Gå til innhold

Elektriker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er det eller som kan litt ekstra om sikringer? Vi har automatsikringer og den ene gikk nå, jeg vippet den opp igjen, og så gikk den igjen. På tredje forsøk ble den stående oppe, men strømmen kommer ikke tilbake? Hva har jeg gjort for noe dumt nå? :P

Anonymous poster hash: b25e3...edb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du sannsynligvis en jordingsfeil et sted...

Anonymous poster hash: 681ca...60a

Skrevet

Hva gjør man med det da? Er vant til å bare vippe de opp - så er vanligvis alt i orden igjen...

Skrevet

Hva gjør man med det da? Er vant til å bare vippe de opp - så er vanligvis alt i orden igjen...

Da ville jeg enten forsøkt å finne ut hvor jordfeilen er (det kan være et spesielt 'produkt' i huset, feks en lampe eller et strykejern). Var det noe spes du skrudde på da strømmen gikk feks? Test ut dette og kast/skift ut/få reparert produktet.

Finner du ikke ut av det selv ville jeg kontaktet en elektriker.

Skrevet

Mannen (elektriker) sier: Hvis strømmen er borte i hele huset, er det kanskje sikringen på taket som er gåen (altså, inntakssikringen eller noe i den dur, nå husker jeg ikke nøyaktig hva han sa). Det kan også være hovedsikringa som er gått. Noen sikringer har også en sikkerhetsfunksjon ved kortslutning, som kan bety et sikringa rett og slett er ødelagt.

Anonymous poster hash: 13107...a49
Skrevet

Mannen (elektriker) sier: Hvis strømmen er borte i hele huset, er det kanskje sikringen på taket som er gåen (altså, inntakssikringen eller noe i den dur, nå husker jeg ikke nøyaktig hva han sa). Det kan også være hovedsikringa som er gått. Noen sikringer har også en sikkerhetsfunksjon ved kortslutning, som kan bety et sikringa rett og slett er ødelagt.

Anonymous poster hash: 13107...a49

Ah... Jeg skjønte ikke at strømmen var borte i hele huset. Trodde det bare var den kretsen. ☺️

Jeg ville definitivt het på dette i så fall. Jeg er nemlig ingen elektriker. ;) bare kom med det jeg har erfaring fra selv.

Skrevet

Takk for svar! :)

Skrevet

Mannen min som er elektriker sier at det høres ut som sikringen er defekt og må byttes..

Anonymous poster hash: 74770...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...