Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Kan du fortelle hvordan det gikk og hva som skjedde den første tiden(både på sykehuset å hjemme)? Bor på andre siden av landet og får ikke tatt meg fri for å reise hjem til min far ( som nå er sendt til sykehus og nettopp har fått bekreftet blodpropp på lungene). Anonymous poster hash: fa276...379
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Jeg har! Jeg hadde masse små propper i begge lungene + en stor i høyre lunge. Lå på overvåking på sykehuset. Vondt å puste, vanskelig å snakke, nesten umulig å sove (fordi det gjorde vondt å puste) og klarte nesten ikke bevege meg. Ingenting legene kunne gjøre med proppene. Fikk blodfortynnende som tar litt tid før det virker. Lå på sykehus 1 uke. Fikk oppfølging av fysio der. Måtte gå på blodfortynnende medisiner 6 mnd. Det verste var over etter 2 uker. Er i dag helt frisk og har ingen problemer med det. Si ifra hvis du lurer på noe. Anonymous poster hash: 630fb...492
valkyrien Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Pappa døde av det, men han hadde det som komplikasjon i forbindelse med lungekreft.
magica fra tryll Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Svogeren min har hatt det,-han er helt frisk nå. Han har et sånt arvelig gen(husker ikke hva det heter i farta) som gjør at han må gå på blodfortynnende medisiner resten av livet.
Hildemor fra vest Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Min far fikk konstatert samne diagnose i sommer. Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv og så for meg verste senario;) Heldigvis gikk det bra med han. Så lenge din far er kommet til sykehus vil han få behandling med blodfortynnende medisiner og blir fulgt opp i og han vil bli helt frisk igjen; ) En trøsteklem fra meg som vet hvordan du har det nå
Mod79M Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Svogeren min har hatt det,-han er helt frisk nå. Han har et sånt arvelig gen(husker ikke hva det heter i farta) som gjør at han må gå på blodfortynnende medisiner resten av livet. Det heter Leiden mutasjon. En stor del av den befolkningen i Norge har det uten å vite det, meg inkludert. Jeg er 34 år, fikk blodpropp som 24-åring og må gå på Marevan livet ut.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Svogeren min har hatt det,-han er helt frisk nå. Han har et sånt arvelig gen(husker ikke hva det heter i farta) som gjør at han må gå på blodfortynnende medisiner resten av livet. Det heter Leiden mutasjon. En stor del av den befolkningen i Norge har det uten å vite det, meg inkludert. Jeg er 34 år, fikk blodpropp som 24-åring og må gå på Marevan livet ut. Blant annet Leiden mutasjon, men det finnes også flere andre typer koaguleringsforstyrrelser. Anonymous poster hash: d7ec0...7b8
Mod79M Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Svogeren min har hatt det,-han er helt frisk nå. Han har et sånt arvelig gen(husker ikke hva det heter i farta) som gjør at han må gå på blodfortynnende medisiner resten av livet.Det heter Leiden mutasjon. En stor del av den befolkningen i Norge har det uten å vite det, meg inkludert. Jeg er 34 år, fikk blodpropp som 24-åring og må gå på Marevan livet ut. Blant annet Leiden mutasjon, men det finnes også flere andre typer koaguleringsforstyrrelser. Anonymous poster hash: d7ec0...7b8 Det er riktig at det er flere, men min erfaring etter en stor familie med denne tilstanden (dette er ikke en sykdom), og etter selv å ha levd med diagnosen i 10 år, er at dette er den mest vanlige. Jeg ble i den tid undersøkt av landets fremste forsker på denne tilstanden. Jeg har Faktor V Leiden og APC-resistens, og har en meget forhøyet risiko for blodpropp. Måler INR månedlig fordi jeg bruker Marevan. Jeg tror nok det er denne diagnosen Magica lette etter, men kan for all del muligens være noe helt annet. Endret 5. januar 2014 av Mod79M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå