4barns mor Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Noen her som har barn med cøliaki? Vår datter på to år har akkurat fått diagnosen. Dilemmaet her er at vi skal i 80års lag til mormoren min i mars. Tanta mi skal ordne med snacks etc og mamma lurte på om hun ikke kunne kjøpe godteri uten gluten pga 2åringen vår (ja, det er faktisk noe potetgull etc som det er gluten i). Men hun mente at man ikke kunne ta hensyn til det... Er det bare meg som synes det er smålig?
Tante_Esel Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 jeg har ikke barn med cøliaki, men har det selv... for å være trygg på at ikke jeg får i meg gluten, så har jeg alltid med meg....så hadde det vært min unge ville jeg ordnet noe glutenfritt og tatt med det selv, eller tilbudt meg å bake en kake etc som er glutenfri så det fantes et alternativ... dessverre så er det ikke alltid lett å imøtekomme de med allergier, ei heller å huske på det...men jeg forstår at du synes det er smålig når d har spurt, og fått nei... det er jeg helt enig i! og spesielt med nær familie, så bør de kunne holde orden på sine nærmestes allergier..
Christine209 Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Mannen mi har cøliaki, jrg pleier å tilby meg å bake en kake når det er bursdager, fest i barnehagen osv så jeg vet han kan spise noe. Serveres det koldtbord tar han med brød og smør selv, familie vet at de ikke skal smule over pålegget og slikt. I julen hadde mamma ett fat med glutenfrie kaker og en skål med glutenfritt stående fremme , og vi passet på at det ikke ble blandet:) Synes det er smålig å ikke ville passe på st potetgull etc er glutenfritt, det er jo bare noen få sorter potetgull og sjokolade det er glutenfritt. Ser for meg det er travelt å springe å passe på at hun ikke forsyner seg av feil! En voksen er greit å forklare hva de kan forsyne seg av, men ikke ett barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå