holder seg laaaangt unna!!), Hadde vært så utrolig deilig å slippe ny IVF runde. Er utrolig takknemlig for vi har denne muligheten, men fy fader så slitsomt det er på kropp og psyke med disse hormonene.

Enn du/dere? IVF eller naturlig denne mnd?

Var vist anonym jeg, det var ikke meningen:-)

Krysser fingrene for dere at mensen holder seg unna. Kan tenke meg det er tøft å gå igjennom prøverør, for så å få skuffelsen rett i fleisen. Ikke greit med hormoner nei. Mange følelser alene knyttet til denne prosessen. Som sagt, krysser fingrene for dere. Hold oss oppdatert da;-)

Vi har ikke startet opp med prøverør ennå. Sendte papirene før jul, så en stund til vi begynner ennå. Men prosessen er hvertfall i gang. Så lykkes vi (noe jeg tviler sterkt på ut i fra siste sædprøve) så er det naturlig. Lykkes en gang, men mistet i uke 14:( så håper vi kan lykkes igjen, selv om det ser mørkt ut uten hjelp.

Hvilket sykehus tilhører dere?

Da håper jeg dere slipper unna med bare søknaden ;-) og at dere har lyktes naturlig tross dårlig sædprøve. Dere har jo vært gravide tidligere, så muligheten er vel absolutt til stede :-)

Mensen har holdt seg unna hele dagen ;-) Så der fins enda håp :tommelopp:

:rasende: JÆVLA MENS HÆLVETE!!!

Da er det bare å krysse fingrene for det siste (offentlige) forsøket. Akkurat nå føler jeg meg litt nedtrykt og motløs, og undrer på at det er noe vits og det bare er å gi seg selv falske forhåpninger. Humøret er litt bånn nett nå, men bare jeg får spydd ut litt gørr går det nok fort over :P.  

Heldigvis er det noen uker til uthenting og innsett, og da er jeg klar og full av nyoppbygd optimisme og nytt håp :tommelopp:

Endret av nordlys13

Annonse

:rasende: JÆVLA MENS HÆLVETE!!!

Da er det bare å krysse fingrene for det siste (offentlige) forsøket. Akkurat nå føler jeg meg litt nedtrykt og motløs, og undrer på at det er noe vits og det bare er å gi seg selv falske forhåpninger. Humøret er litt bånn nett nå, men bare jeg får spydd ut litt gørr går det nok fort over :P.

Heldigvis er det noen uker til uthenting og innsett, og da er jeg klar og full av nyoppbygd optimisme og nytt håp :tommelopp:

Åh, så kjedelig. Satser på at alle gode ting er tre. Masse lykke til videre

Trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...